A napokban számolhattunk be arról, hogy az Apple egy újabb lépést tett annak érdekében, hogy a független szervizek munkáját nehezítse. Időközben azonban az Apple reagált az ügyre, és a The Verge számára azt nyilatkozta, hogy már dolgoznak egy frissítésen, ami erre megoldást nyújt.
Az iFixit tárta fel, hogy az iPhone 13 képernyőjének a cseréjét követően a Face ID megszűnt működni. Egy új lapka került a szalagkábelre, és ez képes arra, hogy korlátozza a biometrikus érzékelőnek a munkába állását a panel cserét követően. Szóval amennyiben ezt a javítást egy mezei szervizcsapat végzi el, nem pedig hivatalosan a gyártó vagy a szerződött partnere, nem lesz arra eszköze, hogy megfelelően programozza a lapkát. Tehát a felhasználónak le kell mondania a Face ID-ről, ami azért nem kis visszatartó erő lesz.
A cupertinóiak nem bocsátkoztak hosszabb magyarázkodásba az iFixit beszámolója kapcsán. Nem derült fény arra, hogy miért jelent meg úgy az iPhone 13 széria, hogy kizárólag szerződött vagy hivatalos szakszerviz cserélheti a képernyőjét, ha most ezt a korlátozást mégis ledöntik.
Jelenleg mindenesetre úgy fest a helyzet, hogy csak egy szoftverfrissítésre van szükség, ami megoldást fog jelenteni a kellemetlen helyzetre. Az új rendszer telepítését követően már nem lesz szükség arra, hogy a szakemberek az eredetileg használt mikrokontrollert is átszereljék. Ez pedig mindenképpen egy jó hír, mert a lapkának a cseréje nemcsak komplikált, de meglehetősen nehéz is megfelelő eszközök nélkül.
Nem példa nélküli ez a mostani eset. Korábban a kameramoduloknak a cseréje esetén zajlott le hasonló folyamat. Miután az iPhone 12 megjelent, kiderült, hogy a kamera cseréjére érzékenyebb lett, mint a korábbi készülékek voltak. A rendszer folyamatosan figyelmeztetéseket dobott be a felhasználóknak azzal az információval, hogy talán nem eredeti a kamera, és ez problémákat okozhat. Ez pedig akkor is megjelent, ha egy független szerviz gyári komponenst használt. Majd jött egy frissítés, amivel ezen a fronton valamelyest módosított az Apple.
A vállalat mindig is ellene volt a független javító szervizeknek, mondván, hogy azok nem megfelelően elvégzett munka esetében több kárt okozhatnak, mint amennyi hasznot csinálnak. Így például a kamera esetében az a cég nézete, hogy nem megfelelő modul beépítése esetén fókuszproblémák léphetnek fel, rosszul működhet a portrémód, a külső fejlesztésű appok a kamera elérésekor lefagyhatnak, vagy ezek nem rosszul működhetnek.
A képernyőt tekintve pedig korábban arról tett említést, hogy a rossz minőségű, utángyártott komponensek nem képesek ugyanazt a felhasználói élményt biztosítani, és ezáltal sérül a termék használati értéke is. Ami persze abszolút érthető, hogy miért jelent problémát, és ebből a szempontból meg lehet érteni az Apple-t. De jelen esetben konkrétan még egy gyári képernyő beépítése is problémához vezetett, ha azt nem megfelelő eszközökkel szerelték be.
Arról egyelőre nem esett szó, hogy mikor készülhet majd el a szóban forgó frissítés, de bízunk abban, hogy erre minél előbb sor kerül majd. Valószínűleg nem egy nagyobb volumenű csomagba fog ez bekerülni, hanem a kisebb, időközi frissítések valamelyike hozhatja majd el a megoldást.