Yoshida Shuhei, korábbi PlayStation főnök szerint, az elmúlt években tapasztalható rengeteg játékstúdió bezárásáért a „ostoba pénz” és a kiadók kapzsisága tehető felelősségre.
A Gamescomon beszélt Yoshida arról, hogy a játékipar fenntartható vállalkozás lehetne, de a piaci szereplők és a befektetők aranytojást tojó tyúkként tekintenek rá, ezért hibás pénzügyi döntéseket tettek az elmúlt években. Példájában kiemeli az Embracer Groupot, akik a COVID-19 időszakában azt látták, hogy kirobbanó, felfelé ívelő pályán van a játékipar, ezért mindent felvásároltak, új fejlesztéseket indítottak, rengeteg embert vettek fel a stúdióikhoz, ám a járvány lecsendesedésével az emberek egy jelentős része elfordult a videojátékoktól, ezzel pedig földbe állítva a befektetőcsoportot.
Sajnálja, hogy ebbe a hibába a Sony is beleesett, és ezzel rengeteg tehetséges ember vesztette el a munkáját.
Szerinte a megoldás a diverzív portfólió és a költségek visszafogása lehet. A kisebb, kreatívabb projektekre kellene jobban támaszkodni, és kevésbé az élő szolgáltatású játékokra. Szerinte hibás az a gondolkodás, hogy 2-3 nagy projektre tesznek fel mindent a kiadók, hiszen ha ezek közül csak az egyik megbukik, az hatalmas problémákat szül.