Az Oculus VR munkatársai bejelentették, idén tavasszal egy új VR Headset érkezik, ami az eredeti Oculus Rift frissítésének tekinthető. Éppen ezért az újdonság is ugyanazt a platformot, illetve ökoszisztémát használja majd, amit elődje, sőt, még rendszerkövetelmények terén sem helyezi magasabbra a lécet. A szóban forgó termék az Oculus Rift S nevet viseli, elkészítésében pedig a Lenovo is közreműködött, ugyanis a Legion Gaming közösségen keresztül begyűjtötték, mely területen lenne érdemes változtatni a dizájnon, a visszajelzéseket pedig beépítették a kész termékbe.
Az Oculus Rift S a korábbi Oculus Rifthez hasonlóan szintén PC-t igényel a működéshez, megalkotásánál azonban az Oculus Go, illetve az Oculus Quest tervezése és gyártása során összegyűjtött tapasztalatokat, illetve a technológiák egy részét is felhasználták. Éppen ezért az Oculus Rift S ugyanúgy 2560 x 1440 pixeles LCD panelt használ, mint az Oculus Go, így az eredeti Rifthez képest 40%-kal több pixel áll rendelkezésre, és ezek ráadásul nem kettő, hanem három szubpixelből tevődnek össze.
A szóban forgó 5,5 hüvelykes képátlójú, 538 PPI-s képpontsűrűséggel rendelkező kijelző panel szemenként tehát 1280 x 1440 pixeles felbontást kínál, képfrissítési rátája pedig érdekes módon csak 80 Hz (ez visszalépés az eredetihez képest). A szett új Fresnel lencséket is kapott, így a nagyobb felbontás mellé élénkebb, élethűbb színek is társulhatnak. A hangzásról a fülek közelében elhelyezett hangszórók gondoskodnak, de fejhallgató csatlakozó is rendelkezésre áll.
Az új VR Headset ergonómia terén is változott, hála a visszajelzéseknek, így az előlap jobban kizárja a külvilág fényét, a fejpánt kényelmesebb és a hátsó tekerővel szorossága is állítható, valamint a headset súlypontját is „finomhangolták”, hogy összességében még kényelmesebben használhassuk hosszabb távon. Az első Oculus Riftnél használt külső érzékelőrendszer egyébként a múlté, ugyanis inside-out tracking alapon működik az újdonság, vagyis az Insight technológia és a beépített szenzorok segítségével követi a vezérlők pozícióit, valamint a felhasználót körülvevő környezetet is így térképezi fel. A headset összesen 5 ilyen érzékelőt kapott, amelyek az új Touch kontrollerek mozgását is követik. A friss vezérlők nagyon hasonlítanak a korábbi megoldásokhoz, ám némileg átdolgozták őket annak érdekében, hogy az Insight technológiával együtt tudjanak működni.
Az Oculus Rift S várhatóan egykábeles rendszerrel érkezik a még szabadabb, még zökkenőmentesebb használat érdekében, vagyis jó eséllyel a VirtualLink szabványra támaszkodhat, azaz USB-C kábelen keresztül kapcsolódik az adott rendszerhez. Ha a fejhallgató kimenetet is használjuk, akkor persze némileg csorbul ez az egykábeles felhasználói élmény.
A hivatalos bejelentés szerint az Oculus Rift S valamikor tavasszal kerül forgalomba, ára pedig 399 dollár lesz, vagyis 50 dollárral kerül többe, mint a több árcsökkentésen is átesett Oculus Rift, ami jelenleg már 349 dollárért is kapható (itthon 130 ezer forint környékén kapható).