A Cloud Imperium Games bejelentette, hogy eddig már kicsivel több, mint 300 millió dollár bevételük volt a még el sem készült játék közönségétől. Ez szép összeg, de később még rátérünk, hogy miért nem feltétlenül annyira jó a játék helyzete.
Akárhogy is, a Star Citizent eddig 2,7 millió felhasználó próbálta ki, azonban ezek nem mindegyike fizetett bármit is a játékért, hiszen a fejlesztők számos ingyenes hétvégét nyújtottak a játékosoknak.
2012 és 2017 között a Cloud Imperium összesen 193 millió dollárt költött a játékra, viszont kicsivel több, mint 200 millió dollár bevétele volt. A költések azonban évről évre növekednek, a pénz pedig nem jön már be olyan ütemben, így például csak 2017-ben 50 milliót adott ki a stúdió, míg abban az évben a bevétel 44 millió volt.
Látszik tehát, hogy habár továbbra is jól jön a pénz a stúdióhoz, már koránt sem olyan ütemben mint régen, a kiadásaik pedig csak növekednek.
Most már egyértelműen látszik, hogy a Cloud Imperium a fizetésekre költi a legtöbbet, ez azonban nem volt mindig így, csak 2014-ben fordult a kocka. Előtte a szerződéses alapon foglalkoztatott külsősök vitték el a legtöbbet, azonban az az utóbbi években helyettük már egyre több belsős munkatársat alkalmaz a cég, így míg 2015-ben 14,1 millió dollárt költöttek a külsősökre, ez az összeg két évvel később már csak 3,31 millió dollár volt.
Eközben egyre komolyabb terveik is vannak a készítőknek. Nem olyan rég bemutatták például az Actor Status nevű túlélési rendszert, aminek keretein belül a karakterünknek ennie és innia kell, valamint szabályozni a testhőmérsékletet.
A karakterünk kihűlhet vagy túlmelegedhet, attól függően, hogy milyen ételeket fogyasztunk, és milyen ruházatot választunk.
A fejlesztők hangsúlyozzák, hogy a Star Citizenben nem a túlélési mechanizmusok jelentik a központi kérdést, mint mondjuk egy hagyományos túlélő-horror játékban, hanem csak egy újabb réteget kap majd a játék, ami érdekesebbé teszi az egészet.
Megjelent egy új videó is, melyben ezúttal a narratíváért felelős csapat beszél kicsit a Star Citizenben megtalálható különböző idegen lények hátteréről, történetéről.
Akárhogy is, Chris Roberts és a Cloud Imperium Games nem fél attól, hogy kifogy a pénzből: mint azt eddig többször hangoztatták, ha minden kötél szakad, annyi pénzük biztosan van, hogy befejezzék, hogy a Squadron 42 nevű single player módot, aminek a bevételeiből pedig további hosszú évekre tudják majd finanszírozni a Star Citizen fejlesztését.