Egyes AMD RYZEN processzorral rendelkező felhasználók érdekes hibajelenségről számoltak be az elmúlt időszakban, ami a jelek szerint az 500-as sorozatú lapkakészlettel szerelt alaplapokat és a RYZEN 3000-es, illetve RYZEN 5000-es sorozatú processzorokat érinti, amennyiben ezek egy platformot alkotnak. A Redditen olvasható beszámolók alapján többen is USB-vel kapcsolatos bugról számoltak be, az AMD pedig hamar felfigyelt a dologra, már meg is kezdte az ügy kivizsgálását, amelynek keretén belül az érintettek együttműködésére is számít a hiba egyszerűbb reprodukálásának érdekében.
A panaszosok arról adtak tájékoztatást, hogy a fentebb említett komponensekből álló platformoknál véletlenszerűen megszakad az USB kapcsolat: egyesek nem válaszoló felvevőeszközökről, lecsatlakozó billentyűzetről, lassú egérreakciókról, VR headsetekkel kapcsolatos hibákról, illetve külső adattárolókkal és USB portra kapcsolódó processzorhűtőkkel kapcsolatos csatlakozási problémákról is beszámoltak. A közösség által összeállított táblázatban hírünk írásakor éppen 88 konfiguráció szerepel, az AMD szerint csak a felhasználók egy kisebb csoportját érinti az ügy.
Az USB csatlakozás instabilitása alapjában véve sem jó, ugyanis sok problémát okozhat, a külső adattárolóknál azonban különösen veszélyes, hiszen az adatok sérülésével is járhat, ami egy biztonsági mentésnél kifejezetten kellemetlen, de akkor is, ha az adott külső adattároló található fájlokról csak az az egy példány áll rendelkezésre.
A felhasználók sokféle módszert kipróbáltak az USB kapcsolat instabilitásának enyhítésére: egyesek letiltották a Global C-States funkciót, letiltották a PCI Express 4.0-s támogatást, valamint manuálisan törölték és újratelepítették az USB portokat és a Root Hubokat az eszközkezelőben, valamint a nem használt USB tüskesorok letiltásával is próbálkoztak. 100%-os megoldást általában egyik módszer sem hozott, maximum mérsékelte a bug előfordulásának gyakoriságát.
Az AMD az érintettekkel a későbbiekben kapcsolatba lép majd, amelynek keretén belül pontos információt kér a rendszerkonfigurációról, a hiba előfordulásának körülményeiről, illetve különböző naplófájlokat is bekérnek, hogy könnyebben reprodukálni lehessen a hibát, így a megoldást is gyorsabban megtalálhatják. A mai modern rendszerek igen sokféle drivert és szoftvert használnak, de az operációs rendszer, a különböző firmware-ek, illetve az alaplapi BIOS különböző AGESA revíziói is szerepet játszhatnak a dologban, azaz nincs egyszerű dolguk a hiba feltáróinak.
Amennyiben az ügyben újabb fejlemény érkezik, arról természetesen beszámolunk.