Shop menü

AMD FLUID MOTION FRAMES 2 TÁMOGATÁST ÉS ÍGY GYORSULÁST IS HOZOTT A 24.9.1-ES AMD ADRENALIN DRIVER

Most már széles körben lehet élvezni a technológia előnyeit, ha megfelelő AMD videokártyával vagy processzorba integrált videó vezérlővel rendelkezünk.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
AMD Fluid Motion Frames 2 támogatást és így gyorsulást is hozott a 24.9.1-es AMD Adrenalin driver

Az AMD fejlesztőcsapata egy új Adrenalin sorozatú drivert tett elérhetővé a napokban, ami a 24.9.1-es verziószámot viseli és WHQL aláírással is rendelkezik, azaz nem béta státuszban érkezik. A friss kiadás kifejezetten fontos abból a szempontból, hogy ez az első olyan stabil driver kiadás, amely AMD Fluid Motion Frames 2 támogatással érkezik, vagyis most már széles körben lehet élvezni a technológia előnyeit, ha megfelelő AMD videokártyával vagy megfelelő processzorba integrált videó vezérlővel rendelkezünk.

Galéria megnyitása

Az AFMF2 funkció által kínált gyorsulás várható mértékét az AMD természetesen belsős mérések keretén belül már meg is mutatta, igaz, ezekben nemcsak az AFMF2, hanem az Anti-Lag 2, az FSR, illetve esetenként a Radeon Boost is segített a teljesítmény optimalizálásában, méghozzá a HYPR-RX csomag részeként. A gyorsulás mértéke esetenként eléggé számottevő, így érdemes szerencsét próbálni az új funkcióval, még akkor is, ha az első AFMF kiadás kapcsán rossz tapasztalatokat szereztünk, akár a megnövekedett bemeneti késleltetés, akár a különböző csalásellenes szoftverekkel való összeakadás miatt.

Az AFMF2 érkezésével a késleltetést 28%-kal csökkentették, és a funkció az eddigi tesztek és vélemények alapján valóban jobban működik, mint első generációs társa, ennek megfelelően népszerűsége is magasabb. Az AFMF2 által biztosított sebességnövekedés AI alapú optimalizációk révén valósul meg, amelyek segítenek a képminőség javításában, a késleltetés csökkentésében, illetve az iGPU-val szerelt rendszerek teljesítményének növelésében is, például a Radeon 890M esetében is élvezhetőek az általa kínált előnyök. Az AFMF2 esetében biztosított az együttműködés az AMD Radeon Chill funkcióval, de érkezett támogatás a keretnélküli teljes kijelzős módhoz is a Radeon RX 7000-es sorozatú videokártyák mellé, valamint a Vulkan és az OpenGL alapú játékokat is kezeli az újítás.

Galéria megnyitása

Használatához nincs szükség a teljes HYPR-RX csomag bevetésére, amennyiben nem szeretnénk, a funkció önállóan is használható teljesítménynövelésre, cserébe viszont esetenként kompromisszumot kell majd kötni képminőség terén. Az egyes funkciókat természetesen egyenként lehet engedélyezni és deaktiválni, legyen szó az AFMF2-ről, a Radeon Boost-ról, az Anti-lag-ról, vagy bármelyik egyéb funkcióról, ahogy azt már megszokhattuk, azaz teljes egészében személyes ízlésünknek és szükségleteinknek megfelelően alakíthatjuk a szoftvercsomagot.

Azt persze nem szabad elfelejteni, hogy az interpolációt használó képkocka-generáló technológiákra jellemző módon a képkockák „kisimítása” és az ezáltal nyert magasabb képkocka-sebesség csak a diagramokon mutat igazán jól a valóságban a tényleges képkocka-sebesség, amelyhez igazodik majd a bemeneti mintavételezés is, lényegében a fele lesz az AFMF2 képkocka-sebességének. Az adott játéktól és az adott gamer igényeitől függően az AFMF2 alatt tapasztalható játékélmény a normálhoz képest jobb és rosszabb is lehet majd, mindenképpen érdemes próbát tenni vele.

Galéria megnyitása

Érkezett egy másik érdekesség is, ami a videó-lejátszást hivatott még simábbá tenni, ez pedig nem más, mint a Geometric Downscaling funkció. Ez akkor jön jól, ha a videó egy ablakban fut, ami kisebb a natív felbontásnál, azaz szükség van a tartalom leskálázására: ekkor a technológia segít a vizuális képhibák csökkentésében, valamint élsimítást is alkalmaz, ami összességében azt jelenti, hogy kevesebb fűrészfog-hatású vonalat látunk majd, tisztábban jelenik meg az adott tartalom, illetve az általános vizuális élmény is jobb lesz, és ehhez semmit sem kell tennünk. Mindössze AMD RDNA 3 alapú videokártyára vagy videóvezérlőre lesz szükség, és az összes DirectX 11-es alkalmazás alatt is élvezhetőek lesznek az újítás előnyei.

A fenti újítások az Adrenalin 24.9.1-es driver részeként érkeznek, ami egyébként a Frostpunk 2, a God of War Ragnarök, a Warhammer 40 000: Space Marine 2, illetve a The Sims 4 DirectX 11 Update mellé is kínál optimalizációkat. A driver immár a Final Fantasy XVI alatt is kínál AMD Radeon Boost támogatást, valamint a HYPR-Tune támogatást is kiterjesztették, így az a Black Myth: Wukong, a Creatures of Ava, a Frostpunk 2, a God of War Ragnarök, valamint a Ghost of Tsushuma Director’s Cut alatt is működik. Előbbi négynél automatikus AMD FSR 3 konfigurálásra és Frame Generation támogatásra számíthatunk, míg utóbbinál az Anti-Lag 2 funkció automatikus konfigurálását tudja elvégezni a szoftver.

Az új driver asztali és mobil fronton egyaránt a Radeon RX 5000-es sorozattól felfelé támogatja a különböző videokártyákat, beleértve a Radeon VII modellt is. Az APU egységek esetében a Radeon 600M és a Radeon 700M sorozatú iGPU-k támogatására számíthatunk. Az új eszközillesztő-szoftvercsomag Windows 10 és Windows 11-es operációs rendszerekhez tölthető le, méghozzá innen, míg a hozzá tartozó dokumentáció itt olvasható.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére