Miután Dan Houser, a Rockstar vezetője elhintette, hogy bizonyos alkalmazottak akár heti 100 órákat is dolgoztak a Red Dead Redemption 2-n, újra előtérbe került a játékiparban a crunch problémája - vagyis, amikor a fejlesztők arra kényszerülnek, hogy szabadidejüket szinte teljesen feláldozva egészségtelenül sokan dolgozzanak.
Most azonban Graeme Struthers, a független Devolver Digital kiadó vezetője arról beszélt, hogy ez a probléma nem csak a nagy stúdiókat érinti, hanem ők is kénytelenek megküzdeni vele.
"Biztos vagyok benne, hogy a Red Dead hatalmas siker lesz, és remélem, hogy ez a siker ahhoz fog vezetni, hogy megoldjanak bizonyos mélyen gyökerező problémákat. Biztos vagyok benne, hogy kezdenek vele valamit, mert teljesen érdekükben áll a tehetségeket megtartani és gondozni" - mondta, majd rátért arra, hogy a velük együttműködő indie fejlesztőknél is tapasztaltak gondokat.
"Nagyon oda kell rájuk figyelnünk, mert hajlamosak arra, hogy túldolgozzák magukat, és egészségtelen munkagyakorlatok alakuljanak ki". Struthers elmondta, hogy ezek kezelése sokszor nem egyszerű, főleg hogy a Devolver Digital a világ minden tájáról dolgozik együtt stúdiókkal.
"Nem viccelek, néha felülünk a repülőre, és csak azért megyünk át egy másik országba, hogy elvigyük a fejlesztőket vacsorázni, és elérjük, hogy legyen egy szabad estéjük. Arra próbáljuk rávenni őket, hogy normális, kiegyensúlyozott életet éljenek."