Március 20-án, sok év kihagyás után érkezik a Half-Life 2 előzménye, a Half-Life: Alyx, aminek híre hamar felrobbantotta internetet.
A VR exkluzív cím több szempontból is felkeltette az emberek figyelmét és nagyon sokan elárulva érzik magukat, amiért VR szemüveget kell vásárolniuk a játék indításához. Noha a VR ötlet nem mindenkinek nyerte el a tetszését, a Valve pontosan tudja, hogy miért ebben a formában adja ki a játékot. A VR felhasználók évről-évre duplázódnak, a Valve pedig már az első Oculus Rift Kickstarter kampány óta befektetője a piacnak, a Steam bevételei miatt ráadásul olyan anyagi biztonságban vannak, hogy azt se éreznék meg, ha csak ráfizetés lenne az Alyx fejlesztése.
A Valve Index és a VR hosszútávú eladásai valószínűleg sokkal jobban izgatják a cég pénzügyi részlegét, a bejelentés óta a Valve Index és a hozzá ajándékba adott Alyx megtörhetetlenül az első számú eladott tétel a Steam webshopban.
A fejlesztők leszögezték, hogy a játék nem jöhetett volna létre VR nélkül, mert eredetileg egy VR játékon kezdtek el dolgozni, ám az annyira jól sikerült a kezdetleges Half-Life 2 asseteket felhasználva, hogy örömmel vitték át a Half-Life univerzumba a játékmechanikát és készítettek egy igazi Half-Life játékot.
Sokan már eleve a rosszulléttől félnek, de az Alyx rengeteg személyre szabási lehetőséget fog tartogatni az érzékenyebb gyomrúak számára is, ezért szinte kizárt, hogy valaki emiatt kimaradjon az élményből. Arra is figyeltek a készítők, hogy nem mindenki fér el VR szemüveggel könnyen az otthonában, esetleg ülve szeretne játszani. Nekik is kínál megoldást a játék.
Vannak, akik máris a modderektől várják a megoldást, de több, mint valószínű, hogy Surgeon Simulator élményt tudnak majd csak kisajtolni belőle, aminél még a YouTube-os végigjátszás megnézése is jobb ötletnek tűnik. A fejlesztők próbálták az egér billentyűzet megoldást is megcsinálni hozzá, de hamar kiderült, hogy túlságosan leegyszerűsödött volna a játék irányítása, ami már az élményt tette tönkre.
Egyes pletykákkal ellentétben az Alyx-ot egy nagyobb csapat rakta össze, egy hatvan fős stáb dolgozott rajta és a játék hossza nem marad el a Half-Life 2-ben megtapasztalttól.
Sokan az előzmény és a VR híre hallatán úgy gondolják, hogy ez egy egyszerű játék és igazából ők egy Half-Life folytatást vártak volna. A fejlesztők ezzel szemben pedig külön hangsúlyozzák, hogy a Half-Life 2: Episode 2 végigjátszása eléggé javasolt az Alyx megfelelő mértékű megértéséhez, mivel ez nem egy melléksztori lesz, hanem teljes egészében a Half-Life következő története.
A Valve nagy izgalommal dolgozott a projekten, mindannyian Half-Life rajongóként álltak neki a munkának és ez felpörgette őket. Ennek megfelelően nem elképzelhetetlen, hogy folytatják amit elkezdtek és további Half-Life játékok is érkezhetnek belátható időn belül. A Half-Life: Alyx-ról még több információt fogunk megtudni, a december 12-én esedékes Video Game Awards-on.