Shop menü

A NAGY MOBILGYÁRTÓK KÖZÖTT AZ APPLE SZÁMÁRA INDULT A LEGGYENGÉBBEN AZ IDEI ÉV

Az egy évvel korábbi adatokhoz képest az iPhone-ok forgalma csökkent a legjobban, és a teljes piacon nőtt a kereslet.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
A nagy mobilgyártók között az Apple számára indult a leggyengébben az idei év

Az elemzők abban bíznak, hogy 2024-ben már több okostelefon talál majd új gazdára, mint az előző évben, és az IDC legfrissebb számai azt mutatják, hogy erre tényleg jó esély van. Fellendülni látszik a mobilpiac, noha ez nem mindenhol van így, mert Kínában például egy kicsit még mindig csökkentek az eladások.

Az IDC kutatása szerint 2024 első negyedévében összesen 289,4 millió okostelefont adtak el globálisan.

Szó nincs arról, hogy ez rekord lenne, közel sem, de az elmúlt éveket követően már az is örömteli, hogy éves szinten pozitív eredményről beszélhetünk. Márpedig tavaly ilyenkor csak 268,5 millió készülék eladásáról számolhattunk be. 7,8 százalékkal emelkedett az okostelefonok iránti kereslet egy év leforgása alatt, ami mindenképpen bizakodásra adhat okot. De továbbra is vannak olyan gyártók, akinek az eladási számok csökkenésével, stagnálásával kell beérnie.

A gyártók toplistájának élén a Samsung áll, és sikerült a pozícióját megerősítenie ebben az évben, noha több mobilt nem igazán tudott eladni. 60,1 millió Galaxy értékesítésén van túl a vállalat, és a korábbi 22,5 százalékos piaci részesedése 20,8 százalékra csökkent, ami mindenképpen említésre méltó. Tavaly ilyenkor még egy hajszállal több mobilt tudott leszállítani, 60,5 milliós forgalmat bonyolított.

Ugyanakkor azt látni kell, hogy bánkódásra nincs oka a cégnek, a Galaxy S24 kifejezetten jól fogyott, nagyobb arányban tudott idén csúcsmodelleket értékesíteni, és az Apple-lel szemben növelte az előnyét a 2023-as első negyedévben mért számokhoz képest. Kifejezetten erős pénzügyi első negyedévet zárt a dél-koreai alakulat az előzetes gyorsjelentése alapján, és képes volt növelni az okostelefonok értékesítéséből fakadó profitját. Persze minden bizonnyal annak még jobban örült volna, ha ennél is nagyobb forgalommal zár.

Az Apple egy évvel korábban 55,4 millió iPhone eladásán volt túl az első negyedévben, most viszont csak 50,1 millió készüléket tudott leszállítani a vásárlóknak, ami 9,6%-os elmaradás. Itt viszont nem igazán arról van szó, hogy most gyengélkedett, hanem tavaly volt nagyon erős az évkezdése. Egy éve sokan vettek új iPhone-t az első negyedévben, mert az előző ünnepi szezonban ellátási gondokkal küzdött a cég. Most annyi történt, hogy helyre állt a rend.

A harmadik helyen a Xiaomi neve olvasható, 40,8 millió okostelefont tudott a vállalat leszállítani, ami egy kiváló eredménynek tekinthető. Éves szinten 33,8 százalékkal gyarapította a forgalmát a vállalat, hajszál híján 10 millió mobillal sikerült most többet eladnia, mint 2023 első negyedévében. Kellett már ez a cégnek, mert hosszú ideje volt lejtmenetben, és nem látszott, hogy mikor tud túllendülni a rossz szérián. Talán most már újra növekedésnek tud indulni a stratégiai módosításoknak hála.

A Transsion lett a negyedik, és nagyon úgy fest, hogy ehhez hozzá kell szokni. Az egykor fejlődő országokat kiszolgáló kis márkánál mostanra beért a kitartó munka gyümölcse. Éves szinten eszméletlen növekedést tudott produkálni, és ha ez még kitart egy darabig, akkor könnyen lehet, hogy a Xiaomi babérjaira törhet az eladási számok tekintetében. Ezúttal 28,5 millió készüléket tudott leszállítani az első negyedévben, egy éve viszont még csak 15,8 milliós számadat szerepelt a neve mellett. Csaknem 85%-os növekedést követően a mobilpiac közel 10 százalékát a kezében tudhatja a Transsion.

Az Oppo zárja a nagy gyártók listáját 25,2 millió okostelefont eladva, ami 8,5 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbi forgalmához képest. Az Oppo nem igazán találja régi önmagát, ahogy a Vivo sem áll jól, így a hatodik helyre csúszott vissza. A BBK Electronicsnál most egyáltalán nem találják a siker kulcsát a vezetők.

Galéria megnyitása

A piac összes többi szereplője egységesen 84,7 millió okostelefon eladását tudta elkönyvelni, amivel nagyjából szinten tartották a piaci részesedésüket. Ez szinte már jól hangzik, de látni kell azt, hogy az első ötből kimaradó összes többi cégnek a teljes mobilpiac 29,3 százalékán kell osztoznia. Ez mindenképpen szomorú képet mutat az erőviszonyokról.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére