Shop menü

AZ ELEMZŐCÉGEK ALÁBECSÜLIK A VR TERJEDÉSÉNEK MÉRTÉKÉT ÉS CSAK A VISZÁLYT KELTIK

Mindent a clickbait címekért.
Török Roland
Török Roland
Az elemzőcégek alábecsülik a VR terjedésének mértékét és csak a viszályt keltik

Palmer Luckey, az Oculus alapítója már nem részese a cég életének, mert politikai botrányai miatt kénytelen volt távozni, de még mindig szívén viseli az egész VR ipar sorsát. Híresen szeret az elemzőcégekkel szembe szállni, akik rendre a VR halálát jósolják, az újságírók meg gondolkodás nélkül meg is írják a benne látottakat, a felhasználók pedig pöröghetnek rajta, hogy ugye megmondták, hogy a 3D tv sorsára jut.

Tavaly a Digital Trends vizionálta a VR halálát, amit azzal kötöttek össze, hogy az amazonon lelassultak a VR eladások. Ezt a világsajtó ellenőrzés és utánajárás nélkül átvette, erre pedig a HTC is kénytelen volt már válaszolni. A szokásos hisztériakeltési vágyon kívül több okot is megjelöltek, ami alapján torzított adatot látnak sokan. Az egyik, hogy a visszaesés a telefonokat használó VR szemüvegeknek köszönhető, hiszen azokat szinte ingyen osztogatták, de az a fajta élmény nem vált be, a mobiltelefont nem igénylő szemüvegeké a jövő.

A másik erős indok, hogy sajnálják, elfogytak a szemüvegjeik a nagy érdeklődés miatt nem tudtak annyit gyártani, mint amekkora az igény volt, ezért esett vissza drasztikusan az amazonos eladás, amiből a DT-nél is dolgoztak. Igyekeznek pótolni. Palmer Luckey egyik tweetjében szintén megjegyezte korábban, hogy a feltételezett eladásokat sokan elég szelektíven értelmezik, hiszen egyszerűen csak kihagyják például az Oculus Rift CV1 és a GearVR összesített eladásait, ami meghaladja a 10 millió példányt is és inkább a clickbaites alacsony számokkal dobálóznak.

Idén ráadásul több ígéretes VR szemüveg is érkezett. Az önállóan működő Oculus Quest, a külső kamerák nélküli Oculus Rift S, a prémium kategóriás Valve Index, a moddolható HTC Vive Cosmos és az ultramagas felbontású HP Reverb. A Steamen konkrétan 2018-ban megduplázódtak a VR felhasználók számai, a Sony is elégedett a saját eladásaival és építeni is fog erre a jövőben, az Oculus Quest szintén hol kapható, hol nem a nagy érdeklődés miatt nem tudnak megfelelő mennyiséget gyártani és a remek eladásait a fejlesztők is megerősítik. A hardver és szoftverfejlesztők a játékosokkal egyetemben mindenki derülátó, ám érthetően senki nem örül a kattintásvadász híreszteléseknek.

Kétségtelen, hogy annak idején a piaci szereplők jobb rajtot reméltek, de akkor még senki nem számolt azzal, hogy az akkor kezdődő Bitcoin láz miatt a GPU fejlesztések több évre befagynak, a hardverelemek irreális mértékben drágulnak. Az átlag PC-s felhasználónak tehát nem maradt pénze VR-ra, mert a többi alkatrészre kellett költenie, a meglévő kártyákat meg nem cserélte le egy újabb generáció, ezért nem ment lejjebb az áruk a használt piacon. De ha mégsem új videokártyát keresett valaki, akkor jó eséllyel bányászatra használt kártyát vett az illető, aminek élettartama eléggé megkérdőjelezhetővé vállt.

A SuperData ismét közölt egy feltételezett eladási számot, ám Palmer Luckey redditen azonnal megjegyezte, hogy mindig is pontatlanok voltak például a PSVR eladásaik is, egészen addig, amíg a Sony nyilvánosságra nem hozta a pontos számokat. Szerinte ennek az elemzőcégének a munkája nyomán most újra eljött az idő a találgatások alapján íródott hülye cikkeknek.

Saját bevallása szerint annyira pontos információkhoz már nem jut, mint amikor még ott volt az Oculusnál, de rengeteget fektetett be az iparba és vannak kapcsolatai, ahonnan friss infókhoz jut. Szerinte az Oculus Quest eladásai bőven meghaladják a SuperData értékeit. Őket pedig külön nem szereti, mert soha nem korrigálják az adataikat és csak a harcot gerjesztik a fanok és az utálkozók között, mert a médiát valójában nem érdekli az eladások mögötti valóság, csak a hírérték.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére