Shop menü

AZ EPIC SZERINT A FEJLESZTŐK HIBÁJA, HA ROSSZUL FUTNAK AZ UNREAL ENGINE 5 JÁTÉKAIK

Az AI eszközök pedig pár éven belül megváltoztathatják a játékfejlesztést is.
Török Roland
Török Roland
Az Epic szerint a fejlesztők hibája, ha rosszul futnak az Unreal Engine 5 játékaik

Az Epic Games az Unreal Engine 5-tel egyértelműen a vezető játékmotor fejlesztő a piacon. A filmprodukciókban is előszeretettel használt, magas minőségű és valós idejű motor olyan látványra képes, amire a legtöbb riválisa nem.

Bár az Epic Games igyekszik mindent megtenni, hogy a fejlesztőknek ne legyen nehéz dolga az optimalizációval, Tim Sweeney szerint eleve rosszul közelítik meg a motort, amikor játékot terveznek vele. 

Az Unreal Fest 2025-ös szöuli konferenciáján Tim Sweeney arról beszél, hogy egyre nagyobb annak a visszhangja, hogy az UE5 játékok nem futnak jól a számítógépeken. Ez azonban szerinte azért van, mert a legtöbb fejlesztő a legerősebb gépeken vág neki a fejlesztésnek, és csak miután befejezték a játék nagy részét, utána kezdenek neki az optimalizációnak. Szerinte azonban ennek fordítva kéne lennie, már a legelején arra kéne törekedni, hogy a játék a lehető legkisebb erőforrásokat igényelje, majd arra építkezve elkészíteni a játékot. 

Az Unreal Engine 5 optimalizáció terén rengeteg olyan automata megoldást kínál, amit korábban csak kemény munkával lehetett elérni, ez azonban nem elegendő ahhoz, hogy a játék jól fusson. 

Az Epic Gamesnél tehát feladatuknak érzik a fejlesztők oktatása abból a szempontból, hogy ne utólag, hanem már korán kezdjenek el az optimalizációval foglalkozni, és így jóval kevesebb gondjuk lesz a későbbiekben nekik is, és a játékosoknak is.

Sweeney, ha már Szöulban járt, beszélt a Samsunggal és a Google-lel szembeni trösztellenes pereiről is. Szerinte a Samsunggal a viszonyuk jó, nem nagyon tud mit hozzáfűzni már a dolgokhoz, a Google-lel szemben viszont a legtöbb piacon már győzedelmeskedtek. A kérdező szerint Koreában gond, hogy a nagy cégek visszaélnek a játékon belüli vásárlási lehetőségekkel, ezt pedig Tim Sweeney is így látja. Szerinte a Google és az Apple úgy tesznek, mintha betartanák a koreai törvényeket, valójában azonban csak kijátsszák azokat. Bár nemrég a koreaiak hoztak törvényt a tisztességtelen gyakorlat visszafogására, a két nagy cég máris megkerülte azt. Szerinte új törvénymódosításra lenne szükség.

Az AI-ról is beszélt egy kicsit. Az AI eszközök szerinte két éven belül teljesen megváltoztatják a játékfejlesztést, amiből a kis stúdiók fognak tudni először profitálni. A tartalomgyártás termelékenysége szerinte 3 vagy 10 szeresére is nőhet, a 3D grafika minősége pedig ugrásnak indulhat. Szerinte ez azonban nem fog munkahelyeket veszélyeztetni, sőt, úgy látja, hogy ebben az iparágban több ember fog tudni így érvényesülni. 

Ők maguk viszont ráhagyják az alapmodell fejlesztést az OpenAI-ra és a Google-ra. 

Pár hete szó volt arról, hogy az Epic Games beperelte a koreai Epid Games céget, mivel hasonló volt a nevük. Sweeney szerint sosem tettek ilyet, egyszerűen csak védjegyvédelmi eljárást kértek, ami teljesen normális, de ez nem per. Mivel azonban a koreai nyelvben az Epid és az Epic teljesen mást jelent, így elutasították az Epic panaszát, és ezt ők tiszteletben is tartják.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére