A fényképezés és a videózás 2020-ban már teljesen természetes dolog, olyan szinten a része a felhasználók életének, hogy még azok is rendszeresen készítenek felvételeket, akiknek nem ez a hivatása, de még csak nem is különösebben hajtja őket a tartalomgyártási vágy. Sokszor adják a fejüket az emberek fotózásra egészen apró dolgok miatt is.
A fotós és a videós szokások nagyon dinamikusan változnak annak köszönhetően, hogy teljesen a mindennapok részévé váltak. És a Kingston a ma (június 29.), a kamera nemzetközi „ünnepnapján” hozott nyilvánosságra egy olyan felmérést, ami arról szól, hogy a szokások miként alakultak át. Ezen a napon Joseph Nicéphore Niépce munkásságra emlékezünk, aki nagyon sokat tett közel 200 évvel ezelőtt a fényképezés fejlődésért.
A Kingston Digital felmérése kizárólag hazai résztvevők által adott válaszok alapján jött össze. És eléggé változatos volt azoknak az összetétele, akik ezt kitöltötték. A nemek aránya közel egyenlő volt, és a korosztályok eloszlása is ideálisan alakult a megfelelő eredmény szempontjából. A legnagyobb arányban persze amatőrök töltötték ki a felmérést (58,5%), de a félprofik (27,7%), és még a profik (13,8%) is egészen jelentős részt tudhattak magukénak, így átfogó képet ad ez a kutatás a változásokról.
A felmérésben válaszolók 43 százaléka mondta azt, hogy a járvány előtt minden héten fotózott, és 29% nyilatkozta azt, hogy havonta készített videót. Átlagosan 10-50 fotót és 1-10 videót készítenek az emberek havi szinten, de az embereknek a 9 százaléka mondta azt, hogy akár több ezer képet is megörökít egy hónap leforgása alatt. A járvány érdekes módon csak keveseknél járt negatív hatással a szokásokra nézve. Az embernek 40%-a mondta azt, hogy kevesebb felvételt készített, és 33 százalék pedig pont, hogy megélénkült ebből a szempontból, sokan pedig nem vettek észre változást.
A fotózás, videózás témája viszont szinte mindenkinél alakult kisebb-nagyobb mértékben. Eredetileg a természet volt a legfelkapottabb téma (66%), de hirtelen az életképek léptek az élre (37,7%), és sokkal szélesebb kört alkottak a témák, változatosabbá vált a tartalomkínálat. A családot, barátokat ábrázoló képek 41% körül alakultak korábban, míg a vírus alatt ez 24,6%-ra esett vissza. És, ahogy azt valószínűleg mindenki tapasztalta – még az is, aki nem készített fotókat, videókat –, jelentősen emelkedett a kreatív felvételeknek a száma. Az emberek egyharmadát kifejezetten ösztönözték a különböző új kreatív kihívások.
Érdekes módon a kutatás szerint a felhasználók a közösségi oldalaikon nem igazán osztottak meg az átlagosnál sokkal több felvételt, pedig azt lehetett volna gondolni, hogy ezen a fronton is változás lesz. Viszont azoknak a száma szinte a felére esett vissza, akik valamilyen reklám célból készített tartalmat gyártottak. Ez alapján a Kingston arra a következtetésre jutott, hogy a koronavírus gazdasági hatása ezen a fronton is negatívan érződött.
Nem meglepő módon, amikor a korlátozásokkal teli időszak véget ért, újra jelentősen megnövekedett a természetben készített képeknek, videóknak a száma. Ezen felül pedig nagyon megugrott a csoportos családi, baráti felvételeknek a száma is, ami szintén nem szorul magyarázatra.
Az viszont már érdekesebb, hogy többen is arról számoltak be, hogy a közösségi oldalakon igazából nem megnövekedett a képeknek és a videóknak a megosztása. 49% gondolja úgy, hogy hosszabb távon a mostani helyzetnek semmilyen hatása nem lesz a szokásokra, 26 százalék nyilatkozott úgy, hogy szeretne jobb képalkotó eszközt beszerezni, és csak 15% vágyik új adattárolók vásárlására.
A Kingston számára természetesen ez utóbbi változás a fontos, és ennek kapcsán a vállalat felhívta arra a figyelmet, hogy mindig érdemes a lehető legjobb minőségű memóriakártyákat választani, hogy azok széles igényeket szolgáljanak ki, és megfelelőek legyenek a modern eszközökbe, amelyek kiemelkedő felbontás és minőség mellett képesek felvételeket készíteni.