Bár a több mint 125 millió regisztrált felhasználóval rendelkező Steam népszerűsége vitathatatlan és töretlen, az oldalt üzemeltető Valve-ot számos kritika érte az évek során a vásárlókat védő pénzvisszafizetési garancia szinte teljes hiánya miatt. A jelek szerint azonban az utóbbi időben az ausztrál fogyasztóvédelem és az EU illetékeseinek fokozott figyelmét élvező cég annyi év után végre feladta korábbi, igen határozott álláspontját.
A váratlanul megváltoztatott szabályokértelmében ugyanis, ha egy digitálisan megvett játék nem nyeri majd el a tetszésünket a jövőben, akkor minden különösebb hercehurca nélkül vissza fogjuk tudni kérni az érte kiadott pénzt, amihez legkésőbb egy héttel a reklamációnk nyugtázása után juthatunk majd hozzá. Fontos azonban észben tartanunk, hogy panaszunk alapesetben csakis akkor számít majd jogosnak, ha a vásárlás óta még nem telt el két hét, és az érintett alkotással nem játszottunk többet két óránál.
Ugyan akkor is élhetünk majd kifogással, ha nem felelünk meg a kritériumoknak, de ebben az esetben egyáltalán nem biztos a siker. Ugyanakkor, a különféle fórumokon olvasható hozzászólások alapján már vannak olyanok, akik állításuk szerint úgy szerezték vissza a pénzüket, hogy két hétnél régebben vették meg a reményeiket be nem váltó címet és két óránál többet fecséreltek el rá az idejükből.
Próbálkozni tehát lehet és érdemes is, de persze ésszerű határokon belül. A DLC-k esetében az fog számítani, hogy mennyit játszottunk az alapjátékkal a letölthető tartalom megvásárlását követően. A Steamen árult filmekre pedig érthető módon azok hossza miatt nem lesz érvényes a garancia.