Esetenként problémát jelenthet, hogy olyanok is rápillantanak noteszgépünk vagy asztali irodai PC-nk kijelzőjére, akiknek éppen nem kellene. Erre bizonyos gyártóknál vannak már megoldások, amelyek csökkentik a kijelző betekintési szögeit, éppen ezért oldalról nehezebb kémkedő pillantásokat vetni rájuk. Az AMD-nél úgy döntöttek, hogy a problémát szoftver és hardver kombinálásával oldják meg, méghozzá kreatív módon, a felhasználó tekintetét monitorozva.
Ebben a munkában az Eyeware of Switzerland munkatársai is segítő jobbot nyújtottak, így a felek együttműködéséből megszületett az AMD Privacy View névre keresztelt technológia, ami a következő nagy AMD Radeon Software kiadás részeként debütálhat. Noha a tekintetfigyelés korábban elég komplex és viszonylag drága hardvert igényelt, az AMD és az EyeWare of Switzerland szakemberei másképp közelítették meg a dolgot. A végeredmény egyszerű és hagyományos webkamerára támaszkodik, amely mögött szabadalmaztatott „számítógépes látási algoritmusok” dolgoznak, méghozzá gépi érzékelést segítő mesterséges intelligenciával karöltve, így a néző fejmozgását és tekintetének kijelzőn történő vándorlását egyaránt követni lehet.
Az algoritmusok figyelik, hova néz éppen az ember, majd ennek megfelelően csak a tekintete középpontjába eső tartalmakat jeleníti meg normál fényerősséggel, normál minőségben, míg a látótéren kívül eső kijelző-terület elsötétül, így azt hiába kukkolják a kíváncsiskodók. Maga a funkció egyébként testreszabható, azaz a látótér alakját és nagyságát, valamint a többi terület elmosódásának mértékét is variálhatjuk.
A privát szféra védelme mellett egyebekre is használható a szemmozgás-követő technológia, például jelenlét-érzékelésre, de éppen arra az ablakra is átkerülhet a fókusz, amire éppen rátéved tekintetünk, valamint kijelző-megosztáskor egy mutató segítségével a közönség számára is láthatóvá válik, hova nézünk éppen. És természetesen kalibrációs eszközök is elérhetőek a vezérlőpulton keresztül, amivel a technológia működését finomhangolhatjuk.
Az idei év első felében megjelenő AMD Privacy View technológián kívül sok-sok egyébre is használható lehet az újítás, mint például arra, hogy a játékok esetében csak azokat a területeket renderelje le normális minőségben a GPU, ahova nézünk, a látótérből kieső területek pedig alacsonyabb felbontásban is megjelenhetnének, ez segítene az FPS növelésében. Ez, vagyis a Foveated Rendering a VR headsetek világából már ismerős lehet, de idővel egyéb területeken is használhatóvá válhat, például a gamer notebookok esetében, azok többnyire úgyis rendelkeznek valamiféle beépített webkamerával. Ezen felül számos egyéb területen is jól jöhet az újítás, amennyiben a mögöttes algoritmusok eléggé megbízhatóan és pontosan működnek.