Az Ampere sorozat első tagja, a GeForce RTX 3080 megkezdte pályafutását a piacon, de Magyarországon még legalább egy hétig nem lehet kapni. Mindenesetre egy új driver érkezett, ami nem csak a három új Ampere videokártyát támogatja, de számos optimalizációt is újítást is hoz, így érdemes lehet letölteni.
A 456.38-as csomag természetesen mind Game Ready minősítéssel, mind pedig WHQL aláírással rendelkezik, új játékok terén pedig a Halo 3: OSDT, valamint a Maffia: Definitive Edition mellé hozott néhány optimalizációt. Ezzel együtt a Fortnite frissítéséhez is érkezett támogatás, vagyis mind az RTX, mind pedig a DLSS technológia használható lesz a játékban az összes eddig megjelent GeForce RTX sorozatú videokártyával.
Az Nvidia Reflex technológia, ami a bemeneti késleltetést hivatott csökkenteni, a Fortnite és a Valorant alatt vált elérhetővé, használatához pedig GeForce GTX 900-as sorozatú vagy újabb videokártya, valamint a friss driver szükséges – a Windows 10-es operációs rendszerrel karöltve.
A GeForce Experience repertoárja Automatic Performance Tuning funkcióval bővült, ami a GeForce RTX 20-as és a GeForce RTX 30-as sorozatú videokártyák tuningjában nyújt segítséget, de ezzel együtt játékon belüli teljesítmény monitorozó modult is hozott az app, ami a GeForce GT 600-as sorozattól felfelé működik. A ShadowPlay játékfelvevő funkciója a GeForce GTX 900-as sorozattól felfelé támogatja a HDR technológiát, az RTX 3090 esetében így akár 8K felbontású, 30 FPS sebességű HDR tartalmak is rögzíthetőek. Megérkezett a szeptember elsején bemutatott NVIDIA Broadcast app is, ami a mesterséges intelligencia segítségével kínál zajszűrő funkciót és virtuális háttér is beállítható benne.
Fontos változás, hogy az Implicit SLI mód le van tiltva az Ampere videokártyáknál, csak explicit multi-gpu támogatás áll rendelkezésre, amihez modern API-ra van szükség, például DirectX12-re vagy Vulkanra, ezeket az API-kat pedig az adott játéknak is támogatnia kell. Az NV-Link csatlakozóról már eddig is tudhattuk, hogy az csak az RTX 3090 esetében lesz elérhető, az implicit SLI letiltása azonban azt jelenti, hogy az SLI technológia a jövőben már nem nagyon jut szerephez az új kártyák esetében.
A régi termékeknél természetesen használható marad, egészen addig, amíg az adott videokártyához biztosít támogatást a gyártó. Az explicit SLI egyébként továbbra is használható marad, amennyiben az alkalmazás felismeri az SLI állapotát és használja a megfelelő kiterjesztéseket a DirectX 12-es, a Vulkan, illetve az OpenGL alapú alkalmazásoknál annak érdekében, hogy az SLI csoportban lévő eszközöket el tudja érni.
A CUDA 11.1 támogatással érkező driver az alábbi friss, illetve frissített SLI profilokat hozta:
- Baldur's Gate 3
- Comanche (NVIDIA Turing és frissebb GPU-k)
- Crusader Kings III
- Disintegration (NVIDIA Turing és frissebb GPU-k)
- Population Zero
- RIDE 4 (NVIDIA Turing és frissebb GPU-k)
- Rocket Arena (NVIDIA Turing és frissebb GPU-k)
- The Blackout Club (NVIDIA Turing és frissebb GPU-k)
Az új driver természetesen számos korábbi hibát javít, így ha a lenti hibajelenségek közül bármelyiket tapasztaljuk, érdemes lehet telepíteni a friss csomagot, illetve akkor is, ha Ampere sorozatú GeForce beszerzésére készülünk. Íme, a lista:
- (Batman Arkham Knight): AHardware-accelerated GPU Scheduling engedélyezésével ao PhysX játék alatt csökkent az FPS érték.(2988376)
- (Call of Duty: Modern Warfare): A játék időszakosan lassabban futott, ha a sugárkövetés aktív volt.(3050468)
- (Detroit: Become Human): A játék esetenként összeomlott. (3037846)
- (Forza Horizon 4): Néhány kör megtétele után akadozni kezdett a játék.(3101001)
- (Horizon Zero Dawn The Complete Edition): Ha az Nvidia COntrol Panelen belül 16x-os értékre állították az Anisotropic Filtering opciót, villódzást és textúrahibákat lehetett tapasztalni.(200638389)
- (madVR)(MPC-HC): MPC-HC és madVR használatakor különböző HDR hibák jelentkeztek.(3038381)
- (Minecraft Java Edition): A játék összeomolhatott, ha indításakor a háttérben már futott az XSplit Broadcaster.(3052464)
- (World of Warcraft): A játékban egyes objektumok véletlenszerűen villódzhattak. (3101638)
- A Hardware-accelerated GPU Scheduling opció engedélyezésével a másodlagos monitoron megjelenő videó lejátszása akadozhatott, vagy kifagyhatott, ha az elsődleges kijelzőn játék futott.(200586262)
- (Notebook): A HP Spectre x360-15t-df100 noteszgép esetében nem ismerte fel a rendszert a Thunderbolt 3 portra kapcsolódó kijelzőt. (3087076)
- (Notebook)(NVIDIA Control Panel): Ha Clone beállítást használtak, csak a Developer fülek voltak elérhetőek az Nvidia Control Panelen belül, ha DisplayPort/HDMI csatlakozós Freesync monitort csatlakoztattak a rendszerhez. (200637570)
- (Notebook): Amennyiben az elsődleges kijelzőn játék futott, a másodlegos kijelzőn pedig YouTube videót néztünk, a videó lejátszása akadozhatott.(200586262)
- (Pascal GPU)(Marvel's Avengers): A játék összeomolhatott, ha a játék futása közben feladatot váltottunk (Alt+Tab)(3101682)
A GeForce 456.38-as driver tartalmazza az nView 200.75-ös, a HD Audio Driver 1.3.38.35-ös, az Nvidia PhysX rendszerszoftver 9.19.0218-as, a GeForce Experience 3.20.4.14-es, illetve a Standard Control panel 8.1.940.0-s és a DCH Control panel 8.1.958.0-s változatát. Videokártyák terén a mobil GeForce 830M és az asztali GeForce GT630-as sorozattól felfelé minden újabb modell támogatott, beleértve a GeForce RTX 3080-as és a GeForce RTX 3090-es újdonságokat is. A noteszgépek esetében előfordulhat, hogy az adott rendszerre nem települ a GeForce, ilyenkor a notebook gyártójától kell beszerezni az új kiadást. A friss driver letöltéséhez ide kell ellátogatni, a hozzá tartozó dokumentáció pedig itt olvasható.