Shop menü

MINDEN TERÜLETEN ELŐRELÉPÉST ÍGÉR AZ ASSASSIN'S CREED VALHALLA

Komplexebb történetre, falufejlesztésre, jobb M.I-re és részletesebb világra is számítani lehet.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Minden területen előrelépést ígér az Assassin's Creed Valhalla

Habár a Ubisoft már viszonylag sok dolgot elárult az idén érkező Assassin's Creed Valhalláról, ami alapján a játék nagyon ígéretesnek tűnik, most egy rakás újabb információ derült ki, ami némileg árnyalja a képet, és betekintést enged néhány részletbe. Nézzük!

Mesterséges intelligencia és a település

Azt fontos megjegyezni, hogy a Valhallán dolgozó csapat magja legutóbb az Originst szállította le, amiben tulajdonképpen megjelent a komolyabb mesterséges intelligencia a sorozatban. Egyiptom lakosai tették a maguk dolgát, nem egy helyben álldogáltak, hanem munkába és haza mentek, megtalálták a maguk elfoglaltságát. Így például könnyen megeshetett, hogy egy adott célpont mindig más helyen volt.

Ashaf Ismail, a játék vezető fejlesztője elmondta, hogy minden egyes új Assassin's Creed a korábbiak fejlesztéseit viszit tovább, és nincs ez másként most sem. A mesterséges intelligenciával kapcsolatban a legnagyobb fejlődést a játék által irányított falu esetében szeretnék elérni.

Galéria megnyitása

Miután viking hősünk és társai megérkeznek Angliába, rögtön létrehozunk majd egy saját települést, ami idővel folyamatosan növekszik majd, és amit különböző módokon fejleszthetünk, építhetünk. Ismail szerint az volt a fejlesztők célja, hogy a falu tényleg tele legyen élettel: minden ottani NPC-nek legyen saját neve, személyisége, elfoglaltsága, akikkel beszélgetni lehet és kapcsolatokat lehet kialakítani velük.

És mivel a játékos ennek a közösségnek a vezetője, azt szeretnék, ha egyfajta felelősségérzet is kialakulna irántuk.

A Valhalla legfőbb területe Anglia lesz, amin belül azonban a küldetések és az előrehaladás másként alakul majd, mint a korábbi részekben. Ismail elárulta, hogy nagyon sok küldetés a faluból indul majd ki. "A településen információkat kaphatunk arról, hogy mi történik szerte a világban, legyen az különböző kapcsolatokon keresztül, vagy olyan embereken keresztül, akiket a történet során megismertünk, és esetleg a faluba költöztek" - mondta.

A kolonizáció nem egy brutális dolog?

A Valhalla minden korábbi résznél jobban beleássa majd magát a politikába, így nagyon fontos lesz, hogy a világot felfedezve szövetségeket alakítsunk ki - ez valószínűleg a településünk túlélésének az érdeke is. Különböző helyzetek megoldására többféle lehetőségünk lesz, és folyamodhatunk tárgyaláshoz.

Persze, ez nem jelenti azt, hogy a harc nem lesz fontos: "Ez egy Assassin's Creed-játék, és egyben egy viking fantasy. Úgyhogy természetesen nagyon sok csatában lesz részünk, és nagyon sok ellenféllel nem lehet majd tárgyalni" - mondja Ismail, hozzátéve, hogy a brutalitás sem fog elmaradni.

Felmerül persze a kérdés, hogy a játék hogyan tálalja a kolonizációt, vagyis, hogy a vikingek megpróbálták megszállni Angliát. Hiszen ami az egyik félnek új földek meghódítását jelenti, az a másik félnek háború és elnyomás.

Galéria megnyitása

Ismail szerint alaposan körbejárták ezt a témát, és folyamatosan konzultáltak rengeteg történésszel. Ezek a történészek pedig azt mondták, hogy a vikingek alapvetően az együttélés szándékával érkeztek Angliába. "Persze, ezzel együtt ez egy véres háború volt, de aztán adaptálódtak ahhoz a néphez, ahova megérkeztek. Mi ezt a szemszöget is figyelembe vesszük. Néhány történész azt mondja, hogy többek között emiatt történt meg az is, hogy a vikingek később többé-kevésbé elvesztették a saját kultúrájukat és életstílusukat, hiszen nem rákényszeríteni akarták magukat másokra. Mindez valamennyire meg fog jelenni a játékban" -erősítette meg a direktor.

Főszereplők és fejlődési rendszer

Ahogy azt korábban már a Ubisoft elárulta, a játék elején választhatunk majd a főszereplő Evior női és férfi változata között. Erre már az Odyssey is lehetőséget adott, ahol dönthettünk Alexios és Kassandra között, azonban a döntés pusztán a főhős külsejére volt hatással: ugyanazokat a szövegeket mondták el, és az egész nem befolyásolta a történetet.

Ismail ezzel kapcsolatban annyit árult el, hogy "lesz narratív jelentősége a választásnak", azonban a dialógusok és a küldetések tekintetében most sem számíthatunk különbségre. Furcsa ez a szembenállás, de a direktor arra utalt, hogy ennél többre lehet számítani a Valhalla esetében, csak vélhetően nem akar semmit lelőni a történetből előre, így ezt nem részletezte.

Akárhogy is, a fejlődési rendszer az előző két rész tovább csiszolt változata lesz, vagyis még inkább elmozdul majd a szerepjátékos vonal felé az XP-vel, a megszerezhető képességekkel és a felszerelésünk menedzselésével. Ez az előző két részben azt is jelentette, hogy a fejlesztők viszonylag hatékonyan tudták szabályozni az előrehaladást, hiszen ha túl korán tévedtünk be egy magasabb szintű területre, akkor nem volt sok esélyünk a túlélésre.

