Napjainkban a mobil eszközökben használt alkalmazásprocesszorok - vagy más néven SoC egységek - rengeteg különböző hardverkomponenst rejtenek: találunk bennük processzormagokat, grafikus vezérlőt, képfeldolgozó processzort, illetve számos egyéb vezérlőchipet is. A felhasználói igények egyre komolyabbá és komolyabbá válnak, így a mobil SoC egységek is egyre komplexebbek, bonyolultabbak lesznek. Szerencsére az olyan modern SoC egységekből is egyre több van, amelyek fejlett GPU architektúrájuk miatt képesek kiaknázni a GPGPU technológiában rejlő lehetőségeket, ezáltal a speciális célú hardverkomponensek használatát egyre inkább el lehet felejteni, plusz a technológia terjedésével új lehetőségek előtt is megnyílik az út.
Mivel a grafikus processzorok felépítésükből adódóan viszonylag komoly párhuzamos számítási teljesítményt kínálnak, így a GPGPU eljárás segítségével hatékonyan be lehet őket vetni általános célú számítások elvégzésére is. A GPGPU technológiát az ARM Mali T600-as, az Imagination PowerVR 6-os, és a Qualcomm Adreno 300-as megoldása egyaránt támogatja, így ezekkel az egységekkel jobb képek és videók készíthetőek, hála a GPGPU technológiának és az OpenCL alkalmazásprogramozási-interfésznek, valamint az ezekben rejlő lehetőségeket kiaknázó szoftvereknek. Mivel az integrált GPU-k nem túl energiaigényes jószágok, használatukkal kiválthatóak a speciális célú hardverkomponensek, mint például a képfeldolgozó processzorok, illetve a videó stabilizáló hardverkomponensek, így ezeket nem is kell a SoC egységbe integrálni, vagyis összességében csökkenthető a SoC egység előállítási költsége.
A GPGPU technológia nagy erőforrás-igényű, asztali osztályú alkalmazások futtatására is bevethető lehet a mobil eszközök szegmensében, ami az okostelefonok és a táblák számára új, rendkívül érdekes lehetőségeket tartogat.
A fentiek igen jól hangzanak, ám van egy apró probléma is: a GPGPU technológiában rejlő lehetőségek kiaknázásához erre alkalmas szoftverekre is szükség van, márpedig ezekből még nincs egetverően sok. Jelenleg olyan mobileszközökből sincs túl sok, amelyek a legmodernebb GPU architektúrára alapozó iGPU-k valamelyikét használnák, azaz egyelőre nem származik azonnali pénzügyi nyereség a technológia, illetve a friss SoC egységek alkalmazásából.
Persze a helyzet rohamos tempóban javulhat a nem is oly távoli jövőben, ugyanis egy év múlva már több százmillió olyan mobileszköz lesz, amelyek ARM Mali T600-as, Imagination PowerVR 6-os vagy Qualcomm Adreno 300-as GPU-ra támaszkodnak, így már érdemes lesz hozzájuk olyan, következő generációs alkalmazásokat fejleszteni, amelyekkel kiaknázhatóak a legfrissebb lehetőségek. Ennek fényében úgy tűnik, hogy a szoftverfejlesztőknek éppen most kell elkezdeniük komolyabban ráhasalni a GPGPU témára.