Az Apple rendszeresen szokott javítási programokat indítani az ismert, elismert meghibásodások kapcsán, és ezt láthatjuk most az iPhone X, valamint a MacBook Pro esetében is kettő viszonylag súlyos problémát érintően. A mobilnak a megjelenítőjével lehetnek gondok, a noteszgépnek pedig az adattárolója okozhat kellemetlenségeket a tulajdonosok számára.
Elsőként nézzük, hogy az iPhone X esetében milyen probléma miatt indított javítási programot a vállalat. A jubileumi mobilnál az érintésérzékeny réteg produkálhat hibákat, legalábbis az Apple ezekre koncentrál most kiemelten, mert láttunk már más egyéb gondot is felmerülni az OLED technológiás panelek kapcsán, például színes csíkozódást és beégést. A vállalat úgy véli, hogy valósak azok a felhasználói panaszok, amelyek arról szóltak, hogy az okostelefon időnként nem észlelte az érintéseket, vagy nem akkor reagált, amikor kellett volna, esetleg olyankor is észlelt érintést, amikor igazából nem is történt interakció. Az Apple nem különösebben részletezte a hiba háttérét, csak annyit árult el, hogy a megjelenítő moduljának az egyik komponense az, ami gyenge láncszemnek bizonyult a használat során.
Mint minden meghirdetett hivatalos csereprogramnál, az cupertinói alakulat ebben az esetben is teljesen ingyenesen végzi el a javítást az érintett okostelefonoknál. Azoknak a felhasználóknak, akik észlelték az érintésvezérléssel kapcsolatos problémát bármilyen formán, azt tanácsolja a cég, hogy forduljanak a legközelebbi hivatalos szervizhez. Egyébként nem az iPhone X az első okostelefon, ahol kijelzőhöz köthető gondokat volt kénytelen elismerni az Apple, például az iPhone 6 is ebben a cipőben járt.
A MacBook Pro hibája az vállalat elmondása alapján csak korlátolt számú modellt érint. De milyen gond merült itt fel pontosan? Ebben az esetben arról van szó, hogy a 13 hüvelykes kijelzővel szerelt gépeknek a körében előfordulhatnak olyan hibák, amelyek egészen súlyosak, adatvesztéssel is járhatnak, még rosszabb helyzetben pedig a meghajtó teljesen működésképtelenné válásához vezethetnek. A cupertinóiak elmondása alapján egészen konkrétan azoknak a felhasználóknak kell résen lenni, akiknek olyan 2017 júniusa és 2018 júniusa között vásárolt masinája van, ami nem rendelkezik Touch Bar kezelőszervvel és a tárkapacitása 128 vagy 256 GB-os.
A laptop esetében az érintetteknek nem kell megvárnia, hogy jelentkezzen a meghibásodás – hiszen akkor már régen rossz –, itt az Apple azt javasolja, hogy a felhasználók minél előbb forduljanak a szervizhez. Természetesen a problémás komponens javításáért ezúttal sem kell fizetnie senkinek, ennek a költségét a gyártó megtéríti.