A mindig jól értesült, remek belsős forrásokkal rendelkező Tom Henderson összeszedte, hogy nagyjából mi történt a Battlefield 2042 fejlesztése alatt, mik azok az események, amik megmagyarázzák a játék közel sem kielégítő állapotát.
A dolgok ott kezdődtek, hogy a DICE-tól sorra távoztak a munkatársak a Battlefield V fejlesztése alatt és megjelenése után. Főleg azt követően, hogy egyértelművé vált: az Electronic Arts nem igazán kíváncsi a stúdió koncepciójára a következő Battlefieldet illetően, ugyanis mindenképp a battle royale műfajban szerettek volna versenyezni. Ezen kívül a kiadó azt az utasítást adta, hogy egyszerűen másolják le a konkurenciáról azt, ami működik.
Ennek megfelelően kezdődött el a fejlesztés, ami azonban végig nagyon problémás volt a járvány és az otthoni munkavégzés, valamint a sok platform miatt.
Valójában a kezdetben battle royale-nak készülő játék koncepciója végül 2020 nyarán váltott át a hagyományosabb Battlefield-irányba, ekkor alakult ki, hogy 128 maximális játékost céloznak meg, és hogy a karakterosztályok helyett specialisták lesznek. Mikorra nagyjából véglegesedtek a koncepciók, már csak 1 év 3 hónap volt hátra a megjelenés előtt. A valódi, érdemi fejlesztés ekkor kezdőtott, és ezzel párhuzamosan az eredeti koncepciót elkezdték átgyúrni Hazard Zone játékmóddá.
Pár hónappal később az Electronic Arts vezetősége azt hangoztatta, hogy a Battlefield 2042 fejlesztése az ütemtervek szerint halad és minden rendben, a DICE dolgozói azonban tudták, hogy ez egy nagy marhaság. Végül 2021 márciusában jutottak el oda, hogy nem bírják tovább, és mindenképp segítségre van szükségük. Ekkor vontak be még több stúdiót a fejlesztésbe, azonban ez sem haladt megfelelően, mert a Frostbite-motor sokak számára ismeretlen volt, nem rendelkeztek elég tapasztalattal.
Ezt követően egyre több nyilvánvaló probléma került elő, nem csak a játékmenetben, de a felhasználói felületben is. Ezek jelentős részét nem sikerült rendbe tenni a technikai teszt előtt, ami ennek megfelelően eléggé instabil is volt. Henderson szerint a munkakörülmények rendkívül stresszesek voltak, de nem feltétlenül a túlórák, hanem inkább a menedzsment szerencsétlenkedése miatt.
Akárhogy is, a DICE bejelentette a halasztást, azonban ez pusztán néhány hetet jelentett, holott a készítők egymás között úgy látták, hogy legalább fél évre lett volna szükség. A később érkező bétateszt még gyakorlatilag egy alfa verzió volt, a megjelent játék pedig éppen csak nevezhető bétának.
A Battlefield 2042 fejlesztése annyira megviselte a stúdiót, hogy még több ember távozott. Henderson információi szerint valójában annyian elmentek a Battlefield eddigi készítői közül, hogy már rá sem lehet ismerni a DICE-ra. Nem csoda, hogy az Electronic Arts újabb stúdiókat állít rá a sorozatra, ahogy arról a legutóbbi hírünkben beszámoltunk.
Ami a jövőt illeti, Henderson úgy tudja, hogy a Battlefield egy hero shooter irányba fog elmenni, ezért van szükség a háttértörténet és az univerzum alaposabb kidolgozására, így ugyanis a különböző karakterek átvihetők lesznek más játékokba is. Jelenleg azonban még a fejlesztők nagy része a Battlefield 2042-n dolgozik, ugyanis az valóban cél, hogy a következő időszakban a lehető legjobb állapotba hozzák a játékot.