Egy ideje már erős versenyzőként van jelent Európában a Xiaomi, és azzal, hogy az Egyesült Államok ellehetetlenítette a Huawei működését, óriási lehetőséghez jutott. Tisztán látszik, hogy a Xiaomi átvette a Huawei szerepét, és a felhasználói elégedettség azt tükrözi, hogy erre abszolút méltónak is bizonyult majd.
Az első negyedéves eladási adatok összegzését követően arra jutott a Canalys, hogy Magyarországon már a Xiaomi a második legnagyobb gyártó. Viszont azt is látni kell, hogy a Samsung ellen egyelőre semmi esélye nincs, mert a dél-koreaiak elképesztő dominanciát értek el itthon. A Huawei pedig akkorát zuhant, hogy még az LG is elé keveredett.
Pontos darabszámot a Canalys nem közölt, csak a vállalatok piaci részesedései ismertek. A Samsung 55 százalékos eladási mutatóval viszi a prímet, szóval minden túlzás nélkül jelenthető ki, hogy minden második magyar vásárló Galaxy modellre voksolt az új készüléke kiválasztásakor. Eleve domináns helyzetben volt a Kárpát-medencében a Samsung, de még erősíteni is tudott az előző éves eredményéhez képest 21 százalékkal.
A Xiaomi brutális mértékben tudta növelni az eladásait. A Mi mellett a Redmi és Poco modellek is nagy népszerűségnek örvendtek itthon. A Canalys felmérése szerint több mint négyszer annyi okostelefont adott el a vállalat hazánkban, mint tavaly ilyenkor. Minden a Xiaomi malmára hajtotta a vizet, erősödött a magyar képviselet beszállítói szempontból is, és a szolgáltatói kínálatokban is egyre nagyobb szerep jut a gyártó termékeinek, ami itthon továbbra is meghatározó fontosságú.
Az Apple is képes volt növelni a forgalmát, igaz, csak 14 százalékkal, és így fordulhatott az elő, hogy még a Xiaomi is megelőzte szinte a semmiből. Összesítésben persze nem nagy az iPhone-ok lemaradása a kínai rivális eladásai mögött, az Apple 12 százalékos részt tudott megszerezni a hazai mobilpiacból. Azt nem tudni, hogy mely modellek pörögtek legjobban itthon, de valószínűleg a jobb vételeknek bizonyuló konstrukciók élvezhettek előnyt, így az iPhone 11 és az iPhone 12.
Érdekessége a Canalys összeállításának, hogy az LG fentebb jött a toplistán, de valójában csak arról van szó, hogy a Huawei akkorát esett, hogy még az éppen kivonuló cég is képes volt überelni itthon az eladásait. Ez elég jól mutatja, hogy milyen jelentős mélypontra került. Az LG 4, a Huawei pedig mindössze 3 százalékos piaci részre tett szert. A Huawei elveszítette az eladásainak a háromnegyedét egy év alatt, míg az LG „csak” a forgalmának a felét veszítette el.
Hozzá kell azt tenni, hogy a Canalys is külön számolja már a Honort, szóval emiatt is esett igazán nagyot a Huawei értékesítési mutatója itthon. És egyébként a hazai eredménye még jobb lett a vállalatnak, mint a teljes közép-kelet-európai. Európa jelentős részét figyelembe véve a Huawei forgalma 83 százalékkal lett kisebb.
Közép-Kelet-Európában a Huawei még a Honor alá is becsúszott, 4%-os piaci részesedéssel zárt, míg a Honor 5 százalékos eredményt tudott összehozni az első önállóan eltöltött negyedévében. Az Apple képes volt 17 százalékkal nagyobb mennyiségben értékesíteni iPhone-okat, ezáltal 8 százalékos részesedést hozott összes. De ebben a régióban nem ezek a számok az érdekesek, hanem a piacvezető párosnak a harca.
A Samsung és a Xiaomi nagyon szoros küzdelemben zárta a januártól márciusig tartó időszakot. 31 százalékkal a Samsung a második helyen futott be, a Xiaomi pedig az élen végzett. Közép-Kelet-Európában a kínai alakulat számára nagyon jól alakult a helyzet. Majdnem kétszer több okostelefont tudott eladni, mint egy évvel korábban. És igazából nagy panaszra a Samsung esetében sem lehet ok, mert a dél-koreaiak is 28%-kal több Galaxy modellt tudtak értékesíteni.