Shop menü

AMY – A FLASHBACK ALKOTÓJÁNAK ÚJ JÁTÉKA

Paul Cuisset, a legendás Flashback alkotója ezúttal túlélő horrort készített, konzolokra.
Tibor Kovács
Tibor Kovács
Amy – a Flashback alkotójának új játéka

A legendás francia játék, a Flashback nem kevéssé legendás alkotója, Paul Cuisset Amy címmel új túlélő horror játékot készített, amely a jövő héten fog megjelenni PlayStation Networkön (január 10-e) és Xbox Live Arcade-en (január 11-e) a  Lexis Numérique kiadásában. A játék PlayStation 3-ra 12,99 dollárba kerül, Xbox 360-ra 800 Microsoft pontba (kb. 10 dollár). Az árkülönbség okát nem ismerjük, de akinek többféle konzolja van, annak talán ez segít a döntésben.

A közeljövőben játszódó thriller története onnantól veszi kezdetét, miután a Földet letarolja egy kóbór üstökös, elszabadítva egy halálos vírust, amely zombiszerű lényekké változtatja az embereket. A lepusztult világot Lana szemén keresztül láthatjuk, aki egyike azoknak a szerencséseknek (vagy inkább szerencsétleneknek), akik ép bőrrel megúszták a katasztrófát - Lana legalábbis így gondolta. Amikor a vírus kezdi átvenni felette az uralmat, Lana megpróbál kiszökni a városból egy 8 éves autista kislány, Amy segítségével, akinek úgy tűnik, természetfeletti képességei vannak. Útjuk során bujkálniuk kell, hogy elkerüljék a környéket karanténba helyező katonaságot, és időnként fegyvert kell ragadniuk, hogy megvédjék magukat a zombik támadásaitól.

Arra a kérdésre, hogy miért döntöttek úgy, hogy a kislány autista legyen, Paul Cuisset azt a választ adta egy interjúban, hogy nem árulhatja el, mivel döntésük oka nagyon fontos része a történetnek. Amy nem teljesen autista, de nem beszél – hogy miért, az a történetből kiderül majd.

Fumito Uedára, az Ico alkotójára nagy hatással volt a Flashback.  Az Icóban két olyan karakter szerepelt, akik segítettek egymásnak, akárcsak most az Amy-ben. Cuisset nevetve taglalta, hogy olyan ez, mintha a kör bezárult volna, mert ő meg az Ico nagy rajongója.  Persze nem ez volt az oka, hogy két karaktert választott főszereplőnek, hiszen teljesen más jellegű játékokról van szó. "Két karakterrel több érzelmet lehet behozni a történetbe, és ez jó kiindulópont volt számunkra." Cuisset reméli, hogy az Amy-ből ugyanúgy átjönnek majd az érzelmek, ahogyan az Icóból.

"Elegem van már az olyan játékokból, amelyekben csak harc van, semmi más. Egy jó történethez jó karakterek kellenek, az ő viszonyukra már lehet építeni. Úgy gondolom, hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy másképp is lehet játékot készíteni, nemcsak lövöldözős, és akciójátékok léteznek, hanem olyanok is, amelyek történetet mesélnek el. Hiányoznak a régi idők kalandjátékai. Régen sokféle játék létezett, voltak, amelyek történetet meséltek el, voltak akciójátékok és szimulátorok. Manapság sajnos a legtöbb játék ugyanúgy néz ki, és a történetük is többé-kevésbé ugyanaz. Elszomorító. Ennek persze az az oka, hogy a legtöbb kiadó nem akar kockázatos projektekbe befektetni, szeretnek biztosra menni. "

Cuisset reménykedik, hogy azért még vannak, akik valami másra vágynak.

Galéria megnyitása

 

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére