Shop menü

A WARNER BROS. FEJE AZ UTOLSÓ PILLANATIG HITT A SUICIDE SQUAD SIKERÉBEN

Ehhez képest a játék 200 millió dolláros veszteséget okozott.
Török Roland
Török Roland
A Warner Bros. feje az utolsó pillanatig hitt a Suicide Squad sikerében

Míg a kis indie fejlesztők több milliós eladásokkal és egyszerű játékaikkal tündökölnek, addig a Suicide Squad iskolapélda lett annak demonstrálására, hogy a nagy játékkiadók mennyire távolra kerültek az elmúlt években a játékosoktól. 

Pénzzel minden megvehető, így a figyelem is - gondolhatták, amikor marketing hadjáratokkal próbálták eladni a Suicide Squad játékot, azt a címet, amiben konkrétan megölik az Arkham univerzum Batmanjét, azt a karaktert, ami a legerősebb DC hősük volt videojátékos fronton. Azzal sem foglalkoztak túlságosan, hogy a játékosok minden létező platformon jelezték, nem kívánnak olyan videojátékkal játszani, ami nem csak, hogy drága, de élő szolgáltatása révén olyan mikrotranzakciókkal lesz tele, ami érezhetően csak bele lett erőltetve a játékba, értéket nem ad hozzá. 

Minden figyelmeztető jel ellenére a Warner fejesei azt gondolták, hogy hatalmas pénzeket fog hozni a játék, erről a játékon dolgozók nyilatkoztak névtelenül a Bloomberg lapnak. A beszámolók alapján többrétű volt a probléma a Suicide Squad körül, az egyik az, hogy több kulcsfejlesztő is elhagyta a Rocksteady-t még a fejlesztés elején. A másik probléma viszont az volt, hogy a Warner Bros. vezetői azt látták, hogy az élő szolgáltatás játékok hozzák a legtöbb pénzt, hiszen a játékosok visszatérnek és újra játszanak a címeikkel, így ők is ezt az irányt fogják követni a Suicide Squaddal.  

A Rocksteady-nek azonban nem volt gyakorlata multiplayer játékokkal, ezért hatalmas bővítésekbe kezdtek. 160 főről 250 fősre duzzadtak, amit már nem tudtak a menedzserek kezelni. 

A Suicide Squad projektet mindenki előtt titkolták, még a felvett alkalmazottak is az irodában tudták meg, hogy egy multiplayer címen fognak dolgozni, ezért többen az első nap inkább fel is mondtak, hogy ez nem érdekli így őket. A fejlesztés kaotikus volt, nem volt megfelelő vízió mögötte, sokan nem értették, hogy Bumeráng Kapitány miért lőfegyverekkel harcol.  

Amikor bejelentették a játékot, a fejlesztők a megjelenés közeledtének félelmében gyors javításokat eszközöltek, ám a halasztás után ezek a foltozások akadályokká váltak, így elég problémássá vált a fejlesztés. 

A másik probléma, hogy a stúdió társalapítója, Sefton Hill perfekcionista volt, mindent maga akart irányítani, így volt, hogy a munkatársak heteket vagy hónapokat vártak arra, hogy végre átnézze a munkájukat. Hill egy ponton azt is kitalálta, hogy kellenek járművek a játékba, amik ráadásul személyre szabhatóak is, ám ez sokaknak nem tetszett és el is vetették az ötletet. Végül egy rosszul működő mechanikaként megmaradt a járművezetés a játékban. 

A nyilatkozó fejlesztők szerint a legnagyobb probléma az volt, hogy a Suicide Squad egy Destiny 2 akart lenni, anélkül, hogy Hill egyáltalán játszott volna eleget azzal a játékkal.  

A Warner részéről pedig vakok voltak a játékot illetően, folyamatosan dicsérték a játék grafikáját és hittek benne, hogy milliárd dolláros üzlet lesz belőle. Ezek után kérdéses a Rocksteady jövője, ha nem építik le őket, akkor valószínűleg újra egyjátékos projekten fognak majd dolgozni, bár az nem valószínű, hogy egy Arkham Batman cím lesz, mivel azt a karaktert már megölték.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére