A Stop Killing Games, avagy a Mentsük meg a Videójátékokat kezdeményezés látszólag célba ért. Egy hatalmas hajrát sikerült az európai gamereknek összehozniuk, a több hónapig 400 000 aláírás körül tanyázó kezdeményezés ugyanis júliusban hirtelen szárnyra kapott. Az Európai Uniónak 1 millió aláírásra van ahhoz szüksége, hogy kötelező módon törvényt hozzon a kérdésben, ám ennek ellenére se lehet nyugodt az aláírást támogató tömeg.
Muszáj, hogy ez az egymillió aláírás érvényes legyen.
Az aláírást elindító Ross Scott egy új videóban számolt be arról, hogy szerinte az aláírások egy része biztosan érvénytelen.
Szerinte sokszor megeshet az a dolog, hogy az aláírók rosszul töltik ki az ívet. Nem egy bonyolult dolog beleírni az ember nevét és egy azonosító számát, ám a tapasztalatok szerint ezt mégis sokan elrontják. A másik probléma szerinte, hogy többen hamisan írták alá a kezdeményezést, ami szerinte azért is problémás, mert akár bűncselekménynek is tekinthető. "Mindenek előtt ez nem egy Change.org petíció. Az aláírások hamisítása bűncselekmény. Kérlek ne csinálj ilyet!” – mondta Ross a videójában.
Ahogyan érdeklődött a korábbi petíciók kapcsán, olyan információkat kapott, hogy az ilyen EU-s aláírásokból 100 000-et biztosan érvénytelenítenek, de volt már olyan is, hogy 250 000 aláírás volt érvénytelen. Fontos tehát, hogy ha még nem írtad alá a kezdeményezést, akkor EU-s állampolgárként, amennyiben egyetértesz az üggyel, aláírd.
Az aláírások száma a cikk írásakor 1 149 015 darabot számol, vagyis félő, hogy még mindig nincs elég érvényes szavazat.
Mi magyarok viszont nagyon jól teljesítettünk, 152,39%-os volt az aláírási kedvünk a lakosságszámhoz arányosítva. Összehasonlításként, Görögország „csak” 118%-os, Olaszország „csak” 120%-os, Románia és Ausztria „csak” 138%-os túlaláírást gyűjtött. Voltak azonban gyengén teljesítő országok, ám ezek rendszerint kisállamok. A Ssédek azonban nagyon kitettek magukért, valószínűleg PieDiePie-nak köszönhetően 406%-os túlaláírással jelezték, hogy a videojátékokat meg kell menteni. A statisztikák ezen az oldalon olvashatók.
És mi a helyzet a címben is említett Electronic Arts-szal?
Az EA a napokban bejelentette, hogy leállítja az Anthem játékot, annak minden szolgáltatásával együtt.
A Bioware játéka 2026. január 12-én örök nyugalomra tér, onnantól kezdve pedig játszhatatlanná fog válni. A játékosok hiába vették meg, hiába játszottak vele egyedül (mivel nem volt közösség körülötte), az Anthemet az EA úgy tervezte meg, hogy lehetetlen legyen játszani vele offline. A játék szerverfüggő, minden AI interakció, lövéstalálat, küldetés a szerver oldalon található meg, és az EA nem akarja kiadni a szerverfájlokat, így nem lehetséges majd játszani vele.
A játék sosem volt népszerű, az egyik első AAA live service játék profára esés volt, ám ennek ellenére ez a cím a történelem egy darabkája, ami januárban örökre el fog tűnni.
A Stop Killing Games kezdeményezésnek pont az a célja, hogy ilyen a jövőben majd ne történhessen újra meg. Vagyis kötelezve legyen minden játékkiadó és fejlesztő, hogy valamilyen vészforgatókönyvet tervezzen a játéka életútjának végére, hogy a játékos akkor is el tudja majd indítani az adott címet, ha már nincs senki, aki üzemeltetni akarná a hozzá szükséges infrastruktúrát. Offline mód patch, vagy szerver oldali fájlok kiadása, mint ahogyan a Knockout City vagy a Spellbreak esetében láthattuk.
Ezen a honlapon rákereshetsz arra, hogy a kedvenc játékod veszélybe kerülne-e, ha nem sikerül a Stop Killing Games kezdeményezést véghez vinni. A jelenlegi állapotok szerint a közösségnek köszönhető csupán az, hogy valamilyen módon sikerült már megmenteni az online játékok 26%-át. Ha a kiadókon múlna, az online játékok 96%-a örökre eltűnne. Egy törvény értelmében azonban kötelezni lehet majd őket, hogy játszhatóak maradjanak ezek a címek, ne a közösség kelljen, hogy szoftvertöréssel megmentse a játékokat.
Valószínűleg az Anthemet is azért kapcsolja le most az EA, hogy ne kelljen visszamenőlegesen majd javítania a játékot, hogy megfeleljen a törvénynek.