A Tesla legnagyobb ellenfele, a villanyautók szegmensének másik éllovasa, a BYD a napokban több izgalmas hírrel is előállt. A cég lerántotta a leplet a következő generációs vezetéssegéd rendszerekről (ADAS), aminek hatalmas jelentősége lesz a jövőben, és a DeepSeek-láz is elkapta, úgy döntött, hogy használni kezdi a DeepSeeket a Xuanji jármű szoftver architektúrában.
Tavaly jelentette be a BYD a Xuanji szoftveres környezetet a személyautók számára. Ez folyamatosan fejlődve igyekezik arról gondoskodni, hogy az intelligens fedélzeti megoldások egyre több és jobb lehetőségeket nyújtsanak a sofőrök, valamint az utasok számára egyaránt. A mesterséges intelligencia az autókban már korábban megjelent, voltak MI funkciók a BYD modellekben is, de a java még csak most jön.
A DeepSeek által fejlesztett nagy nyelvi modell beépül majd a Xuanji szoftver architektúrába.
A Xuanji alapvetően a BYD saját megoldása, de a cég úgy véli, hogy amennyiben harmadik feltől származó technológiákkal képes ebből olyan formán többet kihozni, amit házon belül nem tudna megoldani, akkor nem gond, ha kollaboráció révén is fejlődik a rendszer. A cég rávilágított arra, hogy nagyon komplex már ezeknek a szoftvereknek a felépítése. Egy központban fut össze minden szenzor adata, a vezérlési információk és a mechanikától származó adatok, a központ hardver mellett pedig felhős infrastruktúra is segíti az autókat 5G vagy akár műholdas összeköttetések révén.
A vállalat éppen ezért döntött úgy, hogy a legújabb ADAS rendszereket már a szerénynek legkevésbé sem nevezhető „God’s Eye”, vagyis „Isten szeme” fantázianévvel illeti. A komplex fedélzeti és vezetéstámogató rendszer három különböző konfigurációban kerül bevezetésre, ezek az A, B és C jelöléseket kapták.
A God’s Eye C rendszer a legszerényebb, ennek az alapját a DiPilot 100 hardver adja, ami egy 100 TOPS számítási kapacitással rendelkező egység. Ez felügyeli majd az ADAS rendszerhez kapcsolatható maximum 12 darab kamerát, 5 darab mmWave radart és 12 darab ultrahangos szenzort. Már ezzel megoldható a 360 fokos észlelés, valamint a környezeti panoráma kamerakép elérése. A BYD legolcsóbb autóiba kerül majd ez a rendszer, és a jövőben minden BYD járműben ott lesz a God’s Eye, csak az a kérdéses, hogy melyik verzió kerül elő.
A középkategóriás modelleket a God’s Eye B fogja célba venni. Ennek a hátterét már a DiPilot 300 biztosítja 300 TOPS számítási kapacitást felvonultatva. Fontos extrája ennek a vezetéstámogató platformnak, hogy már LiDAR egységet is támogatni fog, ennek köszönhetően még hatékonyabb lesz a környezeti érzékelése, nagyobb távolságra is „lát” majd az autó.
A God’s Eye A pedig már a DiPilot 600 hardvert használja 600 TOPS teljesítménnyel, és ebben az esetben már nem egy, hanem összesen 3 LiDAR lehet a fedélzeten, így az autó több irányba képes kiemelkedő pontossággal tájékozódni a környezetében. Ez már kifejezetten a luxus BYD modellekbe fog kerülni, ide tartoznak például a Yangwang márkanév alatt futó különlegességek Kínában.
A cég elmondta, hogy a God’s Eye A és a God’s Eye B rendszerek már lehetővé teszik az önvezetés alkalmazását akár városi környezetben, településeken belül is. Míg a God’s Eye C az autópályákon, főutakon tudja elnavigálni a járműveket. OTA frissítéseket pedig mindegyik képes fogadni, így utólag új funkciókat kaphatnak majd az évek során.
Még az DeepSeekhez visszakanyarodva, ágazati értesülések szerint más autógyártók is keresik annak a lehetőségét, hogy a frissen berobbant startup által biztosított nyelvi modelleket felhasználják a személyautóikban. A Geely mellett a Great Wall Motor és a Stellantis kapcsán is az a hír járja, hogy sorban állhat a hatalmas népszerűségnek örvendő fejlesztésért.