Shop menü

A DAYZ ALKOTÓJA SZERINT NEM ÉRI MEG A VR JÁTÉKOK FEJLESZTÉSE

Dean Hall nem is akar többet készíteni.
Fellner Hajnalka
Fellner Hajnalka
A DayZ alkotója szerint nem éri meg a VR játékok fejlesztése

Dean Hall, a Rocketwerkz nevű indie stúdió vezetője és a DayZ zombi túlélős móka fő ötletadója meglehetősen pesszimista szösszenetet írt a VR játékok fejlesztéséről, melyben kifejti a játékosok elvárásai és a jelenleg rendelkezésre álló üzleti és technikai lehetőségek közti különbséget.

A Rocketwerkz szeptemberben adta ki az Out of Ammo című VR-játékot a HTC Vive-hoz. Bár a fogadtatása jó volt, a készítése egyáltalán nem érte meg anyagilag és valószínű, hogy sosem lesz belőle hasznuk. Hall kiemeli, hogy a játékhoz érkezett kommentekben rendszeresen szerepel a „ha ezt meg azt beletennék, egy rakás pénzt keresnének” kitétel. Szerinte az, hogy valakit érdekel egy bizonyos dolog, még nem jelenti azt, hogy sokakat érdekel, vagy sokan megvásárolnák. Példaként a co-op multiplayert módot emelte ki, melynek hozzáadása után egy kis ideig megugrottak az Out of Ammo eladásai, de ez nem tartott sokáig. A valóság az, hogy az új tartalmak hozzáadása nem jelenti azt, hogy folyamatosan egyre többen megvennék a játékot, ráadásul további költségeket generált a stúdiónak, pedig épp az ellenkezőjére számítottak végeredményként.

Hall elismeri, hogy az Out of Ammo túlszárnyalta az általuk eredetileg megjósolt eladási példányszámot és teljesítették belsős céljaikat – mindez azonban továbbra sem érte meg anyagilag. Hall szerint számítottak arra, hogy buknak az üzleten, így belsős forrásokkal kezelik a helyzetet. A játék ugyanakkor nagyon jól teljesített sok más VR-alkotáshoz képest, tehát el lehet képzelni, milyen a helyzet a többi fejlesztőstúdiónál.

Hall kitér az exkluzív címekre is, pontosabban arra a negatív kritikára, amit néhány cég kapott, mikor ilyen játékot készített. Szerinte ezek nélkül kevesebben vágnának bele egy VR-cím fejlesztésébe, hiszen nincs benne pénz, nemhogy Ferrari-vásárlásra, de sokszor még a fizetésekre sem. Az emberek hajlamosak úgy vélni, hogy a fejlesztők, akik elfogadták az Oculus, a Facebook, az Intel, vagy mások által felkínált összeget, eladták magukat, aztán elvonultak magánszigetet venni. Valójában azért kötnek ilyen szerződéseket, mert különben egyáltalán ki sem jöhetne az adott játék. Ahogy elmondta, rosszul érzi magát az olyan, szinte a zaklatás határán álló támadások miatt, melyek sokszor a pénzeket elfogadó fejlesztőket érik.

Hall végül azt is leírja, hogy a sok komplikáció, leküzdendő akadály és a körülmények miatt nem valószínű, hogy ő és a Rocketwerkz a közeljövőben megint VR-játékot készítene, ha egyáltalán valaha tesznek még ilyet. Ahogy fogalmaz, igazából nem hiszi, hogy dolgozni akarna még egy ilyen projekten. Az érintett dolgozók is mind mással szeretnének foglalkozni, mikor végeztek a munkával. Végül megjegyzi, hogy a téma már régóta kering a fejlesztők között, de nyilvánosan eddig senki sem lépett fel vele, amit nem tart jó dolognak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére