A Twitter kapcsán továbbra is folyamatosan záporoznak a hírek. Rendszeresen lehet arról hallani, hogy még mindig vannak kisebb-nagyobb leépítések, és a napokban kiderült, hogy a vállalat már a zenei szerződéseken is spórolni fog. Amellett, hogy egyébként folyamatosan dolgozik a fejlesztőcsapat, hogy nyíltabban működjön a platform, és több információt osszon meg az emberekkel.
Korábban beszélt arról Elon Musk hogy megnyitja majd az ajánló működésével kapcsolatos összes információt, ezáltal pontosan lehet majd azt tudni, hogyan épül fel a Neked lap mögött álló algoritmus is. Minden kód, ami ehhez kapcsolódik publikus lesz, és hogy mikor? Nos, erre most Musk a március 31-et jelölte ki.
Persze azt azért meg kell jegyezni, hogy Elon Musk nagyon sokszor szokott az általa kitűzött dátumokhoz képest megcsúszni, talán kevesebb az olyan eset, amikor tényleg tudja magát tartani a céldátumokhoz. Erre azért itt is számítani kell, de annyiból most jobb a helyzet, hogy ezzel a lépéssel már egyébként is csúszik egy ideje a Twitter.
Elmondta Musk, hogy azért nem megy egyről a kettőre ez a lépés, mert a Twitter egy nagyon komplex és bizony az előző vezetés alatt úgy alakult, hogy még a fejlesztők számára is akadnak benne nem teljesen világos dolgok. Abban is biztos az üzletember, hogy találnak majd benne érdekességeket, de a fejlesztők folyamatosan dolgoznak azon, hogy minél hamarabb javítsák a problémákat. A cél az, hogy egy egyszerűbb és könnyebben áttekinthető, no, meg persze nyílt kód kerüljön az ajánló mögé.
„A kód átláthatóságának biztosítása eleinte hihetetlenül kínos lesz, de az ajánló minőségének gyors javulásához fog vezetni. A legfontosabb, hogy reméljük, elnyerjük a bizalmatokat.” – jelentette ki Musk. Egyébként még azzal is tartozik a Twitter a felhasználóknak, hogy visszaállítsák azt, hogy a Neked lett az alapértelmezetten megnyíló lap. Azt mondta korábban Musk, hogy újra az lesz mindig elől a megnyitáskor, amivel a felhasználó bezárja a Twittert, és nem fogja a platform mindenképpen az ajánlott bejegyzéseket az emberek elé tolni. De a jelek szerint ezt az apró módosítást valamiért nem sietik el az illetékesek.
A Twitternél azon is folyamatosan dolgoznak, hogy a felhasználóknak minél több módon mutassák meg azt, hogy egy-egy bejegyzés mennyi és milyen elérést produkál. Egy friss hír szerint már azt is lehet majd látni, hogy mennyi alkalommal mentették el a követők a könyvjelzővel az adott posztot. Még csak az iOS-en teszteli ezt az új mérőszámot a platform felhasználók egy részének bevonásával.
Az elmúlt időszakban a Twitter több lépést is tett annak az irányába, hogy a könyvjelző lehetőséget népszerűsítse. Azon is munkálkodnak a programozók, hogy a könyvjelző funkciót kiemeltebb, egyszerűbben elérhető helyre tegyék, és ezt is lehet már látni a fenti képen. Egyből a kedvelés mellett ott van a könyvjelző dedikált gombja. Ezt használva az érdekesebb, tartalmasabb tweeteket el lehet tenni úgy, hogy később is könnyen meg lehessen ezeket találni. Akik pedig előfizetnek, még mappákba is rendezhetik a könyvjelzőzött posztokat. Hiszen a Twitter Blue egyik extrája a mappázási opció.
Miközben szép lassan halad előre a Twitter a fejlesztésekkel, a The New York Times arról számolt be, hogy Elon Musk és csapata egy újabb érdekes módját találta meg annak, hogy tovább csökkentse a platform működési költségeit. Állítólag több zenei kiadóval kötött szerződést is felszámolt a cég az utóbbi időben, ezzel is jelentős kiadásoktól mentesítve a cég költségvetését.
A legtöbb közösségi platformnak vannak kiadókkal licenc szerződései, bár ezek lényegében minden esetben különbözően néznek ki, eltérő lehetőségeket biztosítanak a felhasználók számára, mikor olyan tartalmakat osztanak meg, amikben ismert dalok hangzanak el. Az értesülések szerint százmilliós nagyságrendben lehet az ilyen megállapodások felbontásával spórolni. Azt azonban nagyon nehéz megtippelni is, hogy ennek milyen következményei lehetnek majd.