Vannak olyan esetek, amikor érthető, ha egy stúdiót bezárnak. Ilyen lehet például egy olyan stúdió, akik a tavalyi év egyik legpocsékabb játékát, esetünkben a félkész Redfallt dobják oda a játékostársadalom számára, hogy aztán aki megvette, csak idegeskedjen azért, hogy egy hibás, gyenge játék miatt kidobta az ablakon a saját pénzét.
Természetes, hogy ilyenkor a kiadó is ugyanígy érez, ők sem szeretik kukázni a millió dollárokat egy pocsékan fogyó, rossz minőségű játék miatt, így amennyiben nem bizonyít egy stúdió, akkor bizony a gazdasági döntés értelmében bezárásra kerülhetnek.
A Bethesda alelnöke, Pete Hines tavaly azt mondta, hogy a Redfall 10 év múlva is a Game Pass része lesz, így folyamatos fejlesztések mellett örökké élhet. Nem tartott sokáig ki az ígérete, olyannyira nem, hogy az Xbox legújabb bejelentése értelmében a Redfall fejlesztője bezárásra kerül. Ez azt is jelenti, hogy az amúgy is csalódott játékosok sohasem fogják megkapni azokat a kifizetett tartalmakat, amiket oly nagy marketing büdzsé mellett korábban beígértek számukra, igaz, valamilyen kompenzációra legalább számíthatnak majd a jövőben.
Ha valaki véletlenül játszani szeretne majd később is a játékkal, a szerverek egyelőre elérhetőek maradnak, ám új tartalomra már nem lehet számítani, hiszen a csapat tagjait átirányítják más Bethesda stúdiókba. Emellett a Redfall kisegítő stúdiója is bezárásra kerül, a Roundhouse Games csapata az Elder Scrolls Online fejlesztési részlegébe olvad be.
Érintett még a bezárási hullámban az Alpha Dog Studios, akik a Mighty Doom mobil játékot készítették. Valószínűleg ők sem hozták azokat a számokat, amik elvárhatóak lettek volna, bár egy mikrotranzakcióval fertőzött Doom ötlete amúgy sem kecsegtetett túl sok jóval. Ám ez még mindig csak a felszín kapargatása. A fenti stúdió bezárások sajnálatosak, de racionálisan nézve érthetőek. A most következő stúdió viszont biztosan nem ezt a sorsot érdemelte.
Igen, a The Evil Within, Ghostwire: Tokyo és a Hi-Fi Rush fejlesztőjét, avagy a The Game Awards díjazott stúdiót, a Tango Gameworks-ot záratta be a Microsoft egyik pillanatról a másikra.
A 2010-ben a ZeniMaxhoz került tokiói csapat teljesen feloszlik, nem olvadnak be semmibe sem, a Microsoft köszöni nekik az eddigi munkát, de számukra vége a dalnak.
A Microsoft a bezárást azzal kommentálta, hogy ezentúl szeretnének a nagy hatású címekre koncentrálni, mindez viszont azért ellentmondásos, mert korábban azt az üzenetet hirdették, hogy a Game Pass értéknövelése miatt megéri Hi-Fi Rush szintű, egyszerűbb, de minőségi játékokat is létrehozni.
A Hi-Fi Rush hozta az elvárt szintet, minőségi cím volt, amit a játékosok és a kritikusok egyformán szerettek, kérdés nélkül az utóbbi évek legjobb Xbox belsős játéka volt, amit biztosan nem egy stúdió bezárással kellene honorálnia a Microsoftnak.
A játékipar nagyobb szereplői, köztük több Bethesdás kolléga is kiakadt a hír hallatán. Így például Dinga Bakaba is, aki a másik Arkane stúdió egyik rendezője. Ő igyekszik emlékeztetni a felsőbb vezetőket, hogy bizony ezeken a címeken emberek dolgoznak, akikkel érdemes lenne törődni is néha, hogy jó játékokat készíthessenek.
Az egykori Arkane alkalmazott, Julien Eveillé gúnyosan megjegyzi, hogy nagyon jó látni, hogy milyen jó partner is a Microsoft a fejlesztők számára.
A Bethesdásként a mi régiónkért is felelős Alistair Hatch szintén elszörnyedt a hír hallatán.
A Remedy oldaláról Vida Starčević fejezte ki elkeseredettségét.
Adam Boyes, a Rumbleverse alkotója pedig egy grafikonnal, és 22 milliárd dolláros nyereséget mutató számokkal mutatja meg, hogy mennyire is rá volt szorulva a Microsoft a bezárásokra.