A Valve mostanában rendesen pörög: megjelent a Half-Life: Alyx, és Gabe Newell ígéretének megfelelően így végre hallhatunk egy kicsit arról is, hogy mi a helyzet a Artifact háza táján. Ahogy ugyanis a stúdióvezető megígérte, nem adták fel a munkát a játékon, aminek a fejlesztését egyébként öt hónappal a megjelenése után függesztették fel, hogy aztán nem sokkal később bejelentsék, hogy teljesen átalakítják az egészet.
A folyamatok egyelőre még viszonylag korai fázisban tartanak, azonban két fontos változásról már most lehull a lepel. Az egyik, hogy bekerül a lehetőség, hogy mind a három lane-t lássuk egyszerre, ami így (meglepő módon) jobban átláthatóvá teszi a játékot, azonban fundamentális változást nem eredményez a játékmenetben, a legtöbb varázslat ugyanis továbbra is csak egy-egy lane-re lesz hatással egyszerre.
Ennél fontosabb, hogy a Valve nem fog többé kártyákat árulni, minden kártyát in-game kell megszereznünk, ami sokkal kiegyenlítettebbé teszi majd az anyagot. Az újoncok életének megkönnyítése céljából ráadásul bekerül egy Hero Draft nevű mód, ami segít a paklik kialakításában anélkül, hogy túl nagy nyomást helyezne a kezdőkre.
A Valve közölte, hogy egyelőre még a belsős tesztelések zajlanak, egy csomó olyan dolgon át kell menniük ugyanis, "ami unalmas", tehát alapvető mechanizmusok teszteléséről van leginkább szó. Amint ez lement, elkezdik elindítani majd a zárt bétát, elsőként meglehetősen limitált mennyiségű résztvevővel, akik az alap Artifact játékosai közül fognak kikerülni.
Ezután bővítik majd a zárt bétában résztvevők számát, végül érkezik majd egy nyílt béta, és a végleges megjelenés. A Valve reméli, hogy a nyílt béta hamarabb lemehet, mint a Dota 2-ben, ami két évig leledzett ebben az állapotban.
A stúdió közölte, hogy az alap Artifactban megvásárolt kártyák, paklik és statok nem lesznek elérhetőek az új változatban, már csak azért sem, a legtöbb kártya vagy teljesen megváltozik, vagy kikerül a játékból jelenlegi formájában, és valami új jön a helyére. Ez szomorú hír lehet annak, aki alaposan beleásta magát az alapjátékba.
Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy a Valve pontosan hogy tervezi monetizálni az Artifactot a jövőben, csak annyit közöltek, hogy "erre is vannak már ötleteik". Amin mondjuk senki nem lepődött meg.