A generatív MI technológiák terén a legtöbbször az OpenAI, a Microsoft és a Google chatbotjait emlegetik, pedig ezek mellett már van több potens megoldás is a piacon. Az Anthropic által fejlesztett Claude például egy kiváló szolgáltatás, hatékonyan lehet vele társalogni, sok dologban képes segíteni, és most több újítást is bejelentett a fejlesztője.
A Claude 3-mal gyújtotta be igazán a rakétákat az Anthropic, ez a fejlesztés márcusban mutatkozott be, és a vállalat három különböző méretben kínálja az új modelljét. A Haiku a legkisebb, a Sonnet a középső és az Opus a legnagyobb. A Claude sok dologban képet legyűrni a GPT és a Gemini modelleket, és a vállalat az AWS-en keresztül, egy chatbot formájában biztosítja a generatív MI szolgáltatását az emberek számára.
Eddig csak webes közegben volt elérhető a Claude, de most elkészült az első dedikált mobilos alkalmazása. Elég sokat kellett erre várni összességében, de ennek ellenére első körben csak az iOS operációs rendszerű készülékekre lehet telepíteni. Az androidos verzió is készül már, és hamarosan ez is elérhető lesz az ígéret szerint. Bízunk abban, hogy valóban így alakul majd, hiszen a nagyobb riválisai ezt mostanra megoldották, még a Perplexity is kínál mobiltelefonos alkalmazást minden platformra.
Az alkalmazásban beszélgetni lehet a generatív MI-vel, és a szöveges bevitel mellett már képeket is lehet feltölteni, vagyis multimodális működésre képes már. Fel lehet tölteni fotókat, és azzal kapcsolatosan is lehet kérdeni a szolgáltatástól. A képelemzésen túl a jövőben újabb funkciók bevezetésére is számítani lehet majd. Arról viszont nem szólt a fáma egyelőre, hogy milyen fejlesztésekkel készül az Anthropic.
Ugyanúgy lehet majd elérni a Claude-ot alkalmazásból, mint a weben. Ez alapvetően teljesen ingyenes, csak annak van ára, ha valaki a Claude Pro opciót szeretné igénybe venni. Eddig az Anthropic csak ezt az egy előfizetési opciót vonultatta fel, de ez a helyzet most megváltozott, mivel a Claude Pro mellé megjelent a Claude Team is. Az új lehetőség már a vállalati ügyfelek számára lesz elérhető. Az egyszerű Pro előfizetés havi 20 dollár, a Team pedig már 30 dollárba fog kerülni, és legalább öt főnek kell egy csapatot alkotnia.
Az Anthropic elmondta, hogy a Claude Team előfizetőknek minden lehetőséget biztosítanak majd, ami adott a Claude Pro mellett, és még annál többet is kapni fognak. Több lekérdezést indíthatnak majd a vállalati ügyfelek. Megnövelt kontextusablakot is nyújt majd a Claude, de arról nem derült ki konkrétum, hogy mire lehet itt számítani. Az ingyeneshez képest ötször hosszabb beszélgetéseket lehet majd bonyolítani a Claude Team előfizetőknek. Alkalmas lesz már arra is a Claude, hogy hosszú elemzéseket, dokumentumokat dolgozzon fel.
Érdekesség még, hogy egy felhasználó kétféle módon is tudja majd alkalmazni a chatbotot. Lehet majd váltani a Team és a Pro előfizetések között. Így a Team opcióval lehet a munkahelyi információkat kezelni, a Pro esetén pedig a magánéleti csevegések hozhatók elő. A Team előfizetésnél plusz funkció lesz még az is, hogy több adminisztrációs kontrollt nyújt a csapatban összevont emberek felett.
Az Anthropic nagy reményekkel tekint előre, noha az OpenAI, a Google és a Microsoft árnyékában kicsit nehezen tud érvényesülni. A szolgáltatás már a magyar nyelvet is nagyon jól kezeli, így a hazai felhasználóknak is a hasznára válhat. A cég a fejlesztéseivel már több fontos befektető figyelmét is felkeltette, tavaly az Amazon 4 milliárd dollárral „támogatta” a vállalatot.