Shop menü

ASUS ROG PHONE 3 – EGY TELEFON JÁTÉKOSOKNAK, DE CSAK JÁTÉKRA?

Egy mobil, ami kenterbe veri a számítógéped specifikációit is.
Haigli Árpád
Haigli Árpád
ASUS ROG Phone 3 – Egy telefon játékosoknak, de csak játékra?

Szerzői értékelés

Olvasói értékelés

Nem is olyan régen még minden feladatra volt egy külön eszköz, amivel azt elvégeztük. Fényképezésre a fényképezőgép, számolásra a számológép, tartalomfogyasztásra a TV majd később a számítógép. Az okostelefon viszont mindent megváltoztatott. Mára már ott tartunk, hogy egy komolyabb videójátékot is simán elfuttat a mobilunk, gondolok itt például a Call of Duty-ra, vagy éppen a Fortnite-ra. Így egyre kevésbé lesz szükség olyan eszközökre, mint például a PSP, vagy a Nintendo Switch. Mai versenyzőnk, az ASUS ROG Phone 3, egy olyan vonalat képvisel, ami ugyan egy szűk rétegnek szól, de azt nagyon is kiszolgálja.

A csomagolása minden, csak nem hétköznapi. Egy hatalmas, színes, geometrikus formájú dobozt kell szétcsúsztatnunk, hogy felfedjük a fenevadat. Ez hűen tükrözi a hasonló gamer termékek csomagolását: csillogó, színes és fényes doboz, ami véletlenül sem téglalap alakú. Itt találjuk a telefonunkat, a dokumentációt, a 30 Wattos gyorstöltőnket és pár érdekes kiegészítőt.

Kezdeném először az „AeroActive Cooler 3”-mal, ami egy a telefon hátuljára felhelyezhető aktív hűtő panel, LED világítással természetesen. Kapunk hozzá egy egyáltalán nem szokványos „Aero” tokot, ami nagyon vadul néz ki, megjelenése egyszerre funkcionális és dizájn szerepet is betölt. Nem fedi ugyanis a telefon egész hátlapját, ezzel is megelőzve a melegedést, és a telefon extravagáns külsejének reprezentálását.

A ROG Phone egyetlen telefonhoz sem hasonlítható, ugyanis elődjeihez hasonlóan elképesztően egyedi megjelenést kapott. Ez az évek során ugyan egyre szolidabbá vált, de még mindig sokkal durvább, mint egy Galaxy S20, vagy egy iPhone 12. A telefon hátlapján a geometrikus minták és megtört vonalak dominálnak, de kétségtelen, hogy a leginkább szembetűnő részlet a ROG, vagyis Republic of Gamers logó, ami ezúttal is LED megvilágítást kapott.

A hátlap „színjátszós”, ugyanis attól függően változik a színe, hogy milyen szögben esik rá a fény. A telefon szó szerint egy nehéz súlyú versenyző, ugyanis meglehetősen vastagra sikeredett. Számokban kifejezve ez 240 grammot jelent, 9,85 mm-es vastagsággal, ami a hasonló méretű Galaxy S20-nál a következőképpen fest: 186g és 7,8mm. Ez pedig elő is jött nálam, ha a telefont huzamosabb ideig tartottam kézben. 

A készülék a nagy kávák miatt eléggé hosszúkásra sikeredett, ezek főleg alul és felül vastagok igazán. Az ASUS úgy volt vele, hogy a funkcionalitást helyezi előtérbe a dizájnnal szemben, ez pedig több helyen is észrevehető a telefonon. A sztereó hangszóróink például a már említett alsó és felső kávában kaptak helyet, így biztosan nem fogjuk majd őket blokkolni az ujjainkkal játék közben, ráadásul mivel az előlapon vannak, így tökéletesen felénk irányulnak, így még jobb lesz a hangélmény. Ezek elképesztően hangosra sikeredtek, és a hangzásuk is nagyon el lett találva. Én még nem hallottam ilyen mély, öblös hangzást egy telefontól sem.

Az USB-C töltőportunk sem alul középen, hanem a kicsit balabbra került. Ezen felül kapunk egy extra portot is a telefon oldalán, hogy játék közben se zavarjon minket a kábel, illetve ide lehet csatlakoztatni az aktív hűtőt is. A már jól megszokott AirTriggerek is felkerültek a telefon oldalára, amik tulajdonképpen érintés érzékeny felületek, ezeknek hála pedig a kijelző megérintése nélkül is játszhatunk majd.

