Shop menü

ASSASSIN’S CREED: BROTHERHOOD - TESTVÉRISÉG

Ezio Auditore da Firenze. A reneszánsz Itália valaha élt legnagyobb asszamitája, a templomos rend felszentelt ellensége. Most visszatért!
Lawrence Benson
Lawrence Benson
Assassin’s Creed: Brotherhood - Testvériség

I. oldal

Elegáns bálok, hajnalig tartó  mulatozások, pompa és gazdagság mindenütt. Az arisztokrácia fénykorát éljük, nemesi családok uralják a vidéket, papok tivornyáznak a bor mámorában, nappal prédikálnak, éjszaka bűnbe merülnek, hol arany van, ott a hatalom. A színfalak mögött azonban csak pusztulást találni, a korrupció mindenhova begyűrűzik, sötét szövetségeket szül a lenyugvó Nap, a várost lassan felemészti a mocsok. A nép éhezik, nincsen senki, aki gondoskodna a polgárról, a kulturális élet valaha volt legnagyobb fővárosa annyira elszegényedett, hogy az emberek az utca kövére borulva sírnak, kaviár és pezsgőreggeli nekik nem jutott. 1499-et írunk, Ezio Auditore pedig elhatározza, hogy visszatér Rómába, és megalapítva a Testvériséget, minden korábbinál nagyobb háborút indít a templomos rend fertője ellen.

Az Assassin’s Creed: Brotherhood ott folytatódik, ahol az előző rész abbamaradt. A vatikáni látomások után hősünknek menekülnie kell, Mario oldalán harcol az életéért, s hatalmas kardpárbajok árán, de sikerül kibújnia a kereszténység markának fojtogató bosszúja alól. Monteriggioniban pihen meg, az Auditore család villájában. Cesare Borgia, Rodrigo fia azonban hajnalhasadtára már magánhadseregével a város falait ostromolja, az ellenállás hasztalan, hamarosan el is bukik mindaz, amiért eddig dolgoztunk. Az épületek romokban, Altair ruhája és minden felszerelésünk immáron az enyészeté, s ami pótolhatatlan, az Mario, meg az éden almája. Meghunyászkodva kezdünk új életet Rómában, kispolgári lakásból indulunk, egyedül szállva szembe az elnyomó rendszerrel, magányos harcunk azonban nem tart örökké. A kalandok során bérgyilkosok, forradalmárok, és újabb asszamiták csatlakoznak hozzánk, s míg mi Rómában harcolunk, addig ők a világ többi részén gyengítik a hálózatot, kiiktatva az összeesküvés legfelsőbb vezetőit.

A játékmenet teljesen azonos a korábban megismertekkel. Róma városában szabadon kalandozhatunk, küldetéseink pedig mindig egy lépéssel közelebb visznek a célhoz, míg ez alatt a jövőben Desmond Miles az örökség súlya alatt küzdve igyekszik felderíteni minden titkot. Vele csak részfejezetek erejéig találkozhatunk, a hangsúly Ezio kalandjain van, a posztreneszánsz Itáliában rengeteg dolgunk akad. Amikor éppen nem templomosokkal küzdünk, akkor fel kell szabadítani a vidéket, s amikor egy Borgia őrtorony ledől, akkor a városrész is felélénkül. Az utcákra visszatér az élet, saját pénzünkön újranyithatjuk a boltokat, az építésszel egyeztetve megújul a teljes városkép, a befektetésünk pedig nem hiábavaló, a polgárok adójából magánszámlánk is részesül, melyhez bármikor hozzáférhetünk, ha belátogatunk egy banképületbe.

II. oldal

A hozzánk szegődött segítők seregéből épül a Testvériség. Katonáink önálló bevetéseken bizonyítanak, egy felső nézetes világtérképen jelölhetjük be következő áldozatukat, a célszemély sikeres kiiktatásával pedig a tapasztalatuk is nő, hogy később még nagyobb feladatokkal bízhassuk meg őket. De ha kell, akkor Rómában is segítségünkre vannak, elég riadót fújnunk, és nem sokkal később már ott teremnek mellettünk, egy gombnyomással pedig még célpontra is küldhetjük őket, például ha egy kapitány kiiktatása a feladat. Az elsődleges feladatok nagyjából 20 óra játékidőt ígérnek, de mellettük lehetőségünk van mellékküldetéseket is vállalni, a kurtizánok, a zsoldosok, a tolvajok és az asszamiták mindig szívesen látnak minket.

