Shop menü

AZ APPLE DOMINÁL A PRÉMIUM MOBILOK TERÉN

Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Az Apple dominál a prémium mobilok terén

A Counterpoint megvizsgálta, hogy a felsőkategóriás okostelefonok piacán mely gyártók tudnak érvényesülni. Ahogy azt az alábbiakban látni fogjuk, az Apple már visszaszorulóban van, és a kínai riválisok erősödtek nagyon sokat az elmúlt egy évben. A prémium szegmensnek az alsó határát 400 dollárnál húzta meg a Counterpoint az elemzésében, szóval azoknak a mobiloknak a forgalmát vette csak figyelembe, amik ennél drágábban kelletik magukat. Az első három helyet nem meglepő módon az Apple, a Samsung és a Huawei bérelte ki.

A Samsung összetettben piacvezetőnek számít, de kizárólag a felsőkategóriát nézve már az Apple tudott az élre állni. Ez nem meglepő azt figyelembe véve, hogy már 2017-ben is a cupertinói alakulat szerepelt a legjobban, 58 százalékos részesedést ért el, ehhez képest viszont 2018-ban csökkent a szerepvállalása, hiszen csak 51 százalékot tudott felmutatni. Persze hozzá kell tenni, hogy az iPhone-ok jelenlegi kínálata már teljes egészében a prémium szegmenst erősíti, nincs olyan okostelefon a kínálatban, ami 400 dollárnál olcsóbban lenne megvásárolható.

A Samsung szintén gyengült ezen a területen, igaz, sokkal kisebb mértékben, mint az Apple. A dél-koreai vállalat az értékesítések 22 százalékát tudhatta magáénak 2018-ban, míg az azt megelőző évben 23%-os eredményt ért el a prémium gépeknél. Mivel többször is lehetett arról híreket hallani, hogy a Galaxy S9 az elődeihez képest gyengébben szerepel, így ez egyáltalán nem váratlan. A Huawei a képzeletbeli dobogó legalsó fokára 10 százalékos részesedéssel tudott felállni, ami kettő százalékkal jobb, mint a 2017-es produkciója. A kínai vállalat rekordeladást ért el a P20 családdal, és a Mate 20 modellek is jól indítottak, így borítékolható volt, hogy előre fog lépdelni. És valószínűleg idén is tovább erősödhet majd, mert a Huawei P30-nál már most úgy fest, hogy túlszárnyalja majd az elődjét.

Galéria megnyitása

A negyedik helyet az Oppo tudta megkaparintani magának, miután egészen elképesztő mértékben növelte a 400 dollárnál drágább eszközeinek a forgalmát. A vállalat már 2017-ben is bekerült a toplistára, de akkor csak egyetlen százalék szerepelt a neve mellett, most viszont már 6%-on állt meg. Pontos eladási számokat nem tudunk, de az egészen biztos, hogy kiugróan nagyobb számokat produkált az Oppo 2018-ban, mint egy évvel korábban. És a sort a OnePlus zárja, neki az 1%-os részesedését sikerült, most fentebb tornászni, és már 2 százalék szerepel a neve mellett. A OnePlusnak nincs egyszerű feladata, hiszen mindössze kettő okostelefonja jött 2018-ban – kevesebb, mint amennyi új iPhone került forgalomba –, és azok is mindketten 400 dollárnál drágábban debütáltak.

A Counterpoint azt is megemlítette, hogy a prémium okostelefonoknak a forgalma egy év alatt egészen szépen, 14 százalékkal emelkedett. Ez főleg annak tükrében érdekes, hogy a teljes forgalom igazából nemhogy nem nőtt, hanem 3 százalékkal mérséklődött. És különösen nagy volt az előrelépés az „ultraprémium” eszközök körében, amit az alábbi ábrán szépen lehet látni. A 800 dollárnál drágább mobilok eladásai elsősorban az Apple-nek köszönhetően növekedtek, de a Samsung is emelte az árakat tavaly, már a dél-koreai gyártó több konfigurációja is 800 dollár fölött került a boltokba. És egyébként az öt gyártó összesen a 400 dollár feletti piac 91%-át tudhatja magáénak, szóval nem sokan tudnak érvényesülni mellettük.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére