A Ubisoft valaha kedvelt cég volt. Mindenki szerette őket, hiszen innovatív és jól működő játékokat tettek le az asztalra, ahol a játékélmény volt az elsődleges. Ennek hála Európa legnagyobb kiadójává nőtték ki magukat, a Prince of Persia, Rayman, Tom Clancy’s, Assassin’s Creed és sok más franchise kivívta a világ tiszteletét.
Azóta viszont az egész vállalat a legutáltabbak közé került. A kezdeti szerelmet felváltotta a sok botrány, legyen az munkahelyi vagy egy játék minőségét érintő. Az évek alatt a 100%-os bizalom odáig fajult, hogy se a játékosok, se a munkatársak nem elégedettek a céggel. A vezetőség csak a pénz mindenek felett elvet szem előtt tartva hoz kritikus döntéseket a játékfejlesztők józan eszét negligálva, ami nem egy címet vezetett egyenesen a sírba, nem is beszélve a játszhatatlan minőségű, túl korán kiadott játékokról és az NFT-t érintő dolgokról.
A vállalat az elmúlt években annyira leírta magát, hogy folyamatosan veszít az értékéből, és szinte minden alkalommal, amikor a vezetőségnek üzleti jelentést kell írnia, akkor kiderül, hogy több címtől is meg kell válniuk.
Pár napja például kiderült, hogy a Skull and Bones megint késni fog, de a tavaly bejelentett 4 törölt játék mellé most újabb 3 törölt játék került, így egy év alatt 7 cím fejlesztését állította le a vállalat. Egyelőre nem tudni, hogy milyen játékokat érintett a dolog, mivel állítólag be nem jelentett címekről van szó, de az biztos, hogy a Beyond Good and Evil folytatása nincs köztük.
Mindezek után talán nem meglepő, hogy feszült a viszony a cégen belül. Yves Guillemot pedig erre az állapotra küldött ki a munkatársainak olyan emailt, hogy ő mindent megtett a cég érdekében, amit tudott, most azt kéri, hogy mindenki legyen óvatos és stratégiailag megfontolt annak érdekében, hogy a lehető leghatékonyabban dolgozzanak. Ez az üzenet tehát lényegében arról szólt, hogy minden a munkatársakon múlik, ő rajta semmi. Ez pedig nem tetszett a Ubisoft alkalmazottaknak.
Annyira nem, hogy most 10%-os inflációkövető béremelést, illetve 4 napos munkavégzést követelnek, különben január 27-én sztrájkolni fognak a Ubisoft Paris dolgozói.
„A kérés az alkalmazottaktól, hogy legyenek „különösen óvatosak a kiadásaikkal” ironikus, figyelembe véve a cég elmúlt évek stratégiai működését nézve. Amikor Guillemot arról beszél, hogy vannak „lemorzsolódások” és „szervezeti kiigazítások”, akkor az valójában azt jelenti, hogy: személyzeti leépítés, stúdió bezárás, bércsökkenés, rejtett leépítés.”
„Guillemot ismét megpróbálja áthárítani a saját felelősségét az alkalmazottakra. Azt várja tőlünk, hogy adjunk bele mindent, legyünk hatékonyabbak amennyire csak lehetséges. Ezek a szavak valójában ezt jelentik: túlóra, vezetői nyomás, kiégés.” A 10%-os inflációt követő bér, a jobb munkahelyi körülmények és a 4 napos munkahét csak az egyik része a követeléseknek, az alkalmazottak elvárják azt is, hogy a cég átláthatóbban működjön, és legyen végre vége a bántalmazó vezetők védelmének. Úgy érzik, mivel a cég vezérigazgatója csak az erőből ért, ezért kénytelenek egy félnapos sztrájkkal megmutatni a saját erejüket.