Shop menü

ÁTUGORHATÓVÁ VÁLHATNAK HIRDETÉSEK A SPOTIFY-ON

A Spotify már élesben teszteli az új rendszert, ami nem kis kockázatot rejt a számára.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Átugorhatóvá válhatnak hirdetések a Spotify-on

A zenestreaming szolgáltatások között a Spotify az egyik, aminek jelentős bevétele van a hirdetésekből. Ezt a szolgáltatást nagyon sokan használják úgy globálisan, hogy nem fizetnek havidíjat érte, de cserébe reklámokat hallanak néhány zene lejátszása után, és banner is van a programon belül, amin folyamatosan hirdetéseket lehet látni. A Spotify esetében a különböző reklámokat mindig végig kell hallgatni jelenleg, de ez talán hamarosan megváltozik.

A vállalat egy olyan új hirdetési rendszert próbálgat, aminek az a lényege, hogy a felhasználókhoz olyan tartalmak jussanak el, amelyeket valóban relevánsnak tartanak. Ha az embernek nem tetszik egy hirdetés, nem érdekes a számára, egy pillanat alatt átugorhatja – hasonlóan van megoldva a reklámozás például a YouTube esetében is. Ezzel a lehetőséggel a Spotify javítani tudná azt a felhasználói élményt, amiben a térítésmentesen zenéket hallgatók részesülnek. A szolgáltatásban hangalapú és videós hirdetések egyaránt megjelennek, és mind a kettőt lehetősége lesz az érintetteknek átlépni. Ráadásul itt – egyelőre – nincs időkeret előre megadva, bármikor át lehet ugorni a zavaró reklámot, akár az utolsó másodpercekben is. Az újítás Aktív Média néven fut.

A Spotify azt szeretné elérni, hogy a lehető legjobb hatékonysággal jutassa célba a reklámokat. A vállalat bízik benne, hogy amennyiben olyan hirdetéseket hallanak a népek, amelyeket tényleg hasznosnak ítélnek, nem fogják azokat átugrani. A rendszer úgy van kitalálva, hogy a felhasználói szokásokat tanulmányozza menet közben, és arra fog törekedni, hogy az „elfogyasztott” hirdetésekhez hasonlóakat adjon be. Kicsit olyan ez, mint az E Heti Kaland szekció, ami a korábban végighallgatott zenék alapján ajánl másokat.

Galéria megnyitása

Ha a felhasználók átugranak egy reklámot, akkor azért a hirdetés feladójának egyáltalán nem kell majd fizetnie az új rendszer szerint, ami bizony komoly kockázatvállalás a Spotify részéről.

Ha az újítás beválik, akkor a dallamok között felbukkanó reklámblokkokat nagyobb összegért értékesítheti a vállalat, hiszen hivatkozhat arra, hogy a tartalmak valóban célt érnek, ami komoly fegyvertény. Igen ám, de simán benne van a pakliban, hogy az emberek olyan szinten elkezdik átugrálni a reklámokat, hogy alig lesz a végén, amit meghallgatnak, illetve végignéznek. Valószínűleg sokan vannak a hallgatók között, akik semmilyen hirdetésre nem vevőek, de éppen arra van a teszt, hogy ez kiderüljön.

A Spotify Ausztráliában próbálgatja az Aktív Médiát, ez több szempontból is ideális hely a számára. Az ország a 24 milliós lakosságával kellően nagy ahhoz, hogy megfelelő képet lehessen alkotni a tesztelés ideje alatt az eredményekből, de nem akkora, hogy jelentős bevételkieséssel járjon, ha az újítás nem jön be. Ráadásul az angol a hivatalos nyelve, így a lokalizációból eredő torzításokat is ki lehet vonni a képletből. Nem áll fent például annak a veszélye sem, hogy az emberek nem is értik a reklámokat, csak véletlenszerűen ugrálják át őket. Amennyiben az ausztrál teszt pozitív eredménnyel zárul, a Spotify szélesebb körben is lehetőséget nyújthat majd a reklámok átlépésére, ám ha nem meggyőzőek a számok, valószínűleg más módszer után nézhet a cég, esetleg módosításokat vet be.

A Spotify a legutóbbi adatok szerint már egészen pontosan 101 millió ingyenes zenehallgatóval rendelkezik (a világ 65 országában), ennyi embernek játszik reklámokat a rendszer a muzsikák között. A vállalat reklámokból származó bevétele elérte a 158 millió dollárt, ami éves szinten 20 százalékos emelkedést jelent. Az automatizált hirdetésértékesítés pedig gyorsan ível felfelé, és a jelentés szerint már 20% ezeknek az aránya a hirdetésekből származó bevételeken belül.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére