A Fossil egyike azoknak a vállalatoknak, akik nem az elektronikai világból érkezve kezdek okosórákat fejleszteni, és a vállalatnak olyannyira bejött ez az irányzat, hogy napjainkban a Fossil Csoport értékesíti a legtöbb Wear OS rendszerű okosórát világszerte. Tucatnyi márkanév alatt kínál többféle okosórát, és a jelek szerint már olyan egyedi technológiákat is alkot, amikkel felhívta magára a Google figyelmét.
Azt egyik fél sem kívánta megosztani, hogy a Google milyen fejlesztéseket vett meg az alapvetően divatos kiegészítőkben utazó Fossiltól, de arra fény derült, hogy mekkora értékű tranzakcióról beszélhetünk. 40 millió dollárt költött a keresőóriás az okosórákkal kapcsolatos technológiákra, és a megállapodás részeként a kutató és fejlesztő szakemberek egy része is csatlakozik a Google csapatához, de az nem derült ki, hogy hány főről lehet szó. A Fossil szellemi termékét a Google a tervek szerint úgy fogja alkalmazni, hogy az a jövőben minden partner számára elérhető legyen. Mindössze annyit lehet erről a szellemi termékről tudni, hogy egy olyan innovatív megoldás, ami eddig még nem került a piacra egyetlen termékkel sem. Tehát ennek megfelelően nem érdemes abban gondolkodni, hogy a korábbi Fossil órák melyik egyedi funkciójáról lehet szó. (Egyes szaklapok még azt sem tartják teljesen kizártnak, hogy valamilyen hibrid órás megoldásról lehet szó, hiszen a Fossil ilyenekkel is szolgál.)
„Láttunk néhány olyan technológiát, amit fejlesztettek, és úgy gondoltunk, hogy szélesebb körben lehetne hasznosítani ezeket, ha a Google rendelkezne velük, és nem csak a Fossil alkalmazná azokat, hanem az ökoszisztéma minden partnere. Ezzel nagyszerű lehetőségeket lehet majd biztosítani a nagy vásárlóközönség számára.” – mondta el az ügy kapcsán Stacey Burr, a Wear OS termékekért felelős menedzsere.
Ezt a titokzatos technológiát elvileg azokból az alapokból építkezve alkotta meg a Fossil, amikre még a Misfit felvásárlásával tett szert. A Misfitet még 2015-ben kebelezte be a vállalat, és annak idején 260 millió dollárt fizetett ki érte, ami akkor még meredeknek tűnt, de visszatekintve már kijelenthető, hogy a Fossil remek üzletet csinált akkor. A Misfit már annak idején viszonylag tapasztaltnak számított a viselhető kiegészítők fejlesztésében, és mivel divatos technológia megoldásai voltak, így igazából illett is a Fossil Csoportba.
Ezzel a mostani megállapodással a Google, a Fossil és a felhasználók is jól járhatnak. Mivel 40 millió dollárt fizetett a szóban forgó technológiáért a keresőóriás, így minden bizonnyal nagyon fontos dologról lehet szó, ami valószínűleg integrálva lesz majd a Wear OS platformba. Az okosórákra szánt operációs rendszer révén pedig minden partner számára hozzáférhetővé válik. A Fossil pedig ugyan nem emelheti majd ki ezt a titokzatos funkciót az egyedi fejlesztéseként, de máris egy jelentős összeget keresett vele. Ráadásul így a Google az eddiginél is komolyabb partnerként tekinthet majd rá, és nem kizárt, hogy előnyben fogja részesíteni, amikor lehetősége adatik erre. Korábban az LG és a Huawei volt a Google kiemelt partnere, a jövőben pedig talán a Fossilt éri majd ez a megtiszteltetés.
Az üzlet még ebben a hónapban le fog zárulni, és a Google megkezdheti a frissen szerzett az új technológiával.