Az elmúlt években egyértelművé vált, hogy a Digi szeretne lenni a következő nagy országos mobilszolgáltató, viszont elég sok hatósági vizsgálattal kellett szembenézniük, ami miatt biztos, hogy nem sikerül megszerezniük a kulcsfontosságú 900 és 1800 Mhz-es frekvenciasávokat. Emiatt szinte lehetetlen a jó minőségű országos lefedettség elérése számukra és el sem indultak a 2022-től érvényes frekvencia aukción.
Legutóbb ismét a Gazdasági Versenyhivatal vette elő a Digit, mert a vizsgálataik alapján úgy ítélték meg, hogy a 2019-es „Tesztelj velünk” és a 2020-as „Próbáld ki” marketingkampányuk tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.
A GVH szerint a cég óriásplakát, televíziós és egyéb hirdetései nem voltak elég egyértelműek arra vonatkozóan, hogy az ingyenes és a korlátlan mobilinternet valójában mégis tartalmazhat limiteket és lassíthatják az elérését is.
A fogyasztóvédelmi hatósági jogokkal rendelkező hivatal azt is sérelmezte, hogy a szolgáltató egyes reklámjai azt sugallták, hogy ez a szolgáltatás bárki számára elérhető, valójában viszont csak ott működött, ahol megfelelő lefedettség volt, illetve az igénylő már meglévő DIGI vagy INVITEL előfizető.
Szerintük a Digi arról is jogsértő módon hallgatott, hogy a roaming szolgáltatás nem volt elérhető a Digi Mobil esetében, holott ez jelentősen befolyásolhatja a fogyasztók döntését.
Ezek miatt a hiányosságok és félrevezetések miatt 45 millió forintnyi bírságot kapott a Digi.
Ez egy enyhített büntetés, mert a GVH figyelembe vette azt, hogy az versenyfelügyeleti eljárást megelőzően a szolgáltató már korrigálta a kérdéses tájékoztatási hiányosságokat.
A Digi-nél viszont nem lélegezhetnek fel, ugyanis a vezetékes szolgáltatásuk miatt is bajba kerülhetnek. Jelenleg még vizsgálati fázisban van az, hogy a cég megfelelően tájékoztatja-e a fogyasztóit arról, hogy csak akkor működik a „DIGINet 1000” névre hallgató szolgáltatásuk, ha a felhasználó rendelkezik a szükséges eszközökkel a sebesség fogadására.
A cég ugyanis valószínűsíthetően azt a benyomást kelti a fogyasztókban, hogy az optikai szálas, FTTH technológiával kiépített szolgáltatásra az internet-előfizetéssel minden további feltétel nélkül elérhetik a kínált (vagy legalább a garantált) sebességet. – írja a GVH.
Jelenleg a GVH szeretné megállapítani, hogy köteles-e a szolgáltató a meglévő figyelmeztetéseknél is nyomatékosabban jelezni az előfizetőnek, hogy a fogyasztó dolga a megfelelő eszközök beszerzése. A Digi ugyanis a többi szolgáltatóval ellentétben nem kínál routert az előfizetők számára.
A vizsgálat folyamatban van, a jogsértés elkövetése még egyáltalán nem biztos.