Galéria megnyitása

Ezzel kapcsolatban érte is kritika a Ubisoftot, hiszen néha túl nagyokat ugrottak a szintek, így a játékosnak abba kellett hagynia a fő küldetést, és mellékküldetéseket kellett grindolni ahhoz, hogy elérje a megfelelő szintet. És persze hozzá kell tenni, hogy ez sokak számára különösen vonzóvá tette a Ubisoft által árult 50%-os XP boostert.

A fejlesztők tanultak ebből, és a Valhalla fejlődési rendszere kicsit más lesz: "Úgy gondoljuk, hogy a játékos erejét nem feltétlenül az XP-nek kell kifejeznie, hanem mondjuk inkább úgy, hogy a képességek megszerzésének" - mondta Ismail, majd hozzátette, hogy nem akarják, hogy a játékos bármikor is falba ütközzön a fő történet során, és mindenképp elkerülik majd a fejlődési rendszerben a nagy kiugrásokat, amik akadályozhatnak minket. A cél alapvetően az, hogy a főtörténet végigvihető legyen a mellékküldetések teljesítése nélkül is.

Világ és változatosság

A világ méreteivel kapcsolatban a Ubisoft korábban Twitteren azt közölte, hogy nem ez lesz a legnagyobb a sorozatban, azonban ezt a bejegyzést azóta eltávolították. Azóta a fejlesztők egyáltalán nem reagálnak a pálya nagyságával kapcsolatos kérdésekre, így Ismail is csak mellékesen jegyezte meg a következőket:

"Őszintén, sosem hasonlítottam még össze a térképek méretét. Szerintem ez teljesen felesleges és semmit nem árul el a lényegről. Oda fogjuk nektek adni Norvégiát és Angliát. Adunk a játékosnak négy királyságot. Valamint még ennél is többet, amiről még nem beszélhetünk. Az biztos, hogy a méretekkel nem lesz probléma."

Persze jogos felvetés, hogy nem a méret a legfontosabb: az Originsben például a PS4-es játékosok 20%-a szerezte csak meg az a trófeát, ami a térkép teljes felderítéséért jár, míg az Odyssey esetében 6,2% tudott elérni hasonló eredményt.

Galéria megnyitása

Ismail azt szeretné, ha a játékosok ténylegesen fel tudnák fedezni a Valhalla nagyon részletesen, kézzel megalkotott világát. Nagyon nagy kulturális változatosságot ígér, és alaposan szeretnék megmutatni a sötét középkori Anglia világának lényegét, legyen szó a különböző régiók hitéről, életviteléről, szokásairól. Ezek egy részéhez persze az opcionális tartalmak elvégzésére lesz szükség, de ezeken belül is nagyon sok érdekes történetet lehet majd megismerni.

Persze, részletekben az Origins és az Odyssey esetében sem volt igazán hiány, olykor mégis monotonná válhatott a játék, és sokszor vált önismétlővé. Ezzel kapcsolatban ezt mondta a direktor: "Azt szeretném, ha a játékos azt mondaná, minden egyes befektetett óra megérte. Nem véletlen, hogy ennyi stúdiónk dolgozik egyszerre a játékon, a változatosság, az egyediség és a játékos idejének tisztelete nagyon fontos számunkra. Nagyon sok érdekes misztikus és feladvány vár majd rátok, melyek felderítésével és megoldásával döbbenetes tényekre lehet majd rájönni."

Megjelenés és monetizáció

Egyelőre annyit tudunk, hogy az Assassin's Creed Valhalla valamikor az utolsó negyedévben jelenik majd, ami minden bizonnyal a szokásos október-novemberi dátumot jelenti majd. Azt is tudjuk, hogy érkezik a mostani konzolokra, az új konzolokra és PC-re is.

Mivel a megjelenés még elég messze van, a készítők egyáltalán nem beszélnek a későbbi monetizációról, valós pénzen megvehető segítségekről, szezonbérletekről és kiegészítőkről. Ezzel együtt persze meglepődnénk, ha nem lennének, hiszen a Ubisoft bevételének folyamatosan egyre nagyobb része származik a visszatérő költésekből.

Fontos megemlíteni azt is, hogy Ismail szerint a koronavírus-járvány nem lesz hatással a játék megjelenésére. A Ubisoft eleve hozzá van szokva, hogy több országban, sőt több kontinensen keresztül dolgoznak össze a stúdióik egy-egy nagy projekten, ennek tulajdonképpen eggyel "komplikáltabb" változata az, hogy a munkatársak is már otthonról dolgoznak.

Ismail szerint a Ubisoft informatikai csapata elképesztő munkát végzett, hogy biztosítsák mindenkinek a hardvereket és szoftvereket az otthoni munkához és az online kollaborációhoz. De mi a helyzet az olyan dolgokkal, mint a motion capture, a hangfelvétel, vagy a zene rögzítése?

"Minden szinten igazodnunk kellett a helyzethez. Szerintem ez a járvány megmutatta, hogy a hardverek és a szoftverek már olyan szinten vannak, hogy minden részterületen folytatódhasson a munka. Nagyon egyedi megoldásokat találtunk, hogy minden szükséges tartalom megfelelően és időben elkészülhessen, de ezekről nem szeretnék részletesen beszélni" - fejezte be.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére