A Microsoft Windows fejlesztője eddig is igyekezett felhívni a figyelmet arra, hogy a Windows 10 és a Windows 11 esetében válasszuk a Microsoft Edge webböngészőt, az ugyanis a vállalat szerint hatékonyabb és gyorsabb, mint a rivális megoldások. Amennyiben rivális webböngésző letöltésére került sor, például a Google Chrome-ot szerettük volna beszerezni, több popup és egyéb figyelmeztetés is felbukkant, amelyek a letöltés szükségtelenségére próbálták felhívni a figyelmet. Hogy ezzel a stratégiával nagyjából hány felhasználót sikerült a Microsoft Edge felé terelni? Erről egyelőre nincsenek publikus statisztikák, az viszont biztos, hogy innentől kezdve még egy „fegyverrel” bővül a Microsoft repertoárja, amit akkor ránt elő a Windows, ha a Google Chrome hivatalos weboldalán eljutunk a szóban forgó webböngésző letöltéséig.
Az újítást nemrégiben vezették be, célja pedig az, hogy informálja a Microsoftot arról, az adott felhasználó miért választ másik webböngészőt a Microsoft Edge helyett. Az eddigi felugró ablakok és a webböngésző ablakán belül megjelenő figyelmeztetések természetesen továbbra is használatban maradnak, vagyis ezek továbbra is „boldogítani” fogják a más webböngészőre vágyó felhasználókat, plusz még az Edge Action Center is előugrik, amely a választás okára kíváncsi.
Arra sajnos nincs lehetőség, hogy amennyiben a 8 előre megírt lehetséges válasz közül egy sem szimpatikus, szövegesen adjuk tudtára a Microsoftnak a pontos okunkat. Pedig az elképesztő „nyomulás” láttán bőven érkeznének szöveges válaszok, ugyanis már eddig is sokakat bosszantott a rengeteg felugró ablak és megjegyzés, amennyiben a Microsoft Edge segítségével rivális webböngészőt szerettünk volna letölteni. Nincs kizárva, hogy ez a stratégia nem lesz túl célravezető és igazából az ellenkezőjét fogja elérni vele a Microsoft csapata, mint amit szeretne: még többen választhatnak alternatív webböngészőt a cseppet sem felhasználóbarát taktika láttán. Sokan egyszerűen azért használnak más webböngészőket, mert szükségük van egy-egy speciális funkcióra, amit a Microsoft Edge még nem kínál, de például a Chrome, vagy az egyéb webböngészők, mint például a Vivaldi, igen.
A SimilarWeb statisztikája szerint még mindig elég csekély a Microsoft Edge piaci részesedése a webböngészők szegmensében, pedig ezt a szoftvert az összes hivatalos Windows 10 és Windows 11 kiadás tartalmazza. Az aktuális számok szerint most éppen 5,41%-os piaci részesedést tudhat magáénak a Microsoft Chromium alapú webböngészője, míg a Google Chrome 60,47%-os piaci részesedéssel foglal helyet a csúcson. A második legnépszerűbb webböngésző az Apple eszközökön használt Safari, amely jelenleg 26,55%-os piaci részesedéssel bír, azaz eléggé le van maradva a Chrome-hoz képest.
A Microsoft Edge újabb „idegesítő” funkciójával aligha ér célt a Microsoft, ugyanis ahelyett, hogy segítene még több felhasználót vonzani a gyári webböngésző háza tájára, inkább még több felhasználónál érik el, hogy hátat fordítson az efféle stratégiát folytató cég szoftverének.
Sokkal nagyobb sikereket érhetnének el a Microsoft Edge segítségével, ha arról kérdeznék a felhasználókat, mely funkciókat hiányolják a gyári webböngészőből, ugyanis ha azokat szépen lassan lefejlesztenék és beépítenék a szoftverbe, a felhasználói bázis is elkezdene növekedni. Új funkciók persze folyamatosan érkeznek, ezt is érdemes hozzátenni, hogy teljes legyen a kép, de még mindig lenne hova fejlődnie a szoftvernek, ami sebesség terén már most is igencsak versenyképes.