Shop menü

A VALVE IS TRÖSZTELLENES PERNEK NÉZ ELÉBE

A felhasználói feltételek miatt nem lehet olcsóbb sehol a fejlesztők játéka.
Török Roland
Török Roland
A Valve is trösztellenes pernek néz elébe

Az Epic Games Apple ellenes perei a teljes digitális szoftverkereskedelmet megreformálhatják, és egyre több fejlesztő, kiadó vagy állam emeli fel a hangját az Apple, a Google vagy akár a Steam egyeduralmával szemben.

Ezúttal a Wolfire Games, az Overgrowth és a Receiver fejlesztői döntöttek úgy, hogy nem csak szóban, hanem tettekkel is fellépnek a szoftverdisztribúciós óriás Steammel szemben.

Korábban már beszámoltunk róla, hogy a Steam szerződési feltételeiben van egy olyan kitétel, ami alapján a játékfejlesztő, ha szeretné olcsóbban adni a videojátékát más platformokon, akár csak a saját honlapján, akkor ezt egyszerűen nem teheti meg. A Steam ugyanis kiköti, hogy csak olyan áron lehet árulni egy játékot, mint amennyiért a Steamen az megtalálható.

Tehát ha valaki például az Epic Games-en is szeretné árulni a játékát mert az kevesebb sápot szed le, akkor ott is kénytelen ugyanannyi pénzt kérni érte, mint Steamen, nem tudja olcsóbban adni, hiába szeretné. A fejlesztőnek pedig nagy valószínűséggel az lenne az érdeke, hogy az Epic Games-en vagy akár a saját webáruházukban közvetlenül vásárolják meg a játékot az emberek, hiszen így több pénz is jutna nekik is, több pénz maradna a felhasználónál is és így mindenki sokkal jobban járna.

A Steam viszont ezt nem engedi, így a Wolfire Games antitröszt pert indított a Valve ellen, mivel a kiadó piaci előnyét kihasználva, 30%-os jutalék mellett kényszeríti a fejlesztőt magas árazásra,  és nem engedi, hogy a konkurencia kibontakozzon a versenyképes feltételekkel.

A Wolfire Games szerint a Steam kihagyhatatlan platform, mivel a legtöbb felhasználó itt található meg, ám mivel megszabja az árakat, ezért más platformoknak esélye sincs felnőni. Tehát összességében úgy befolyásolja a Valve a teljes piacot, hogy se a fejlesztőknek, se a többi szoftver áruháznak ne lehessen esélye se megkerülni őket.

Tim Sweeney, az Epic Games tulajdonosa évekkel ezelőtt jelentette ki, hogy nem lenne szükségük exkluzív címekre Epic Games-en, ha a Steam engedné a fejlesztőknek a saját árazást. Így viszont, hogy versenyben tudjanak maradni, muszáj ilyen megállapodásokat kötniük.

A napokban a Microsoft is amellett döntött, hogy egyszerűsíti a fejlesztők dolgát és 30% helyett már csak 12% jutalékot fognak kérni a megreformálódó boltjukban.

Az Apple szénája sem áll jól, nagyon úgy tűnik, hogy a Spotify antitröszt pere miatt súlyos bírságra számíthatnak és teljesen meg kell változtatniuk majd a zenestreaming szolgáltatókkal kötött szerződéseiket vagy a fizetési módokat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére