Shop menü

A MÁRKA TÚLÉLÉSE ÉRDEKÉBEN ELADTA A HONORT A HUAWEI

A hír immáron hivatalos megerősítést nyert, a vállalat tényleg túladott a kemény munkával felépített Honoron, hogy az mindenképpen tovább élhessen.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A márka túlélése érdekében eladta a Honort a Huawei

Az elmúlt hetekben már több pletyka is volt arról, hogy a Huawei eladhatja majd a Honort, és ez sokaknak az érdeklődését felkeltette, tekintve, hogy egy olyan lépésről van szó, ami a mobilpiac aránylag csendes állóvizét valamelyest biztosan meg fogja kavarni. Csillagászati áron mehetett el a Honor, de a vevő mindent megkaphat, ami egy kicsit is a márkához kötődik.

A Honor új tulajdonosa a Shenzen Zhixin New Information Technology, ami egy frissen alapított konzorcium, mely mögött a jelenlegi információk szerint több mint 30 szereplő áll, és egyebek mellett a sencseni kormányhoz is kapcsolódik. A Huawei és a Honor központja Sencsenben van, így a Honor nem megy sehova, marad a székhelye a Kína talán legjelentősebb technológiai központjának számító városban.

Galéria megnyitása

Nem lett nyilvánosságra hozva a márka vételára, de korábbi pletykák szerint 100 milliárd jüan körüli összegért találhatott új gazdá(k)ra a Honor. Ezt a nagyjából 4,6 billió forintnak megfelelő összeget a Reuters szellőztette még a múlt héten az eladáshoz közel álló forrásra hivatkozva. Mivel részben állami tulajdonba kerül így a Honor, azt nehéz megmondani, hogy mennyire tudja majd magát elfogadtatni nemzetközi szinten a Huawei alól történő kiszakadást követően.

A Huawei kiemelte a bejelentésében, hogy a továbbiakban semmilyen szinten nem fog részt venni a Honor irányításában, egyáltalán nem fog a márkához kötődni. Nincsen arról szó, hogy lesz részesedése az új cégben a vállalatnak, vagy, hogy a döntéshozatalára bármilyen befolyást tudna gyakorolni. Korábbi információk alapján az új tulajdonos az utolsó csavarig mindent megkap a Honorral, szóval a márka mellett hozzájut a kutatási és fejlesztési részleg információihoz, valamint a szoftveres megoldásokhoz is.

Galéria megnyitása

Nagyon hosszú utat tett meg a Honor a Huawei égisze alatt. A márka 2013-ban született meg, nagyjából egy idővel a Redmivel, és lényegében ugyanazt a célt is szolgálta, mint a Xiaomi almárkája. Amikor csúcson volt a Honor, akkor a Huawei összes okostelefonos forgalmának több mint a 40 százalékát tette ki magában. Ez elmúlt negyedévben hajszál híján 15 millió darabszámos forgalmat bonyolított. 2019-ben pedig összesen 70 milliónál is több készüléket adtak el Honor márkajelzéssel. Idén persze ennél szerényebb lesz a forgalma a koronavírus és az amerikai megszorítások hatása miatt.

Rengeteg a nyitott kérdés jelenleg azt tekintve, hogy a Honor milyen készülékeket dobhat majd piacra a jövőben. Elvileg így rá már nem vonatkoznak azok a korlátozások, amiket az USA a Huawei megszorítására vezetett be. A kínaiaknak a hálózati megoldásokért fellelős üzletágát jelentette ki az Egyesült Államok nemzetbiztonsági kockázatot jelentőnek, a Honornak viszont ilyen kötődése egyáltalán nincs, ennek a brandnek kizárólag fogyasztói piacra szánt termékei vannak.

Galéria megnyitása

Abban bízik a Huawei és a Honor új tulajdonosa is, hogy a jövőben már nagyon rugalmasan tud tovább működni a márka. Valószínűleg szerepel a tervek között például a Google-lel való üzletelés is, szóval a teljes értékű Android rendszert kaphatják majd a vásárlók a GMS-sel együtt. A Kirin rendszerchipekről viszont valószínűleg így is le kell mondani, szóval lapkákat egy külső partnertől kell majd vásárolnia a Honornak. De ez még bőven a jövő zenéje.

A márka eredetileg jellemzően középkategóriás okostelefonokra fókuszált a fiatalabb közönséget célkeresztbe véve, de azért az utóbbi időben voltak vonzó felsőkategóriás okostelefonjai is. A továbbiakban viszont már teljesen másként üzemelhet majd, hiszen már nem a Huawei zászlaja alatt kell üzemelnie, igazodva ahhoz. A Huawei irányítása alatt a cég kínálatát úgy kellett összerakni, hogy az ne jelentsen házon belüli konkurenciát, hanem kiegészítse a Huawei portfólióját.

Arról egyelőre még semmi biztosat nem lehet tudni, hogy az üzlet mikorra zárulhat majd le. Az ilyen gigantikus felvásárlások esetében a hatóságok globálisan szokták vizsgálni azt, hogy milyen változást idézhet elő a döntés, de ebből a szempontból nem szokványos a mostani helyzet. Hiszen legtöbbször a piaci verseny sérülhet, és ezért kell jóváhagyás, itt viszont éppen ennek az ellenkezőjéről van szó lényegében, hiszen egy teljesen egyedülálló szereplőként kezdheti újra a Honor a működését.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére