Az Nvidia és a MediaTek közötti együttműködés új szintre lépett, ugyanis a felek bejelentették, hogy a MediaTek által gyártott skálázó chipek, amelyek az új generációs gamer monitorok fedélzetére kerülnek, immár tartalmazhatják azt a funkcionalitást, amit korábban csak külön hardver alkalmazásával, extra költségek mellett lehetett megvalósítani. Az új fejlesztés lényegében ugyanazt a funkcionalitást kínálja majd, amit az Nvidia által fejlesztett speciális hardver, a G-Sync Ultimate modul.
Az újítás több szempontból is előnyös lehet, egyrészt egyszerűbb lesz implementálni a G-Sync funkcionalitást, hiszen nem kell majd hozzá külön hardvert építeni az adott monitorba, ez elméletben a költségeket is csökkentheti, ami ideális esetben a gamer monitorok árának csökkenését eredményezi. Azért csak ideális esetben, mert költségcsökkenésről nem esett szó.
A G-Sync technológia a FreeSync-hez hasonlóan ugyanazokat az alapvető előnyöket kínálja a gamerek számára, vagyis a monitor képfrissítési rátáját összehangolja a videokártya képkocka-készítési tempójával, így az eredmény folyékony képi megjelenítés lesz, képtörés és egyéb zavaró hibák nélkül, ami játékok alatt kifejezetten előnyös lehet. Míg a FreeSync megvalósításához nincs szükség extra hardverre, addig a G-Sync esetében ez már nincs így: külön G-Sync modult kell beépíteni a monitorba, aminek ráadásul aktív hűtésre is szüksége van, így a G-Sync támogatás megvalósítása extra költséget jelent, valamint a monitor felépítését is bonyolítja valamelyest.
Az Nvidia és a MediaTek együttműködésének köszönhetően az új generációs MediaTek vezérlőchipeknél, pontosabban a skálázó chipeknél most már nem lesz szükség külön G-Sync Ultimate modul alkalmazására, ugyanazt a funkcionalitást a MediaTek terméke is biztosítani tudja majd, ráadásul ezt költséghatékonyabban teheti, és még aktív hűtésre sem lesz szüksége.
Anno, amikor a G-Sync támogatással felvértezett monitorok megjelentek, a G-Sync modul nagyjából 200 dolláros extra költséget eredményezett, valamint aktív hűtést is igényelt, hiszen a nagy teljesítményű FPGA jelentős mennyiségű hőt is termelt működése során. Erre a helyzetre nyújt megoldást a MediaTek és az Nvidia közös fejlesztése, ami egy egyedi ASIC lapkát alkalmaz a funkcionalitás biztosítására, így a célhardver jóvoltából csökken a fogyasztás és a hőtermelés, ami az aktív hűtés bevetését is feleslegessé teszi.
Arról nem szól a tájékoztatás, hogy az újítás mekkora költségcsökkenést jelent majd, valamint az is rejtély, ez mekkora mértékben jelentkezik majd a G-Sync támogatással ellátott gamer monitorok árában. Arról sincs hír, hogy ha a MediaTek FreeSync támogatást is szeretne biztosítani a G-Sync mellett, akkor ezt megteheti-e külön licencdíj fizetése nélkül. Az biztos, hogy az Nvidia frissen bejelentett Pulsar technológiáját alkalmazó megoldás akár négyszeres előrelépést is kínálhat a mozgásból fakadó elmosódás terén, vagyis a gyors mozgást tartalmazó jelenetek tisztábban, részletekben gazdag módon jelenhetnek meg az új generációs G-Sync monitorok kijelzőjén, és ezt a technológát természetesen a MediaTek új chipjével felvértezett termékek is megkapják.
Első körben az alábbi monitorok kapják meg a MediaTek új chipjét:
- Acer Predator XB273U F5
- AOC Agon Pro AG276QS2
- Asus ROG Swift PG27AQNR
Az összes új monitor 27 hüvelykes képátlójú panelt kap, valamint mindannyian 360 Hz-es maximális képfrissítési rátával üzemelhetnek.