Mert úgy tűnik, hogy sokan nem értik. Nem csak a közönség soraiból, hanem a fejlesztők közül is, így egyre rosszabb hírnévre tesz szert ez a szolgáltatás. A Steam Early Access arra való, hogy lehetőséget adjon a rajongóknak arra, hogy részt vehessenek a fejlesztésben, nem pedig arra, hogy a rajongók pénzét begyűjtve eltűnjenek a fejlesztők, és direkt vapourware-eket készítsenek.
Sok sikersztori mellé még több elrettentő példa is akad az Early Access történetében. A fejlesztők menet közben kifogynak a pénzből, rájönnek, hogy a játékot jóval több idő lesz befejezni, mint arra számítottak volna, vagy egész egyszerűen nem tudják teljesíteni a beígért dolgokat. És senki nincs biztonságban, hiszen pont a Double Fine és a Spacebase DF-9 esete mutatja, hogy bárki elhasalhat menet közben.
A Valve érzi a probléma súlyát, így módosította az Early Access használatához kapcsolódó ajánlásokat. A következő négy a legfontosabb:
- Ne indíts Early Accesst, ha nincs pénzed arra, hogy kevés vagy nulla eladással is befejezd a játékot
- Ne indíts Early Accesst anélkül, hogy játszható lenne a játékod
- Ne indíts Early Accesst akkor, ha már befejezted a fejlesztést
- Bárhol kommunikálsz is a játékról, az elvárásokat megfelelően határozd meg
Ez megoldja majd a problémát?