Az Epic Games pár évvel ezelőtt elhatározta, hogy szembefordul a Steammel és a saját platformján, az Epic Games Store-on fogja árusítani a külsős kiadók és fejlesztők játékait.
Az Epic Games a fejlesztők számára nagyon vonzó ajánlattal állt elő, alig pár százalék jutalékot kérnek eladásonként a fejlesztőktől, szemben a Valve-val, akik elég jelentősen, 30 százalékkal csípik le a bevételeket.
Ezen kívül az Epic Games rengeteg pénzt költött arra, hogy több játék elkészültét támogassa (legutóbb például a World of Goo 2 volt az, ami nem születhetett volna meg nélkülük), ez viszont bizonyos esetekben azt is jelenti, hogy szerettek volna exkluzív jogokat szerezni a játékok ideiglenes árusítására.
A vásárlóknak egy jelentős részének viszont nem tetszett ez a felállás: a mai napig nem tudták megbocsájtani az Epicnek, hogy exkluzívan, a Steamen kívül szoktak árusítani játékokat, holott ez konzolokon évtizedek óta megszokott folyamat. Aki fizeti a játék elkészültét, az élvezheti az előnyeit is, nem az erősebb, közel monopol helyzetben lévő konkurencia.
Mindenesetre az Epic a tapasztalatai során rájött, hogy van jobb módja is a felhasználószerzésnek, mint egy-egy cím féléves exkluzív jogainak megszerzése. A játékok ajándékozása ugyanis gazdaságosabb, mint exkluzív jogokat szerezni, ráadásul így az összes pénz a fejlesztőhöz jut, akik további játékokat készíthetnek a jövőben.
Az Epic szerint ugyanannyi felhasználó megszerzése negyed annyi költséggel jár a játékok ingyenes osztogatásával, mint amennyibe a Google vagy a Facebook hirdetésekkel kerülnének.
Tim Sweeney szerint bár néhány exkluzív játék rengeteg felhasználót hozott, valójában a legtöbb nem volt túl jó befektetés. Ezzel szemben az ingyenes játékok varázslatos módon működnek.