Ahogy a Microsoft az E3 alatt bejelentette, hosszú évek fejlesztési munkája és több késés után a Psychonauts 2 végre tényleg megjelenik, mégpedig augusztus 25-én. Ráadásul hiába áll a fejlesztő Double Fine már a Microsoft tulajdonában, a játék PS4-re és PS5-re is megjelenik amellett, hogy elérhető lesz Xbox One-on, Xbox Series-konzolokon és az Xbox Cloud Gamingen, ezen kívül az első naptól kezdve hozzáférhető lesz a Game Pass előfizetőinek.
Kevin Johnson, a játék executive producere közölte, hogy elképesztően jó csapat dolgozott az anyagon, és különösen büszke rá, hogy elkerülték a brutális túlórázást, vagyis nem volt crunch a Psychonauts 2 fejlesztése alatt.
Ezt egyébként a Double Fine tavaly már egyszer beígérte: elmondásuk szerint bármeddig is tart a fejlesztés, akkor sem lesznek hajlandóan crunch-ra kényszeríteni a munkatársaikat. Mindez nem véletlen, ugyanis az első Psychonauts fejlesztésekor brutálisan leterhelt volt a csapat a projekt végére, ugyanis akkor éppen kiadót váltottak, a Microsoft helyett végül a Majesco dobta piacra a játékot. A kiadó most ironikus módon pont a Microsoft lesz, és úgy tűnik, hogy ezzel lehetőség nyílt arra is, hogy okosan tervezzék meg a munkát.
A Double Fine szerint sokat köszönhetnek a Psychonauts rajongói annak, hogy a Microsoft végül megvásárolta a stúdiót és vele együtt a projektet. Habár a Psychonauts 2 eredetileg közösségi finanszírozásban indult el, Tim Schafer, a stúdió vezetője elárulta, hogy viszonylag hamar elkezdték látni, hogy fogy a pénz, így eredetileg számos dolgot ki akartak vágni a játékból, például a boss harcokat is.
Schafer szerint ekkor abba a helyzetbe kerültek, hogy vagy kihagynak az anyagból jó pár olyan dolgot, ami valószínűleg hiányozna a játékosoknak, vagy keresnek egy kiadót, aki tovább finanszírozza a projektet, azonban ezzel azt kockáztatták, hogy elveszítik a kreatív irányítást a játék felett. Végül a megoldás a Microsoft-féle felvásárlásban jött el, amitől Schafer eredetileg ódzkodott.
"Amikor először megkerestek minket azzal, hogy szeretnének stúdiókat megszerezni, még azt válaszoltuk, hogy nem igazán szeretnénk most eladni magunkat. Azonban ezt követően leültem egy ebédre Matt Bootyval [az Xbox-stúdiók vezetője], aki felvázolta nekem az elképzeléseiket a jövőre nézve, beleértve a Game Passt is. Rögtön láttam, hogy mi ennek a lényege: a Game Pass esetében semmi értelme nem lenne annak, hogy megvegyék a Double Fine-t, aztán ráállítsanak minket mondjuk Forza DLC-k gyártására, hiszen minél több különböző saját tartalmat akarnak. Így tehát érthető volt, miért kellene nekik a Double Fine" - mondta Schafer.
Végül az üzlet megköttetett, és azóta úgy tűnik, hogy megfelelően működik a két fél kapcsolata.