Ami viszont hiányzik a telefonról, és általában szemet hunynék felette, az a jack csatlakozó. Egy gamer számára ugyanis elengedhetetlen, hogy ne legyen, vagy legalábbis minél kisebb legyen a késés a hangnál, erre pedig a legjobb megoldás egy zsinór. Így ez előtt a döntés előtt kicsit értetlenül állok, igaz a külön mellékelt aktív hűtőnél van egy USB-C és jack portunk, de azt nem biztos, hogy mindig magunkkal akarjuk majd vinni, vagy egyáltalán használni.

Galéria megnyitása

Az előlapon egy 6,59 colos FullHD+ felbontású AMOLED kijelző helyezkedik el, ami akár 144Hz-es képfrissítésre is képes. Ami a fényerőt illeti, 650 nitről beszélhetünk, de csúcsfényerő esetén az 1000 nitet is eléri a telefon, így a legerősebb őszi napsütés mellett is kényelmesen tudtam használni a telefont. A 144 Hz pedig egy teljesen új játékélményt adott, kétségtelen, hogy ez egy igazi gamer mobil, minden porcikájában.

Egy játéknál fontos az is, hogy ne csak a játékosnak legyenek gyorsak a reflexei, hanem a mobilnak is, hiszen hiába érintjük meg a kijelzőt, ha ezt a telefon későn érzékeli. A ROG Phone-nál szerencsére ez sem volt probléma, ugyanis 270 Hz-es érintés felvétellel rendelkezik, ami annyit jelent, hogy egy másodperc alatt 270-szer pásztázza végig a kijelzőt, amiatt, hogy megérintettük-e. Ha szembe találjuk magunkat egy ellenséggel egy játékban, és tegyük fel hogy egyszerre lövünk, akkor lehet, hogy ezen fog majd eldőlni a játszma. Az egyetlen dolog, amit a kávák mellett sajnáltam a kijelzőt illetően az a 1080p-s felbontás volt. Ez kicsit kevéske, és észrevehető volt néha.

Teljesítmény téren lehetetlen betámadni az ASUS-t, ugyanis itt mindenből a legjobbat rakták a telefonba, ami 2020-ban lehetséges. Processzor téren ez egy Qualcomm Snapdragon 865 Plus 5G lapkát jelent, 3,1 GHz-es órajellel, 16 GB LPDDR5-ös RAM-mal, 512 GB UFS 3.1-es belső tárhellyel, és Adreno 650-es GPU-val. Ez az a pont, amikor azt kell mondanom, hogy az asztali gépemben nincs ilyen konfiguráció, de hát úgy néz ki 2020-ban elértünk ide is.

Nálam egyébként a pénztárcabarátabb 8GB RAM-os, 256GB belső tárhelyes verzió volt, és még ez is bőven kiszolgálta az igényeim, pedig tényleg mindent kipróbáltam rajta. A legmagasabb beállítások mellett is röhögve vitte el az összes játékot akár 144 Hz-en is, egyetlen röccenés, vagy rövidebb gondolkodás nélkül. Kényelmesen tudtam mellette mást is csinálni, szóval ha egy COD meccs után kicsit YouTube-oztam, majd felnéztem a Facebook-ra, és elböngészgettem, akkor is egyből visszahozta a játékot RAM-ból, pontosan oda, ahol tartottam.

A nagy telep sem maradhatott ki a felhozatalból, a ROG ugyanis egy elképesztő 6000 mAh-ás akkumulátort kapott, amit 30 W-al is tudunk tölteni. Ez egyrészt szükséges is ilyen hardverhez, másrészt viszont hétköznapi használat mellett simán kibír több napot: volt hogy több mint 10 órás kijelzőidőt is kihoztam belőle. Ha viszont gyűrjük kicsit és sokat játszunk vele, akkor is kényelmesen hozza az egy napot, 5-7 óra kijelzőidővel.

Minden azonban mégsem férhetett bele ebbe a mobilba sem, ugyanis három fontos dolog még hiányzik. Az első a vízállóság teljes hiánya, így a Real Racinggel ne a medence mellett játszunk majd. Emellett el kell búcsúznunk a vezeték nélküli töltéstől is, ami bizonyára a LED-es ROG logó miatt nem fért be a készülékbe. Végül talán a már említett jack port hiánya az egyetlen pont, ami a gamerek számára is egy fontos tényező lehet.