A Brotherhood legnagyobb újítása, hogy az egyjátékos kalandok mellett immáron lehetőségünk van belemerülni a multiplayer megmérettetésekbe is. Erre az Abstergo Animus Project asszamita tréningje lesz segítségünkre, a négy játékmód mindegyike pedig egy célszemély felkutatására és megölésére épül. Az első, a Wanted a legegyszerűbb, és legélvezetesebb játékmód, melyben tíz perc áll rendelkezésünkre, hogy levadásszuk egymást a hét másik játékossal. Egy hatalmas pályára kerülünk, mindannyian civil ruhában igyekszünk elmerülni a tömegben, senki sem tudja, hogy kik az igazi játékosok, és kik a gép által irányított statiszták. Mindenki kap egy célpontot, egy radar pedig mutatja, hogy merre keressük őt, ha viszont a közelébe érünk, akkor a segítség megszűnik, mi meg csak ösztöneinkre hagyatkozhatunk. Figyelni kell az embereket, aki gyanúsan mozog, az lesz a kakukktojás, azonban mi is célpontok vagyunk, ha kilépünk a tömegből, lelepleződünk, a menekülés pedig a legtöbbször hasztalan. Hatalmas izgalmakat rejt mindez magában, s ehhez hasonló játékmód a második, Advanced Wanted is, annyi különbséggel, hogy itt már nem kapunk annyi segítséget, és tényleg csak azon múlik a siker, hogy mennyire vagyunk jó megfigyelők a terepen.

A harmadik mód a Manhunt, melyben a játékosok két darab, négyfős csapatra oszlanak, és kétszer öt percet kapnak, hogy végezzenek egymással. Az első csapat a vadász, a második pedig a célpont. Ha az elsőt erősítjük, akkor követni kell az iránytűt, s ahogyan a másik játékmódban, úgy itt is figyelnünk kell a gyanúsan viselkedő embereket, anélkül, hogy lelepleznénk magunkat. Ha lökdösődünk, vagy futva érünk oda a célponthoz, akkor ő kiszúrhat, és védekezésből ránk is támadhat, ha pedig a másik csapatban indulunk, és mi vagyunk a prédák, akkor minden erőnkkel azon kell lennünk, hogy beleolvadjunk a tömegbe. A tapasztaltabb vadászoknak feltűnhet, hogy séta közben nem úgy fordulunk, mint a gépi emberek, ezért a legjobb, ha beállunk beszélgetni egy nagyobb társaságba, vagy elbújunk egy szalmakazalban, s minél tovább húzzuk, annál több pontot gyűjthetünk. Nagyon hangulatos, csak úgy, mint az utolsó, Alliance mód, mely hasonlóan csapatmunkára épül, itt azonban három darab kétfős egységre oszlunk, és egyszerre támadunk, amolyan háromszög alakban. Az első csapat ránk, mi a harmadikra, ők pedig az elsőre vadásznak, taktikázni és gondolkodni kell, különben elbukjuk a játékot. Apró érdekesség, hogy itt már nem választhatjuk ki szabadon a karakterünket, a csapat tagjai ugyanolyanok, így tudjuk is, hogy kit kell keresni, s nem árt, ha igyekszünk mindig úgy helyezkedni, hogy legyen a közelünkben egy hozzánk hasonló civil, hátha őt szúrják le helyettünk. Ennek a játékmódnak azonban megvannak a hátrányai is, ha valaki proaktív, és elkezd rohangálni, akkor felborítja az egész egyensúlyt, nem csak magát leplezi le ugyanis, hanem az üldözőjét, és a célpontját is.

III. oldal

A többjátékos kalandok során olyan városokban fordulunk meg, mint Róma, San Donato, Firenze, Velence, Siena, Forli, Monteriggioni, vagy a Gandolfo kastély, szereplőt pedig összesen tizenhét különböző karakter közül lehet választhatani. A csavargó, a borbély, a pap, a kurtizán, a nemes, az orvos, a mérnök, a hóhér, a kapitány, a csempész, a kovács, az útonálló, a tolvaj, a zsoldos, a tiszt, illetve a két udvari bolond mind különböző fegyverekkel és kivégző mozdulatokkal rendelkezik, képességek tekintetében viszont azonosak, ez utóbbi ugyanis a játékos egyéni profiljához tartozik. Az összegyűjtött tapasztalatpontok szintlépéskor mindig elérhetővé tesznek valami újdonságot, abilityből például tizenkét darabot lehet összeszedni, és van alakváltás, füstbomba, sprint, dobókés, méreg, meg egy csomó, hasonlóan hasznos találmány, melyek mind remek szolgálatot teljesítenek a harcmezőn. Ezekből egy meccsen azonban csak kettőt használhatunk, csak úgy, mint a perkekből, melyekből összesen nyolc áll a rendelkezésünkre, és valamelyik tulajdonságunkat növelik meg, például a sebességet, a mászást, vagy az ugrást. Persze ezek összeválogatásával sem kell minden megmérettetés elején szöszmötölnünk, többféle, előre beállított kombinációt menthetünk el, a lobbiban pedig elég ezekből szemezgetni.

A látvány ezúttal is fantasztikus lett. A városok hatalmasak, és tele vannak élettel, a Nap este lemegy, reggel pedig felkel, kilométeres távolságokra láthatunk el, egy igazi virtuális valóság az, amibe csöppenünk, és hibából is egyre kevesebbet kapunk. A karakter mozgása rendkívül finom lett, könnyű megértetni vele magunkat, bárhová felmászik, és ha jól forgatjuk az analóg karokat, akkor az ugrást se nagyon véti el, a hangok pedig ezúttal is profi minőségről, lelkiismeretes munkáról árulkodnak. Az olasz akcentust sikerült ismét nagyon eltalálni, a beszélgetésekbe néha belecsempésznek idegen szavakat is, Jesper Kyd magasztos, gyönyörű, lágy betétdalai meg kellő hangulatot varázsolnak a kalandoknak, a zene még audio CD-n is megjelent.

A játékélmény sajnos nem lett olyan ütős, mint amit az előző rész eseményei után vártunk, de azért így sem lehet rá panaszunk. A történet fordulatos, és rengeteg titkot leplez le, újdonságok viszont single részben a testvériség küldetésein kívül alig vannak, ami csalódásra ad okot, még ha köztudott is volt, hogy a Brotherhood nem kívánja betölteni a harmadik rész szerepét. A multiplayer viszont nagyon élvezetes lett, embert próbáló kihívásokkal van teli, pontos stratégiát kell benne felépítenünk, és a szavatosságot is végtelenre növeli, ha az egyjátékos mód zászlógyűjtögetős, festményvásárlós, kincsesláda-keresős, renoválós, poszter-letépős mellékfeladatai nem lennének elegendőek a kilenc nagy fejezet mellett.

IV. oldal

A játék ötféle változatban kapható, a Standard, a Special Edition, az Auditore Edition, a Collector’s Edition és a Codex Edition csomagokban pedig különböző elosztások mellett olyan extrák vannak, mint Lineage DVD, audio CD, akciófigura, bónusz többjátékos kártya és karakter, új játékbéli ruházat, vagy Róma városának kinyomtatott térképe. Aki pedig a Playstation 3 verzió mellett teszi le a voksát, az kap egy Copernicus Conspiracy névre keresztelt exkluzív DLC-t is, melyben maga Nikolausz Kopernikusz, a legendás lengyel csillagász és filozófus ad nekünk feladatokat. Ezt érdemes még a játék elkezdése előtt leszedni és telepíteni, mert az egyjátékos küldetések alatt válik elérhetővé.A PC-s változat ezúttal is késik, csak jövő évben fog megjelenni, a számítógép előtt ülők szomjának enyhítésére a Project Legacy Facebook játék sajnos nem elég, hiába lett nagyon érdekes, és hangulatos az egész.

Összességében fantasztikus játék az Assassin’s Creed: Brotherhood,  hű a második rész tökéletességéhez. Sajnos kevés újdonságot kapunk benne, de ami eddig megvolt, az mind megmaradt, s egy olyan többjátékos móddal egészült ki, melyben eleinte senki sem hitt, de mégis bizonyítani tudott. Meg kell izzadni a legkisebb eredményekért is, a figyelmünk sosem lankadhat benne. Már csak az kell, hogy jöjjön az Assassin’s Creed harmadik része: utazzunk egy új korszakba, és vessük bele magunkat egy friss kalandba!

Galéria megnyitása

Platformok: Playstation 3, Xbox 360, és később PC

Tesztelt platform: Xbox 360 és PS3

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére