A Battlefield 2042 a sorozat történelmi mélypontjává vált, az Electronic Arts ugyanis az élő szolgáltatások és a mikrotranzakciók reményében gyökeresen alakította át a játék mechanikáját, olyan szinten, hogy rá se lehetett már ismerni az alapokra.
A BF2042 fejlesztési életútja egy hosszú tűzoltássá vált, ami nem csak a bugok kiirtásából állt, hanem a sorozat szinte teljesen elpusztított renovéját is igyekeztek visszaépíteni, amennyire lehet.
Érthető módon a vásárlók szkeptikusak azt tekintve, hogy az EA képes lesz pozitív változást elérni egy új rész esetében, de a cég ezúttal megígérte, hogy máshogy állnak a dolgokhoz.
A fejlesztést ezúttal Vince Zampella és Byron Beede vezeti, és teljesen átstrukturált csapattal vágtak neki a játék összeállításába. Az új játék alapjai már egy éve folyamatos tesztelés alatt állnak, hogy megtalálják a legjobb játékélményt, amit csak lehet. A csapat annyira eltökélt, hogy „megszállottan keresik a szórakoztató elemeket”, amikkel jobbá tehetik az új BF-et.
A fejlesztési módszerük az, hogy kipróbálnak valami új vagy régi elemet, majd azt tesztelésre bocsájtják. Ha valami szórakoztató, akkor fejlesztik, majd újra megvizsgálják, hogy a fejlesztés előrehaladtával is megállja-e a helyét, és csak akkor megy tovább a folyamat, ha mindenki szórakoztatónak találja.
Ez a fajta visszajelzés alapú módszer valószínűleg hatékonyabb lesz, mint amit a BF 2042 esetében láthattunk, hogy valaki a vezetők közül kitalált valamit, aztán tényleges tesztelés nélkül a végső játékba erőltette, mert az majd biztos sokakat fog vonzani.
Elmondásuk szerint a régi Battlefield játékokhoz nyúlnak vissza inspirációért, így a BF3 és a BF4 féle játékélmény várható az operátoroknál tapasztalt koncepcionálisan is érthetetlen félresiklás helyett.
A Keep Green kezdeményezés célja a stúdión belül az, hogy a játék folyamatosan stabil maradjon és mindig készen álljon a tesztelésre. Vagyis, ha valami új fejlesztés van, akkor nem csak a fejlesztők, de maguk a kiválasztott játékosok is ki tudják már próbálni és véleményezni azt.
A játék valószínűleg nem jelenik majd meg egyik percről a másikra, 2025-ben tervbe van egy több hónapot felölelő közösségi tesztprogram, így a játékosok maguk alakíthatják majd szórakoztatóvá a játékmenetet.