A Titanfall első részét a Respawn a hónap elején levetette az összes alkalmazásbolt polcáról, hamarosan pedig a történelem részévé válik a nagyszerű FPS. Az okok mögött a folyamatos „hacker” támadások állnak, és bár a Respawn fogadkozott, hogy megoldják, dolgoznak a biztonsági hibákon, valójában rá se néztek a dologra és évekig hagyták, hogy az emberek megvegyék az egyszemélyes módot amúgy nem tartalmazó játékot.
Aki viszont próbált volna játszani az elmúlt egy évben a Titanfall 2-vel, akkor hamar észrevehette, hogy ott is hasonló közömbösség mutatkozik a kiadó és a fejlesztő részéről, szinte mindennaposak a csalók vagy a túlterheléses támadások. A közösség néhány lelkes tagja viszont úgy tűnik, hogy meg tudja oldani a problémát az új nyílt forráskódú saját szervereivel.
A szerver célja, hogy innentől kezdve a Respawn központi rendszere megkerülhető legyen és aki saját szervert üzemeltet, azt nem lehet ilyen módon lekövetni és összeomlasztani.
Bár elméletileg ilyen program készíthető a Titanfall 1-hez is, az a játék nem tartalmaz kampányt, ezért nem tud mihez kapcsolódni ez a program, nem tud helyi szervert létrehozni, hogy az online is működjön.
A szerverek teljesen személyre szabhatóvá válnak. Új játékmódokat és szabályokat lehet beállítani, ez pedig a közösség tagjai szerint felfrissíti az évekkel ezelőtt magára hagyott játékot.