Galéria megnyitása

A játék mindenek felett

Eddig is meg-meg említettem a telefon gamer funkcióit, azonban most szeretnék ezekre bővebben kitérni, mivel van egy pár. Mivel a hardverről már beszéltünk, most nézzük meg a szoftveres részt, ahol az ASUS igazán odatette magát.

Két „téma” közül választhatunk, ami a telefon szoftveres kinézetét határozza majd meg. Az egyik egy gyári Androidra hajazó letisztult felület, a másik pedig egy igazi vérbeli gamer skin, ahol minden fényes és villog. A telefonon van egy dedikált „X-mód”, ami életre kelti a telefonban rejlő fenevadat, ekkor a gyári háttérképünk is átformálódik, ami még inkább azt az érzést kelti, hogy igazán jó telefont kaptunk a pénzünkért.

Galéria megnyitása

A „vezérlőpultnál” megtekinthetünk minden fontos adatot a konzolunkkal, vagyis telefonunkkal kapcsolatban, legyen szó a processzor órajeléről, a hardver hőmérsékletéről, a RAM kezelésről és még sok másról. Itt, ha bekapcsoljuk az „X-módot”, akkor több dolog is történik: először is a telefon megemeli a processzor órajelét és minden erőforrást az elindított játék futtatására fordítja.

Ez még inkább megemelkedik, ha rácsatlakoztatjuk a telefonra az aktív hűtőt, hiszen így nem fog annyira forrósodni a vas, ergo nagyobb teljesítmény mellett tud futni a játék. Itt a levegő a telefon legforróbb pontjaihoz irányul, ez pedig a CPU és az 5G chip körüli területet jelenti, itt pedig nagyjából 4 fokkal tudja csökkenteni a mobil hőmérsékletét. Ez nem hozott őrületesen nagy változást a játékélményben, de azért észrevehető volt.

Emellett pedig bekapcsol a hátsó ROG logó is, aminek a „vezérlőpultban” tudjuk állítani minden paraméterét. Megadhatjuk, hogy milyen legyen a színe a logónak, és hogy mennyire erősen világítson. Azt is megszabhatjuk, hogy lezárt állapotban milyen színű legyen, és hogy hogyan világítson: egyszerűen, pulzálóan, villogva és így tovább.

Az értesítéseink mellé is személyre szabhatjuk ezt a logót, ami nagyon hasznos lehet, bár hozzá kell tenni, hogy ez még azon kevés csúcskategóriás okostelefonok közé tartozik, amelynek van első értesítési LED-je is. Ebben az alkalmazásban állíthatunk be játékprofilokat, ami azt jelenti, hogy meg tudjuk szabni, hogy a mobil hogyan viselkedjen egy-egy adott játék használata közben.

Ezek mellett azonban hozzátenném, hogy a mobil nem gamer fókuszú szoftver részei azért el lettek hanyagolva kissé. Amit ott hozzátettek, az most itt hiányzik, emiatt pedig bizonyos helyeken a rendszer nagyon puritánnak, gyárinak néz ki és nem a jó értelemben. 

A már korábban említett AirTrigger 3 a tavalyinál is több mindenre képes. A két ultraszonikus érintés érzékeny felület ugyanis többféle érintést is felismer. Ott kezdődik az egész, hogy már oldalanként nem csak egy, hanem két helyen is megérinthetjük, így L1, L2 és R1, R2 gombokat is hozzáadhatunk a játékhoz, ezzel megduplázva a lehetőségeket. Ezen felül csúsztatással, áthúzással és folyamatos nyomva tartással is tudjuk az ujjainkkal irányítani a telefont.

Nekem ez kifejezetten tetszett. Nemcsak növelte a játékélményt azzal, hogy inkább egy konzolra hasonlított, de több kijelzőterület is maradt, ugyanis így sokszor egyáltalán nem takartam ki az ujjaimmal, hiszen nem ott kellett irányítani a játékot.

Kiegészítők, mindenhez is

Az ASUS több helyzetben is próbált a rajongók kedvében járni, akár azzal, hogy nem csak a telefont rakta be a dobozba, viszont ezen kívül még számos más kiegészítőt is készített, amit utólag lehet megvásárolni a készülékhez. Hozzám a „ROG Kunai 3 Gamepad” (kontroller) és a „ROG Clip” (kontroller tartó) érkezett, de ezen felül lehet még venni „TwinView Dock 3”-at (plusz kijelző), mobil asztali dokkolót és világító „Armor” tokot is.

A Gamepad egy 3 az 1-ben kiegészítő, amivel irányíthatjuk a telefonunkat Lehet egy egészen átlagos kontroller, amiből csinálhatunk egy kisebb kontrollert. Ezt pedig még tovább bonthatjuk, így a végeredmény egy Nintendo Switch-re emlékeztető megoldás lesz, ahol egy speciális tok segítségével a telefon oldalára csúsztathatjuk a két fél kontrollert. Ha az aktív hűtőnket a mobil hátuljára rakjuk, akkor a kis láb segítségével kitámaszthatjuk, így nem kell majd fogni, és indulhat is a játék.

Szerintem ez egy jól eltalált kiegészítő lett, bár én inkább csak otthon használtam, hiszen menet közben nem éppen szerencsés előkapni egy kontrollert. A nagyobb játékokhoz könnyű volt testreszabni, szinte mindegyik támogatott kontrolleres irányítást, a kisebb arcade játékok viszont értelemszerűen nem mind működtek vele.

Galéria megnyitása

A ROG Phone-t biztos, hogy senki sem a kamerái miatt fogja megvenni. Első ránézésre egész szép számokat vonultat fel: három kamera, 64 megapixeles fő szenzorral, 8K videófelvétellel - nem is hangzik rosszul, igaz? Közelebbről megnézve azonban egy teljesen középszerű végeredményt kapunk. A hátlapon a már említett 64 MP-es főszenzor mellé társul egy 13 MP-es ultraszéles és egy 5 MP-es makró kamera. Itt szintén csak túlzásba esett az ASUS, szerintem bőven elég lett volna kettő kamera is, a harmadik ugyanis nem sok mindenre jó.

A főszenzorunk, ha elég fényt kap akkor szép képeket lehet vele csinálni, azok részletgazdagok és a színek is jók. Ha viszont sötétebb lesz, vagy éppen túl világos akkor máris elcsúszik minden. Az ultraszéles kamera egy jó választás volt, azonban ez is csak az oké kategóriába fért bele, itt ugyanis közel sincs annyi részlet az elkészült fotókon, mint a fő szenzornál.

A makró kamera egészen használható volt, ahhoz képest, amit más mobiloknál láttam, azonban a létjogosultságát még mindig nem érzem. Én is csak azért készítettem ilyen képeket, hogy meg tudjam Nektek mutatni. Végül pedig az előlap:  itt egy méretes, 24 megapixeles lencsét kapunk, nem véletlenül, hiszen egy livestream közben nem árt, ha a nézők láthatnak minket. Ez a szenzor méretéhez képest azonban nem volt valami nagy szám, egy átlag webkamerával felvette a versenyt, de semmi több.

Ha valaki gamer telefont keres, akkor bátran tudom számára ajánlani a ROG Phone 3-at, ugyanis egy nagyon rendesen összerakott eszköz lett. Az alap modell 300 000 Ft körüli ára manapság teljesen korrektnek nevezhető, főleg azt nézve, hogy mi van a motorháztető alatt, és hogy sokkal gyengébb mobilokat mennyivel drágábban dobnak piacra manapság.

Abban az esetben viszont, ha valakinek a játék nem prioritás, akkor inkább nézelődjön más háza táján, ugyanis nagyon érződik a mobilon, hogy ami nem gamer vonatkozású rész, azt azért elhanyagolták. Azok számára jöhet még szóba ez a telefon, akiknek fontos a nagy kijelző, és az ahhoz párosuló szinte végtelen üzemidő. Ugyanis itt egy gyönyörű, nagy AMOLED panelt kapunk gyors képfrissítéssel és akár 2 napos üzemidővel.

Összefoglalás

Szerzői értékelés

Egy atomerőmű a zsebedben, ami minden játékot is elfuttat.
Akár két napos üzemidő
144Hz-es kijelző
Extravagáns megjelenés
Középszerű kamerák
Vastag kávák
Hiányzó jack port

Az értékeléshez kérlek jelentkezz be!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére