Shop menü

AZ ERŐS KERESLETNEK HÁLA MÉG MINDIG SZÉP EREDMÉNYEKET PRODUKÁL A PC PIAC

A chiphiány miatt nehezebb helyzetben vannak a gyártók, ugyanis nem tudnak elérni akkora növekedést, mint amekkorára lehetőségük lenne, ha minden komponens bőségesen rendelkezésre állna.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Az erős keresletnek hála még mindig szép eredményeket produkál a PC piac

Az IDC elemzői publikálták legfrissebb munkájukat, amely ezúttal arról rántja le a leplet, hogy miként teljesített a globális PC piac az év második negyedévében. A COVID-19 pandémia miatt igen komoly igény mutatkozott az elmúlt negyedévek során a komplett konfigurációk és a PC alkatrészek iránt, ami a helyzet jellegéből fakadóan teljesen érthető, hiszen sokan kényszerültek arra, hogy otthonról dolgozzanak, tanuljanak, illetve a kikapcsolódást is többnyire otthon kellett megvalósítani, hiszen sokáig lezárások nehezítették a mindennapokat.

A PC piacon az elmúlt negyedév folyamán is igazán impresszív lendület mutatkozott, ugyanis még mindig nagy a kereslet a noteszgépek és az asztali számítógépek iránt, igaz, a növekedés lassan most már lassulni kezd – no de ne szaladjunk ennyire előre. Az IDC számai szerint a noteszgépekből, az asztali számítógépekből és a munkaállomásokból globális szinten 83,6 millió darabot szállítottak le összesen a piaci szereplők az elmúlt negyedév folyamán. Ez éves szinten igen figyelemre méltó, egészen pontosan 13,2%-os növekedést jelent, ám a gyártók dolgát alaposan megnehezítette a globális chiphiány, épen ezért az asztali konfigurációk átvették a vezetést a noteszgépektől, már ami az értékesített darabszámot illeti. A notebookok szegmensében elég sok fontos komponensből mutatkozott hiány, ahogy arról korábban már több hír keretén belül is beszámoltunk.

Galéria megnyitása

Noha a PC piac mutatói még mindig növekedést képviselnek, az eddigi adatokat tüzetesebben megvizsgálva azért már látszik, hogy lassan mérséklődni fog a növekedés mértéke, a piac idővel megnyugszik a korábbi időszakhoz képest. A kép igazából meglehetősen vegyes, ugyanis a vállalkozások egyre inkább kezdenek nyitni, ami az ő irányukból növekvő keresletet jelent majd, ugyanakkor a konzumerpiac felől csökkenés jelei mutatkoznak, ugyanis a PC vásárlás helyett lassan most már más területek felé fordulnak a vásárlók, már ami a költési prioritást illeti – ez a közel egy évnyi agresszív vásárlási láz után aligha meglepő. És persze a szórakozási, illetve kikapcsolódási lehetőségek is egyre inkább bővülnek, valamint szabadabban lehet utazni is – most ezek a szegmensek kerülnek a figyelem középpontjába, hiszen korábban ilyesmire nem igazán volt mód.

A teljes képhez természetesen hozzátartozik az is, hogy megvizsgáljuk, hogyan teljesítettek az egyes PC gyártók az elmúlt negyedév folyamán. Az első helyet a Lenovo tudhatja magáénak az általa elért 23,9%-os piaci részesedés révén, szállítási mutató tekintetébe éves szinten 14,9%-os növekedést produkált a vállalat.

A második a HP, méghozzá nem is sokkal lemaradva, hiszen 22,2%-os piaci részesedést ért el, a szállítási mutatóit viszont csak 2,7%-kal tudta növelni éves szinten. A harmadik a Dell a maga 16,7%-os részesedésével, éves szinten pedig 16,4%-os növekedést produkált szállítási mutatók terén.

Galéria megnyitása

A negyedik helyen holtverseny van az Apple és az Acer között, ugyanis a két vállalat piaci részesedése 0,1%-os különbséget mutat: előbbi 7,4%-os, utóbbi pedig 7,3%-os részesedést ért el. Az Apple esetében a szállítási mutató 9,4%-kal, míg az Acernél 17,6%-kal nőtt éves szinten.

A kisebb gyártók piaci részesedése összesen 22,5%-ot tett ki az elmúlt negyedévben, az általuk elért összesített növekedés pedig 20,9%-os, már ami a leszállított konfigurációk mennyiségének éves szintű emelkedését illeti.

Az IDC szakemberei szerint utóbbiak, vagyis a kis gyártók nagyon sokat segítettek abban, hogy a PC piac szállítási mutatói nagyobb mértékben növekedjenek, hiszen ők számos egyedi konfigurációt kínáltak a vásárlóknak, különböző speciális igényekre, így a nagyokkal karöltve minden szegmenset le tudtak fedni, már ami a vásárlói igényeket illeti.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére