Az elmúlt hónapokban a Google és az Apple is úgy döntött, hogy alacsonyabb összeget von majd le azoktól a partnerektől az alkalmazásokat árúsító piactereken, akik nem tesznek szert jelentős bevételre a jelenlétükkel. A top appoknak továbbra is a megszokott rendben kell majd „adóznia”.
A világ egyik legnagyobb vállalataként az Amazonnak nagyon sok területről származik a bevétele, és például a programok után is sarcot szed, ami igazából nem is szerény mennyiségben jelentkezik az árakban. 30 százalékos a jutalék az Amazonnál, ami az ágazatban abszolút általánosnak tekinthető. Az utóbbi években a nagyobb piactereket üzemeltetőket sok kritika érte amiatt, hogy túl sok pénzt szed be mások fejlesztései nyomán, és ez indította el azt az „akciót”, ami most az Amazont is elérte.
A Google és az Apple úgy járt el, hogy a korábbi 30 százalékról 15%-ra faragta le a jutalékot, amit a fejlesztők bevételeiből vár. Már amennyiben az adott fejlesztőnek az éves bevétele nem haladta meg az 1 millió dollárt. Ugyanis a milliós összegeket termelő vállalkozások esetében úgy gondolták, hogy nincs erre ok. Az Amazon úgy gondolta, hogy hasonló irányba indul el, de azért nem teljesen ugyanazt a formulát követi, mint a riválisai.
Létrehozta a cég az Amazon Appstore Small Business Accelerator Programot, aminek a keretében elsősorban ugyebár a kisebb projektek készítőit igyekeznek támogatni és növekedésre serkenteni. Ennek a kezdeményezésnek a keretében a 30 százalékról 20%-ra lett lefaragva a jutaléka az Amazonnak, szóval a társainál több sarcot szed továbbra is. Ugyanakkor az AWS szolgáltatás használatánál egy 10 százalékos további kedvezményt nyújt, így aki a fejlesztésénél az AWS szolgáltatását is alkalmazza az Amazonnak, az már nagyobb kedvezményben részesül.
Az Amazonnak az egyik legjelentősebb bevételforrása az AWS-ből, vagyis az Amazon webes szolgáltatásokból van, ez egy olyan felhős tárhelyszolgáltatás, ami rengeteg módon alkalmazható az applikcáiók mögött is. A cég pedig így ösztönözheti majd a fejlesztőket, ahogy amikor az Android alapú Fire OS rendszerre készítenek saját szoftvert, szolgáltatást, akkor annál az AWS-re, és ne más partnerre támaszkodjanak. Így azok a szerényebb bevételű alkalmazások, amik az AWS-t is használják, a bevételnek lényegében a 90 százalékát megőrizhetik.
Az Amazon is 1 millió dollárban határozta meg azt a határt, aminek alatta kell maradnia ahhoz egy fejlesztés bevételének, hogy jogosult legyen a kedvezményre. Úgy fest, hogy ez most már minden nagyobb vállalatnál hasonlóan alakulhat majd. Azt viszont nehéz megmondani, hogy a fejlesztők és a jogalkotók elégedettek lesznek-e majd a trenddel. Hiszen ehhez a változáshoz már az kellett, hogy több per is induljon ebben a témakörben.
A nagy IT cégeken egyre nagyobb a nyomás azért, hogy hagyják levegőhöz jutni a kisebb vállalkozásokat. És különösen érzékeny terület az alkalmazásoké, ahol nagyon nehéz talpon maradnia egy friss belépőnek. Elég megnézni a Clubhouse tavalyi sikerét. Hiába robbant be a köztudatba, a nagy szereplők hónapok alatt lemásolták a főbb funkcióit. Ha egy programnál még a gyors siker sincs meg, akkor még könnyebben zátonyra futhat.