A Realme az egyik legfiatalabb márka a mobilpiacon, de a mögötte álló szakemberek olyan jól igazgatják az útját, hogy már a tíz legnagyobb gyártó között szerepel, megelőzve például az LG-t is. És most pedig a cég egy újabb nagyon fontos eredményről számolhatott be.
Immáron több mint 50 millió felhasználója van a Realme-nek, és azt is ki kell emelni, hogy ez globálisan értendő, ugyanis annak ellenére, hogy alig néhány éve indult a márka, igazából már Európában is terjeszkedik hivatalos csatornákon keresztül, elérhetőek a termékei Afrikában, és Ázsia számos pontján is jelen van, nem Indiára és Kínára korlátozódik. A legutóbbi negyedévben 14,8 millió készüléket értékesített a cég, 45%-kal többet, mint egy évvel korábban.
2018 májusában alakult meg a Realme, és egy igazán fiatalos, de eltökélt csapatból formálódott a márka az Oppo zászlaja alatt, ahonnan egyébként a OnePlus is származik. Nagyjából két és fél év alatt sikerült a Realme-nek olyan szinten elterjedni, hogy már egy igazán komoly piaci szereplőként kell kezelni, ami elvileg az Oppótól teljesen függetlenül működik. Mostanra már saját szoftveres környezetet hozott létre és számos egyedi dizájnja van a piacon.
Minden a Realme 1 okostelefonnal kezdődött, és a cégnek azóta is fut a „számozásos” szériája, de már sokkal gazdagabb a kínálata, mint ahogy azt valaha elképzelte. Ott van például a Realme X50 Pro 5G okostelefon, ami egy abszolút csúcsragadozó kedvező árazással. És formatervezői díjjal illetett dizájnt is alkotott a fiatal márka tapasztalt szakembereknek a bevonásával, és pontosan tudják, hogy mire van szüksége a vásárlóknak napjainkban.
Az ambiciózusság mellett bizony az is kellett a sikerhez, hogy a felhasználói igényeket jól ismerjék fel, és a stabil anyagi háttér mellett szinte mindent úgy tudjanak megvalósítani, ahogy szeretnének. Alig több mint egy évvel az indulást követően már a toplistákon szerepelt a Realme név, pedig a kezdeti időszakban még az Oppo alatt tartották számon, az alatt a rövid idő alatt függetlenedett.
A Realme a Counterpoint adatai szerint az eddig leggyorsabban növekedő mobilpiaci szerepelő valaha. 9 negyedév alatt tudta elérni az 50 milliós értékesítési adatot, míg a Samsungnak ez 10 negyedévbe telt, a Xiaomi és a Vivo 12 negyedév alatt hozta ezt össze, a Huawei pedig 14 negyedévig dolgozott azon, hogy ezt a mérföldkövet elérje. És az Apple esetében pedig 13 negyedévvel a rajtot követően jött össze a szóban forgó adat. Persze most más idők járnak, de igazából ma sincs könnyű helyzete egy új piaci szereplőnek.
Fontos azt is elmondani, hogy már nem kizárólag okostelefonokkal foglalkozik a Realme, a vállalat kibővítette a kínálatát az IoT készülékekre és kínál egyebek mellett például televíziót, fülhallgatót és okosórát is, amiből éppen a napokban jött új modell. A vállalat felállította az 1+4+n márkastratégiát, ami arra irányul, hogy azok számára, akik Realme okostelefont vesznek, több szintén Realme kiegészítőt is értékesítsenek, és adott esetben ezáltal jobb lehetőségekhez jussanak a felhasználók.
Most a vállalat nagyon erőteljesen elkezdett Európára koncentrálni, abban bízva, hogy a háttérbe szoruló Huawei és Honor mobilok helyére képes lesz beszivárogni, és elnyerni a felhasználók bizalmát. Mostanra a márka már a szolgáltatók kínálatában is megjelent, ami még manapság is kiemelten fontos, mert így válhat ismerté azoknak a körében is, akik egyáltalán nem követik a mobiltechnológiai híreket.