Apple reklámmal hirdetett a Xiaomi

Apple reklámmal hirdetett a Xiaomi

A Xiaomi a Mi CC9 okostelefon esetében egyebek mellett bevetésre küldte a Mimoji funkciót is, ami lényegében az Apple által korábban létrehozott Memojinak a mintájára jött létre kisebb-nagyobb eltérésekkel. A Memojit már többen is átvették az ágazatban, és egyébként sem egy nagyon egyedi funkcióról van szó, tehát ezzel alapvetően még nem lenne nagy probléma. De a másolásba látszólag még a Xiaominak is sikerült belezavarodnia, ami igencsak rosszul sült el.

A kínai vállalat a frissen bemutatott Mi CC9 mobilt lendületes reklámhadjárattal együtt leplezte le, hogy minél nagyobb figyelmet kapjon a szerkezet, de az egyik közösségi médiás megosztásnál némi hiba csúszott a gépezetben. A Xiaomi nem a Mimoji reklámját tette közzé a funkció népszerűsítésére, hanem az Apple által készített Memojit bemutató videót osztotta meg. A kiterjesztett valóságon alapuló technológiát használó funkció egyébként a fiatalok körében kifejezetten nagy népszerűségnek örvend, így várható volt, hogy ezt át fogja venni a Xiaomi a Mi CC esetében, mivel a CC mobiloknak a célkeresztjében direktben a fiatalok vannak.

Miután kiderült a kellemetlen hiba az illetékesek villámgyorsan eltávolították az eset nyomait, az adott oldalról, de természetesen az internet nem felejt, és a képernyőmentés hamar bejárta a világhálót. A vállalat egyik illetékese, Xu Jieyun PR menedzser a saját Weibo oldalán elmagyarázta, hogy csak az egyik dolgozójuk volt figyelmetlen, amikor rossz videót töltött fel. Persze az már más kérdés, hogy miért volt az Apple reklámfelvétele kéznél az illetékes számítógépén.

A Xiaomi ezzel a hibájával negatív reklámot (is) csinált a frissen debütált CC szériának, és az egyik első ilyen készüléknek, a Mi CC9-nek. És, ami még kellemetlenebbé teszi a dolgot, hogy néhány napja a vállalat még perrel fenyegette meg azokat a sajtósokat, akik azt hangoztatták, hogy a Mimoji csak a Memoji másolata, semmi több. Persze érhető, hogy igyekszik védekezni a Xiaomi, de a mostani eset alapján úgy tűnik, hogy még a cég alkalmazottait is meg tudja zavarni a két funkció közötti hasonlóság.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward