Shop menü

ARCULATOT VÁLT AZ OPENAI, DE NAGYÍTÓVAL KELL KERESNI A VÁLTOZÁSKAT

Nagy változásként adja elő a cég az új dizájn, de jó, hogy szólt erről, különben aligha lenne, aki látja a különbséget.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Arculatot vált az OpenAI, de nagyítóval kell keresni a változáskat

2015-ben alakult meg az OpenAI szervezet, és most elérkezettnek látta a vezetés annak, hogy egy megújult arculattal álljon elő. A bejelentés tanúsága szerint a cég aktuális identitására jobban reflektál majd az új márkajelzés és a friss betűtípus.

„Még természetesebb, még emberibb” lesz a továbbiakban az OpenAI megjelenése.

Nagy újdonság abból a szempontból nincs, hogy a technológiai cégek az elmúlt években általában a természetességet igyekeztek megragadni – több-kevesebb sikerrel. Az OpenAI teljes átalakulásról beszél, de minden túlzás nélkül jelenthetjük azt is, hogy erősen kell ahhoz koncentrálni, hogy az ember magától szúrja ki a változásokat. Persze lehet látni, hogy kicsit mintha másabb lenne a betűtípus, és az új logónál is kiszúrhatók a különbségek, ha a régi mellé kerül, de senki ne számítson arra, hogy teljesen új látványhoz kell hozzászokni.

Galéria megnyitása

Az OpenAI új márkajelzésénél egy kicsit másabb lett a vonalak közötti üres területek aránya, például nőtt a logó közepén a hatszög mérete. Továbbá a vonalak vastagsága eddig változott, belülről kifelé haladva egyre vastagabb lett, innentől viszont már szinte egységes a vonalvastagság a logót minden pontján. A friss betűtípus pedig határozottabb és szabályosabb vonalakból épül fel, egyedi nevet is kapott, ez az OpenAI sans.

Galéria megnyitása

A vállalat elmondása szerint az OpenAI sans „a vizuális filozófiájának legközvetlenebb desztillációja”. Az új O betű már egy tökéletes kör, és a cég ezt fogja alkalmazni a legtöbb helyen a felületein, csak eltérő vonalvastagság mellett fog visszaköszönni a különböző helyeken. Az OpenAI sans kiválóan olvasható, miközben tökéletesen letisztult a cég álláspontja szerint. Külön kiemelte a cég, hogy soha, sehol nem fogja nyújtani vagy összenyomni a betűket, nem alkalmaz geometriai torzítást.

Galéria megnyitása

Azt is kiemelte a cég, hogy nem fogja a márkajelzését színezni, sosem lehet a virágzást mutató márkajelzés a feketétől vagy fehértől eltérő. Még azt is meghatározta, hogy a partnerkapcsolatok esetén miként lehet az OpenAI nevét feltüntetni a partnerekével együtt, ezek között egy vékony függőleges vonal helyezkedik el, semmi több. A partner logója pedig mindig csak ugyanakkora lehet, mint az OpenAI felirat. Ezzel jelzi a vállalat az egyenrangúságot, ami minden kollaborációját jellemzi.

Galéria megnyitása

Az eredeti OpenAI logót egyszerűen csak Sam Altman és az egyik társalapító, Ilya Sutskever alkotta meg. Az új márkajelzést és a cég betűtípusát már egy belső grafikus csapat hozta létre, amit Veit Moeller és Shannon Jager felügyel. Moeller korábban több mint 2 éven keresztül dolgozott a Metánál a globális kreatív csapat vezetőjeként, Jager pedig alig egy éve csatlakozott az OpenAI-hoz, és korábban számos cégnél volt grafikus dizájner, és kreatív igazgatóként is sok tapasztalatot gyűjtött.

Galéria megnyitása

A The Verge megkérdezte az OpenAI-t, hogy használtak-e mesterséges intelligenciát tervezéshez, konzultáltak-e erről a ChatGPT-vel. A vállalat illetékese, erre annyit mondott, hogy csak a betűtípusok súlyozásának számításánál vették igénybe a szolgáltatást.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére